עת התאחדו פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר לקונצרן הענק "סטלנטיס", היה זה תחום המסחריות אחד המכשולים העיקריים למתן אישור הרגולטורים האירופאיים, שכן היה זה ברור שמותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל ופיאט, חולשים על נתחי שוק גדולים בסגמנט זה. לבסוף התקבל האישור וזמן קצר לאחר מכן פגשנו כל משפחת המסחריות של סטלנטיס עברה איחוד פלטפורמות ומנועים וכמקובל בקטגוריית המסחריות, מדובר ב"הנדסת סמל" מהזן הפשוט. כך למשל על בסיס סיטרואן ברלינגו מיוצרים גם פיג'ו פרטנר/ריפטר, אופל קומבו ופיאט דובלו (וגם טויוטה סיטי).
לפני יותר מחצי שנה עברו המסחריות של סטלנטיס מתיחת פנים, ממנה נהנתה כמובן גם הדובלו מהדור השלישי, וכעת החל שיווקה בישראל, כשנה מאז הגיע דור זה לישראל. מחיר הכניסה התייקר ב-6,000 שקל, לצד עדכוני אבזור. כמו כן היא אומנם יקרה מהברלינגו המקבילה ב-4,000 שקל, אך לדובלו 5 שנות אחריות / 250 אלף ק"מ ומרווח הטיפולים הוא כל 20 אלף ק"מ או שנה, לעומת הסיטרואן עם 3 שנות אחריות / 100 אלף ק"מ ומרווח טיפולים של 15 אלף ק"מ או שנה.
פיאט דובלו המחודשת. 3 תצורות מרכב
יחידת הנעה
בתחום יחידת ההנעה לא חל שינוי, והדובלו תמשיך עם מנוע הדיזל המוכר של סטלנטיס בנפח 1.5 ליטר המספק 130 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ומציג צריכת דלק משולבת של 16.6-17.5 ק"מ לליטר (בהתאם לגרסה). ה-E דובלו החשמלית צפויה להגיע בשנה הבאה.
תצורות מרכב ומידות
לדובלו 3 תצורות מרכב: "קומבי" קצרה (אורך 440.3 ס"מ, בסיס גלגלים 278.5 ס"מ) עם 5 מושבים, בעלת נפח תא מטען של 597 ליטר (2,126 ליטר בקיפול מושבים), כושר העמסה של 802 ק"ג וכושר גרירה של עד 1,000 ק"ג.
גרסת "קומבי" ארוכה (אורך 475.3 ס"מ, בסיס גלגלים 297.5 ס"מ) עם 7 מושבים, בעלת נפח תא מטען של 850 ליטר (בקיפול שורה שלישית ועד 2,693 ליטר בקיפול השורה השנייה), כושר העמסה של 650 ק"ג וכושר גרירה של עד 1,100 ק"ג.
גרסת ה"מקסי" הסגורה מגיעה בתצורה הארוכה עם 3 מושבים, ולה נפח תא מטען של 4,400 ליטר, כושר העמסה של 878 ק"ג וכושר גרירה של 1,000 ק"ג.
רשימת אבזור מעודכנת
אבזור ובטיחות
רשימת האבזור התחדשה בלוח מחוונים דיגיטלי (חדש), מסך מולטימדיה "10 ("8 בעבר) עם קישוריות אלחוטיות לנייד (חוטי בעבר), בלם יד חשמלי בכל הגרסאות ותאורת לד בגרסאות הקומבי. לצד זאת, היא נפרדה מהמראה המרכזית נגד סנוור וממצלמת הרוורס בגרסת הקומבי הארוכה (מצלמת רוורס נותרה רק בגרסת המקסי). אם רשימת אבזור עשירה חשובה לכם במסחרית, תוכלו למצוא מבוקשכם באופל קומבו למשל.
בבטיחות אין שינוי ונמצא את כל המערכות המקובלות וכן מערכת זיהוי תמרורים עם עדכון בבקרת השיוט, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות. גם כאן, גרסת הקומבי הארוכה מחסירה אבזור ונפרדת ממערכת התרעת רכב בשטח מת.
פיאט דובלו המחודשת – מחירון:
פיאט דובלו, 1.5 ליטר דיזל, קומבי קצרה, תעלה 178,990 שקל (התייקרות של 6,000 שקל)
פיאט דובלו, 1.5 ליטר דיזל, קומבי ארוכה, תעלה 192,990 שקל (ללא שינוי)
פיאט דובלו, 1.5 ליטר דיזל, מקסי ארוכה, תעלה 184,990 שקל (התייקרות של 3,000 שקל)