פיאט 500 בדור הנוכחי מוצעת עם הנעה חשמלית בלבד, ומיד היה ברור שגם האבארט החדשה תהיה כזו בדיוק. האבארט 500e הוצגה לראשונה בסוף 2022, וכעת, יותר משנה מאז החשיפה החל השיווק בישראל. המחיר גבוהה משמעותית מגרסאות הבנזין של הדור הקודם, שבשלב זה ממשיכות להימכר במקביל.
יחידת הנעה לאבארט 500e מנוע חשמלי בהספק של 155 כ"ס המאפשר האצה ל-100 קמ"ש ב-7.0 שניות. נתון האצה מהיר יותר ב-0.3-0.4 שניות מגרסאות הבנזין בעלות 165 כ"ס הנמכרות כיום, וזאת למרות משקל של 1,410 ק"ג (1,435 לקבריולה) הגבוה ב-335-375 ק"ג לעומת הבנזיניות, לצד זאת תוספת מומנט זניחה יחסית של 0.4 קג"מ, אך זמינות הכוח מיידית כמובן מחפה על כך. התמסורת ישירה וההנעה קדמית כמובן.
סוללת 42 קוט"ש, כבאחות השגרתית, מאפשרת אצל הספורטיבית טווח נסיעה של 255 ק"מ (244 ק"מ בקבריולה). המטען הפנימי 11 קילוואט מאפשר טעינת AC ב-4 שעות ורבע, וטעינת DC מהירה בקצב של 85 קילוואט אורכת 35 דקות עד 80%, כאשר לפי היצרנית כ-5 דקות טעינה יספקו 40 ק"מ, מה שברוב המקרים יספיק להגעה אל הבית ועמדת הטעינה הפרטית.
בורר מצבי הנהיגה הותאם לאופי הספורטיבי וכולל את מצב "טוריסמו" החסכוני עם הספק מוחלש. מצב Scorpion Street עם הספק גבוה יותר לצד בלימה ריגנרטיבית גבוהה יותר. לשני מצבים אלו אפשרות לנהיגה בדוושה אחת. מצב Scorpion Track בדומה למצבי "ספורט" שונים, מאפשר את מלוא ההספק וללא אפשרות לנהיגה בדוושה אחת.
את צליל אגזוז המונזה של ה-595/695 מחליף אביזר שנוי במחלוקת – רמקול חיצוני. בדומה לנעימת המוסיקה המשמשת לאזהרת הולכי הרגל ב-500e הרגילה, באבארט 500e לרמקול מספר שימושים – כך למשל בעת ההנעה והכיבוי ישמע צליל גיטרת רוק, וכמובן בעת נסיעה תוכלו להאזין לצליל המדמה את האגזוז המוכר. למי שהדבר ירגיש מוזר מידי, ניתן גם לכבות את הרמקול.
VIDEO
רמת גימור האבארט החשמלית תוצע בשלב זה ברמת גימור אחת ובתצורות האצ'בק וקבריולה כפי שהוזכר. לעומת דגמי הבנזין מהדור היוצא, רמת הגימור "טוריסמו" עשירה יותר הפעם וכוללת פריטים כגון מפתח חכם, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, בקרת שיוט, מראה נגד סנוור, מושבים קדמיים מחוממים, מערכת שמע של JBL, חיישני נסיעה מאחור ומלפנים, מצלמת רוורס, וכן לוח מחוונים דיגיטלי "7 ומסך מולטימדיה "10.25 עם קישוריות לנייד (אפל קארפליי אלחוטי) ומשטח טעינה אלחוטי. בתחום הבטיחות קיימות כל המערכות המקובלות לצד התרעת רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות וזיהוי תמרורים.
כל זאת לצד פרטי עיצוב ואבזור ספורטיביים מתבקשים כגון מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה, הגה ודשבורד מצופים אלקנטרה גם כן, דוושות אלומיניום, מראות צד בצבע אפור, ישנם גם בלמי דיסק בסרן האחורי (תוף ב-500e הרגילה) וחישוקי "18. בנוסף ל"טוריסמו", כמה לקוחות בודדים הספיקו להתחדש בגרסת ה"סקרופיוניסימה" (מזל עקרב) שיוצרה במהדורה מוגבלת של 1,949 יחידות המסמלות את שנת הקמת המותג. לגרסה זו גג פנורמי קבוע, חישוקי "18 יחודיים ועוד כמה פרטי עיצוב.
אבארט 500e – מחירון: אבארט 500e האצ'בק ברמת גימור Turismo תעלה 219,900 שקל אבארט 500e קבריולה ברמת גימור Turismo תעלה 229,900 שקל