$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

KGM רקסטון במבחן: השם חדש, היכולות מוכרות

להתראות סאנגיונג, שלום KGM. פרט לשינוי שם היצרן, מה עוד השתנה ברקסטון? מבחן רענון לאחד מרכבי הפנאי-שטח 4X4

רן סגל  02.06.24 - 16:34
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל

סאנגיונג רקסטון (כן, KGM, כבר נגיע לזה) בדור השני, נולד כבר לפני 7 שנים, כשלפני 3 שנים וחצי עבר מתיחת פנים שדאגה לו לחזית קשוחה יותר, מנוע חזק יותר, תיבת הילוכים חדשה, עדכונים נוספים בתא הנוסעים וגם שדרוג ליכולת השטח. מתיחת הפנים הגיעה אלינו לפני 3 שנים, אז מה פשר המבחן החדש?

KGM, זוכרים? רבות דובר על מצבה הכלכלי של סאנגיונג וכאשר נכנסה להליכי פשיטת רגל נרכשה בסוף 2022 על-ידי קבוצת KG הקוריאנית, המתמחה בעיקר בתחומי הפלדה והכימיקלים וזמן קצר לאחר מכן שינתה את שם המותג ל-KGM - KG Mobility.

על הדרך המותג החדש/ישן רענן את אזור הדשבורד ומסך המולטימדיה של הרקסטון הרקסטון המעודכן/ הגיע לישראל באפריל 2024 כשהמתחרה הבולט ביותר שלו נותר כמובן טויוטה לנד קרוזר, ועכשיו הוא גם הגיע למבחן רענון.

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: העיצוב החיצוני קשוח, תא הנוסעים עודכן, איכות החומרים והנדסת האנוש טובות. המרווח טוב מאוד ותא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש וענק בקיפול השורה השלישית.
איכות נסיעה ואבזור: נוחות הנסיעה סבירה בלבד, בכביש ובשטח. רשימת האבזור סטנדרטית בגרסת EX ועשירה ברמת הגימור הגבוהה.
ביצועים והתנהגות: המנוע מספק ביצועים טובים, הוא לא מרגיש זריז אך נהנה ממומנט טוב ושיוט נינוח בכל מתאר. התנהגות הכביש משדרת תחושת ביטחון, אך המאסה כבר תאותת על המגבלות.
למי מתאים: למי שרוצה לטייל בשטח (במגבלות הרכב), אבל גם לא לשלם 100 אלף שקל יותר עבור טויוטה לנד קרוזר למשל (סדרה 150, דור מוחלף).
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-259,900 ש"ח (רכב המבחן 299,900 ש"ח)

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני נותר זהה לגמרי, באווירה קשוחה עם סבכה נוצצת ופנסים קדמיים עם 4 מודולים נאים. מאחור הוא שגרתי יותר ופחות מיוחד וכעת תמצאו תגית KGM בקצה דלת תא המטען. השינוי הפעם נוגע לאזור הדשבורד, כאשר חלקו העליון עוצב מחדש במראה נקי יותר כשמרכזו כולל את מסך המולטימדיה החדש והגדול יותר ("12.3 לעומת "8), פתחי מיזוג חדשים תחתיו ופאנל שליטה דיגיטלי לבקרת האקלים.

הכניסה לרכב מצריכה טיפוס קל, בפנים נגלה איכות הרכבה טובה ואיכות חומרים טובה ביחס לרכבי שטח עם אופי קשוח. דיפון גומי עבה בחלקו העליון של הדשבורד ועור ברקמת מעוינים בחלקו התחתון. מטה מכך נמצאת פלסטיקה פשוטה וגם דיפון העור בחלקה העליון של הדלת לא זכה לבידוד ספוג עבה במיוחד.

הנדסת האנוש נותרה טובה, קל להבין מה כל כפתור עושה, כשגם פאנל בקרת האקלים, למרות תפעול במגע, לא מסובך. נציין לחובתו את תפריט ההגדרות במחשב הדרך שכולל את כל אפיוני המערכות השונות, והיה עדיף אם חלקן היה מוטמע לתפעול דרך מסך המולטימדיה.

המושבים הקדמיים נוקשים מאוד, כך שלא יהיה כאן נוח לכל אחד בנסיעות ארוכות. תנוחת הישיבה גבוהה מאוד עם שדה ראייה טוב למרבית הכיוונים, פרט לצד-אחור עקב קורות אחוריות עבות מאוד.

המושב האחורי מרווח גם לשלושה. תעלת ההינע אינה גבוהה כלל והנוסעים כאן ייהנו מפתחי מיזוג, שקע 12 וולט ושקע USB Type C.

