$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

MG4 X Range במבחן: עומדת בהבטחות?

המשפחתית החשמלית נפרדה מגרסת הבסיס אבל הוסיפה אחת עם טווח ארוך עוד יותר מגרסת הביניים, שמבטיחה 520 ק"מ. האם היא עומדת בהבטחות? צפו בוידאו

כפיר כשריאן ובועז קורפל
כפיר כשריאן ובועז קורפל   22.05.24 - 15:10
Getting your Trinity Audio player ready...

צילום סטילס: רונן טופלברג

קטגוריית המכוניות הקומפקטיות בתצורת האצ’בק הייתה תמיד אחת האהובות על הנהגים בישראל עם קסם השילוב בין שימושיות לתכונות ספורטיביות. הדוגמאות הקלאסיות הן כמובן פולקסווגן גולף, סיאט לאון, מאזדה 3 האצ’בק ויש עוד. כיום הקטגוריה הזאת רחוקה שנות אור מימי הזוהר ובתחום החשמלי הפער עוד גדל. על ליבם של הצעירים (או הצעירים ברוחם) מתחרים כיום מעט מאוד האצ'בק חשמליות – BYD דולפין, אורה 03 (פאנקי קט) וה-MG4 (סיטרואן e-C4 יותר מזכירה קרוסאובר מאשר האצ'בק קלאסית).

ה-MG4 היא המשפחתית החשמלית היחידה בישראל שמציעה הנעה אחורית, עם מאפייני התנהגות כביש שהזכירו לנו את אותו קסם האצ'בקי של פעם. לפני כתשעה חודשים היצרנית הסינית שדרגה את ה-4 עם גרסת ה-X Range שזכתה בסוללה גדולה שמצהירה על טווח נסיעה של 520 ק”מ בין טעינות ובנוסף גם מנוע חזק יותר. כעת, לא נמצא עוד באולם התצוגה את גרסת הבסיס עם הסוללה הקטנה, ואילו גרסת ה"לאקשרי" שהייתה הבכירה עד כה, הפכה למעשה לגרסת הכניסה ומהעבר השני הצטרפה גם גרסת X Power ספורטיבית, אותה נבחן בהזדמנות אחרת, שכן יצאנו למבחן בדגם שעתיד להפוך לחשוב ביותר מבין שלושת גרסאותיה של ה-MG4. אם תרצו לקרוא בהרחבה על ה-MG4 כנסו למבחן שערכנו לה כשהיא הגיעה לראשונה לישראל.

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב דינמי מבחוץ ומודרני מבפנים אך איכות החומרים סבירה. המרווח טוב מאוד ליושבים מאחור אך אין שם פתחי מיזוג.
איכות נסיעה ואבזור: הנוחות טובה בסף הכל ובידוד הרעשים טוב מאוד. רשימת האבזור מכובדת ומערך הבטיחות מקיף.
ביצועים והתנהגות: הביצועים טובים מאוד, התנהגות הכביש דינאמית והסוללה הגדולה מצליח לספק טווח נסיעה ריאלי שנמוך רק בפחות מ-10% מהצהרת היצרן.
למי מתאים: למי שצריך משפחתית שימושית ועד עכשיו רצה לעבור להנעה חשמלית אך חשש מטווח הנסיעה.
מחיר עדכני למועד המבחן: 163,888 שקל

אתם עוד לא בערוץ ה-WhatsApp של "עולם הרכב"? כנסו ללינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp וקבלו את כל הידיעות, החדשות והמבחנים, היישר ממערכת "עולם הרכב", ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון!

עיצוב ותא נוסעים
כל מי שכבר פגש את ה-MG 4 יגלה מיד שאין שינוי בעיצוב החיצוני פרט למיתוג בזנב הרכב וכמה נגיעות חסרות משמעות בחצאית הקדמית. ועדיין, מדובר במכונית נאה בסגנון מודרני-דינאמי, עם כנף אחורית גדולה, כשכל צבע חוץ מלבן ידרוש תוספת תשלום, כמו גם צביעה דו-גונית. עוד יש כאן חישוקי "18 ועליהם חיפויים דמויי חישוקי סגסוגת לטובת שיפור האווירודינמיות.

גם עיצוב הפנים זהה למה שהכרנו בדגם ה"לאקשרי". נזכיר את ההגה הקטום משני קצותיו שאולי לא יהיה נוח לכולם וקיוונו גם ש(החצי)קונסולה המרחפת בין המושבים כבר לא תפריע לברך ימין של הנהג. המרווח מאחור טוב מאוד ויספיק לשלושה ילדים וגם שני מבוגרים ישבו כאן בנוחות בזכות רצפה שטוחה.

