אלפא רומיאו השיקה בשבוע שעבר ובאופן חגיגי ביותר את המילאנו, רכב פנאי קטן שמשלים את קו דגמי הפנאי של היצרנית. על המילאנו הקטן הונחו ציפיות גדולות, ואחת מהן היא הפיכתו לרב המכר של היצרנית, ובהתאם גם הגדלת תזרים המזומנים שלה.
אך עוד מימי הרמזים לדגם החדש, לפני כשנתיים, שמו תמיד עלה לכותרת. אז חשבו כולם שהוא יזכה לשם ברנרו, אך ככל שהתקרב מועד החשיפה הפיצה אלפא רומיאו טיזר נוסף בו התבהר שמו - מילאנו. אך הוא לא הגיע לנחלה, וימים ספורים לאחר החשיפה החגיגית, בה נכחו ראשי סטלנטיס ואושיות נוספות מארץ המגף, התבשרה היצרנית כי יש בעיה עם השם של הרך הנולד.
לפי החוק האיטלקי, אין לקרוא למוצרים איטלקיים בשמות איטלקיים אם הם אינם מיוצרים באיטליה. מטרתו של חוק זה נועדה בעיקר למנוע הטעיית צרכנים בתחומי המזון או אם תרצו - גאווה לאומית. ואיך זה קשור למילאנו?
טוב שם טוב משמן טוב
בסטלנטיס החליטו לייצר את האלפא הקטנטן במפעל טיחי (Tychy) שבפולין - החלטה כלכלית בלבד שתסייע בצמצום עלויות הייצור. אגב, לא מדובר במפעל זר לדגמים איטלקיים, שם גם מיוצרת פיאט 600 החולקת עימו פלטפורמה ומכלולים רבים.
באלפא רומיאו מציינים כי לאחר שבדקו לעומק את פרטי החוק, ובמיוחד לאחר ששם זה כבר שימש את היצרנית בעבר, אין מניעה חוקית להשתמש בו, אך בכל זאת בחרו קברניטי היצרנית לא להשקיע מאמצים והתעקשות ולסיים את האירוע בהבנות הדדיות.
השם "מילאנו" נבחר לאחר סקר לקוחות נרחב, כך שעם ביטולו, לא הסתבכו אנשי המוצר יותר מדי, ומיד שלפו את הבא בתור ברשימה, ומעתה אמרו - אלפא רומיאו ג'וניור.
תעלולי יח"צ?
משמעות השם פרט לפירוש הברור, נעוצה גם היא בעברה של אלפא רומיאו, כאשר בספטמבר 1966 הציגה את ה-GT 1300 ג'וניור, מעיין גרסה מוזלת ל-GT, שנועדה, בדיוק כמו הג'וניור מיודענו, למשוך לקוחות צעירים. אז, ההחלטה בהחלט השתלמה וה-GT 1300 ג'וניור הייתה לגרסה הנמכרת ביותר בקו דגמים זה.
ולסיום, ברור הוא ששמו ומקום ייצורו היה ידוע לכל, אם לא למשרדי הממשלה האיטלקית, בוודאי ובוודאי למנהלים ולעורכי הדין של היצרנית. ובסופו של יום, אין דבר כזה פרסום שלילי, ומה אם לא מתן שם חדש, "בפעם השלישית", יסייע לשמור את רכב הפנאי הקטן עוד קצת בכותרת, עד כדי כך שאפילו הודעת היצרנית שולחת עקיצה אל ממשלת איטליה ומודה לה על הפרסום החינמי.