$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סובארו פורסטר החדש בישראל: מ-206,000 שקל

החל שיווק הדור השישי של רכב הפנאי-שטח: יחידת ההנעה זהה, תא הנוסעים עודכן קלות, העיצוב החיצוני התחדש ורמות הגימור עודכנו. מחיר הכניסה התייקר. בעוד שנה - גרסת הכניסה המוזלת חוזרת

רן סגל   10.04.24 - 06:41
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

לפני כ-5 חודשים בלבד חשפה סובארו את הדור החדש והשישי במספר של הפורסטר, רכב הפנאי-שטח הפופולרי וכעת החל שיווקו בישראל. הפורסטר החדש נראה כאבולוציה של קודמו או אם תרצו כמתיחת פנים משמעותית מאשר דור חדש לגמרי – הוא שמר על ממדים קרובים לזה היוצא וכן על אותה יחידת הנעה, בעוד העיצוב החיצוני חדש ומזכיר את דגמי פורד למשל, אך תא הנוסעים עודכן ונראה כי שומר נאמנות לעיצוב המוכר. מחיר הכניסה התייקר בכ-3,000 שקל לפי היבואנית, זאת בהתאם לאבזור גרסת הכניסה שדומה יותר ל-XS. בעוד שנה תגיע גרסת כניסה במחיר של כ-190,000 שקל. מה עוד השתנה?

רמות גימור
דירוג רמות הגימור המוכר (למשל Z, X, XS) הוחלף בכינויים וכעת גרסת הכניסה עונה לשם "פרימיום" ומבחינת אבזור היא מקבילה (פחות או יותר) ל-XS. נמצא כאן כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים מחוממים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מסך מולטימדיה "11.6 (בעבר "8), מצלמת רוורס, משטח טעינה אלחוטי (חדש), חלון שמש (פנורמי בעבר), תא מטען חשמלי, חישוקי "17 ועוד.

בתחום הבטיחות נמצא 9 כריות אוויר (7 בעבר) ואת כל המערכות המקובלות, כשלצידן בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לנהג בהתחמקות ממכשול, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום בנסיעה לאחור בזיהוי מכשול ואורות גבוהים אוטומטיים.
נציין כי משום מה לא מצאנו במפרט את מערכות התרעת תחילת תנועה של רכב מלפנים והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי שהיו קיימות בדור היוצא.

רמת הגימור הבאה היא ה"ספורט", והיא כוללת חישוקי "19 ונגיעות עיצוב פנימיות וחיצוניות, וכן בורר שטח X-Mode מורחב.

רמת הגימור "לימיטד" מסתפקת בחישוקי "18, אך מוסיפה ריפודי עור, זיכרונות למושב הנהג, מושבים אחוריים מחוממים, תאורת יום משודרגת, חיישני גשם, פתיחת דלת תא מטען ללא מגע, מערכת שמע "הרמן קרדון" עם 11 רמקולים וסאבוופר, ובבטיחות ישנה גם מערכת לניטור עייפות וחוסר ריכוז של הנהג.

רמת הגימור הבכירה ביותר, "לימיטד פלוס" כוללת בנוסף מצלמות היקפיות, אוורור במושבים הקדמיים, ציפוי עור לידית ההילוכים, וחישוקי ה-"19 חוזרים.

יחידת הנעה
הפורסטר החדש בדור השישי ממשיך לעשות שימוש ביחידת ההנעה של הדור הקודם – מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר ובהספק של 180 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבה רציפה עם חלוקה מלאכותית ל-8 הילוכים, וההנעה הכפולה הסימטרית המוכרת של סובארו. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.5 ק"מ לליטר.

מרווח הגחון עומד על 22 ס"מ (זהה לדור היוצא), זווית הגישה עומדת על 19 מעלות (קטנה במעלה אחת), זווית הנטישה עומדת על 24.6 מעלות (זהה) וזווית הבטן עומדת על  19.6 מעלות (זהה).

סובארו פורסטר – מחירון:
סובארו פורסטר Premium יעלה 205,900 שקל
סובארו פורסטר Sport יעלה 218,900 שקל
סובארו פורסטר Limited יעלה 234,900 שקל
סובארו פורסטר Limited Plud יעלה 249,900 שקל