איכות נסיעה ואבזור
ה-MG4 שקטה בסך-הכל וכיול הבולמים והמתלים מצוין בסגנון אירופאי (כלומר מוצק יותר ולא רך) מטפל בצורה טובה בכל דבר שפגשנו בכביש עירוני ומהיר. בידוד הרעשים טוב מאוד ורעשי הרוח מהמראות ובתי הגלגלים לא חורגים מכל מה שאנחנו מכירים.

מבחינת אבזור הרשימה לא ממש שונה מגרסת ה"לאקשרי", עם מושב נהג חשמלי וחימום למושבים הקדמיים וגם להגה, כשב-X Range מערכת המולטימדיה בעברית ואילו חישוקי "18 וגג שחור הם סטנדרט. יש גם מצלמות 360 אבל איכותן פחות טובה מכפי שציפינו וגם הזוויות הרחבות באפקט “עין הדג” לא ממש יעילות. ובכל זאת, ממש רצינו למצוא מערכת סאונד איכותית יותר ואולי הגיע הזמן לקבל פתחי מיזוג אחוריים וגם שקע טעינה נוסף ולא אחד בודד אם אפשר. אולי זה יקרה במתיחת הפנים הקרובה.

מערך הבטיחות מקיף אך הורגש כי מערכות הסיוע לנהג מתאמצות להתריע ולהזהיר כשאת חלקן העדפנו לנתק. בולטת מערכת תיקון סטייה מנתיב שאינה רהוטה עם תחושת שיוט בתוך הנתיב. גם כאן אנו מקווים שהאלגוריתם ישופר (שמירה על מרכז נתיב פעילה רק בהפעלת בקרת השיוט האדפטיבית).

ביצועים והתנהגות
לעומת ה"לאקשרי" המנוע החשמלי התחזק ב-20% ושמחנו לגלות שמחסום 204 כ"ס נשבר והוא מספק כעת 245 כ"ס שמזניקים את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות (1.4 שניות מהר יותר), אלו נתונים שמזכירים לנו את הגולף GTI ושוב נזכרנו באותו קסם האצ'בקי של פעם.

למנוע המשדורג תאוצות חזקות אך מרוסנות (אפשר לבטל את התור לכירופרקט, בכל זאת נשאיר משהו ל-X Power על 435 סוסיה) ונוספה לו אפשרות לנהיגה בדוושה אחת עד לעצירה מלאה והפעולה שלה טובה מאוד תוך שהיא מאחזרת ומשמרת אנרגיה במידה רבה. ההבדל בין מצב רגיל למצב ספורט מורגש אבל לא מאוד משמעותי בתגובות עצמן. הרגישות של ההגה במצב ספורט קלילה מדי לטעמנו אבל מנגד, תגובות הדוושה טובות ותאוצות ביניים מסתיימות בקלילות.

הסוללה ב-X Range היא היא הסיבה שלשמה התכנסנו. קיבולת של 77 קוט"ש (תוספת של 13 קוט"ש), קצב טעינה מהירה של 144 קילוואט (+9 קילוואט) והצהרה לתוספת של 93 ק"מ בתוך 10 דקות. את רוב הנסיעה עשינו בכבישים בין עירוניים לטובת השגת טווח מרבי בפרק זמן קצר, אבל לא ויתרנו על העליות (והירידות) של כביש בית אורן, הלוך ושוב, שלא ממש העיקו על הסוללה וחרדת הטווח המוכרת שמצטרפת לכל מכונית חשמלית התפוגגה. צריכת האנרגיה על-פי המפרט עומדת על 16.6 קוט"ש ל-100 ק"מ, ובסיום המבחן שלנו הגענו לצריכה טובה יותר של 15.8 קילו וואט שעה ל-100 ק”מ, כך שהמשמעות היא טווח ריאלי מצוין של 470 ק"מ, פער של פחות מ-10% מנתוני היצרן.

סיכום
מבלי להמעיט בתוספת מחיר של 11 אלף שקלים לעומת ה"לאקשרי", ה-MG4 בגרסת ה-X Range מצליחה לייצר נוסחה מדויקת המשלבת בין אבזור מכובד, רמת בטיחות גבוהה (5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי), שימושיות, ביצועים, התנהגות כביש דינאמית וטווח נסיעה ריאלי מצוין. בנוסף יש לה גם 7 שנות אחריות מלאה (ו-8 שנים על הסוללה), מה שיקל על רוכשי היד השנייה.

אומנם יש לה מתחרות חזקות מקטגוריית רכבי הפנאי הכה אהובה, יש גם נוחות ממנה וכאלו עם תחושת פרימיום בתא הנוסעים, אך עדיין מדובר במחיר זול יותר משל משפחתיות סדאן היברידיות כמו יונדאי אלנטרה או טויוטה קורולה, כך שאם תצורת הסדאן היא לא Must, תוכלו לעבור להנעה חשמלית בראש שקט.