הכניסה לשורה השלישית פחות נוחה, הן מאחר וצריך ממש לטפס לשם, מה שלא יהיה נוח לילדים, והן מבחינת אופי קיפול השורה השנייה שאינו אינטואיטיבי כדוגמת רכבי פנאי בסגנון פיג'ו 5008 או סקודה קודיאק. המרווח דווקא בסדר וגם יש פתחי מיזוג עם שליטת עוצמה נפרדת (אך במיקום צידי ונמוך), כששני מבוגרים יוכלו להיכנס לכאן, אך מרווח הראש גבולי ולבסוף, למעט במיניוואנים גדולים, הם יתאימו בעיקר לילדים. אם בכלל תשתמשו בהם על חשבון תא המטען.

תא המטען גדול מאוד ושימושי בנפח של קצת יותר מ-870 ליטר, כל עוד אתם בתצורת 5 המושבים. ויש גם מדף פיצול חביב שיוצר בעצם רצפה שטוחה כאשר המושבים מקופלים. במצב פתוח, נותר נפח של 240 ליטר בלבד.

איכות נסיעה ואבזור
ממספר נסיעות עבר ברקסטון זכור היה שמדובר ברכב שטח שמצליח גם להיות נוח. אך הפעם הוא לא הצליח להרשים עקב נוחות נסיעה עירונית נוקשה, כשכל מפגע קטן עובר היטב לתא הנוסעים. מאידך כושר התמרון טוב ביחס לגודלו, עם רדיוס סיבוב של 5.5 מטר, בזכות זווית הפניית גלגלים רחבה.

הנוחות הבין-עירונית משתפרת קלות, אך תנודות המרכב מורגשות כמעט בכל מתאר שאינו מפולס. בידוד הרעשים טוב וניכר כי צליל המנוע למשל עובר עידון מסוים וכך גם רעשי הכביש, כאשר רק רעשי רוח נשמעים מאזור הקורות הקדמיות.

הרקסטון ממשיך להציע שתי רמות גימור. גרסת הכניסה EX כולל רשימת אבזור סטנדרטית, כאשר המעבר ל-KGM הקנה לה גם חיישני חניה אחוריים וקדמיים וסגירה/פתיחה אוטומטית לחלונות האחוריים וכמובן את מערכת המולטימדיה החדשה, שיכולה הייתה להיות אטרקטיבית יותר. אין צורך כמובן בריבוי תפריטים משוגע בסגנון המערכות הסיניות, אך המסך עצמו יכול היה להכיל עוד כמה פרטים. הוא צר והעיצוב כהה, מסך הבית כולל כמה תפריטים ראשיים, כאשר רובם "מוחשך" מאחר ואינם בשימוש תמידי והוא גם אינו ניתן להתאמה אישית. יתרונו אם כך בחיבור לטלפון הנייד וממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ואז מתקבלת תצוגה באיכות גבוהה. יש גם שני שקעי USB מלפנים, אחד לטעינה, אחד לחיבור הטלפון למולטימדיה. נציין כי מצב "אוטו-הולד" בבלם היד החשמלי משתחרר באיטיות, מה שיוצר תחושה פחות חלקה ביציאה מהמקום ברמזורים או בפקק תנועה.

רמת הגימור Premium מתחדשת כעת במשטח טעינה אלחוטי, זאת לצד הרשימה המוכרת שכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם פונקציית כניסה קלה וזיכרונות במושב הנהג, יש להם גם חימום ואוורור, כשגם מושבי השורה השנייה הקיצוניים נהנים מחימום. עוד נמצא כאן חלון גג ותא מטען חשמלי.

תחום הבטיחות נותר ללא שינוי וכולל 9 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות. ואילו ב"פרימיום" כבר יש תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעה תנועה מאחור והתרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף שפעלו בצורה טובה. מתווספת גם בקרת שיוט אדפטיבית שלא תמיד מגיבה בצורה חלקה לשינויים בתנועה.

ביצועים והתנהגות
ביחידת ההנעה לא חל שינוי, ואי אפשר לפספס את טרטור מנוע הדיזל שמעביר תחושה שנראה שכבר חלפה מן העולם, אז נזכה לקבל עוד קצת מהחוויה הזו, בדיוק כמו מערכת פליטה איכותית במכוניות ספורטיביות, רק ברכבי שטח.

מנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטר מספק 202 כ"ס ונתון מומנט מרבי של 45 קג"מ הזמינים ב-1,600 סל"ד, כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות. עד כאן הצד הטכני ועכשיו בפועל – הוא חזק מספיק, לא כזה שיצמיד אתכם למושב, אבל בלחיצה עמוקה על הדוושה הוא יצא מהמקום בנחישות ולא יתקשה בעליות ארוכות בזכות המומנט הדיזלי, וכך גם בנסיעת שטח איטית. לעומת זאת, בתאוצות ביניים לעקיפה למשל, הוא ידרוש מאמץ, שכן זריז הוא לא, ויעדיף לשייט על גלי המומנט.

תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 8 יחסי העברה (המשרתת גם דגמי יונדאי וקיה) פעולת בצורה חלקה ומהירה יחסית ויש אפילו שליטה ידנית מההגה וכפתור בורר מצבי נהיגה - רגיל, ספורט, חורף; המשפיע באופן מוכר על תגובות המנוע והתיבה.

צריכת הדלק בתנאי יום-יום עמדה על 10.1 ק"מ לליטר. בתנאי שטח תצברו הרבה פחות קילומטרים לכל ליטר.

התנהגות הכביש משדרת ביטחון, זאת לצד נטייה מקובלת לתת היגוי, רכינת מרכב סבירה וכמובן השפעת המאסה. אז תוכלו לנהוג בו בבטחה בכביש מפותל, וטוב שמשטרת ישראל בחרה בו כניידת סיור ולא לאגף התנועה. האחראיים לחיבור לכביש הם צמיגי מישלין פילוט ספורט 4 SUV. כן כן, קראתם נכון. אז אולי הם אלה שמסייעים לו להישאר דבוק לכביש, אבל לא בדיוק הצמיג לרדת איתו לשטח, מה שמגביר את החשש מאבנים חדות וסוררות.

ואיך הוא בשטח? בקצרה – הוא מתמקם בין סובארו פורסטר למשל לטויוטה לנד קרוזר. גם בנסיעת שבילים הנוחות אינה טובה, על אחת בשטח מחורץ. מבחינת היכולות עצמן הן נותרו דומות טרום העדכון האחרון, כלומר הוא מסוגל לבצע שטח טכני מורכב יותר משל הפורסטר והוא גם מבוסס שלדת סולם, אך אינו נהנה ממהלך מתלה דומה לזה של הלנד קרוזר למשל, כאשר בורר המצבים נע בין הנעה אחורית, כפולה High וכפולה Low ויש גם נעילה אחורית אוטומטית, ככה שהוא מצליח להתקדם וההגה הארוך מאפשר למקם את הגלגלים בדיוק איפה שרוצים. כבעבר, אם אתם מרבים בטיולי שטח, הגבה תקנית של "2 תסייע לו בשיפור הזוויות (גישה 20.5, נטישה 22, ומרווח גחון של 22.4 ס"מ), ולבטח החלפת צמיגי הכביש "הספורטיביים" שלו. בנוסף, קחו בחשבון שה-KGM רקסטון נטול גלגל חלופי, פריט מתבקש ברכב שטח, אחרי הכל אנחנו לא בקרוסאובר עירוני. אם תחפצו באחד, הוא וכלי הנהג יפלשו אל תא המטען ובעיקר יפריעו להעמסת ציוד, כך ששווה לשקול התקנתו על הגג או בסיוע התקן ייעודי באזור הדלת האחורית.

סיכום
KGM רקסטון המעודכן הוא כידוע אותו הדגם בדיוק כמו הסאנגיונג רקסטון המחודש שהגיע לישראל במאי 2021, רכב פנאי-שטח 4X4, כזה כמו שהיה פעם קיה סורנטו או אפילו סוזוקי ויטארה, ולא רכבי המדרכה שהם הפכו להיות ברבות השנים. למעט עדכון אזור הדשבורד ומערכת המולטימדיה, אין ספק שהשם החדש לא ישנה במאום עבור הלקוחות הפוטנציאלים, אלו שמעוניינים ברכב "משפחתי" ליום-יום, עם תא נוסעים איכותי, שימושיות טובה מאוד ואפילו אבזור עשיר ברמת הגימור הגבוהה.

זאת לצד הצורך (או הרצון) ביכולות שטח טובות יותר משל סובארו פורסטר למשל, אחד השרידים האחרונים של אותם רכבי פנאי-שטח, אחרי שאפילו הגרנד צ'רוקי החדש ויתר על כמה מיכולותיו; ומהעבר השני לא לשלם עבור טויוטה לנד קרוזר (למרות היותו עדיף בשטח) כמעט 40% יותר, וזה עוד לפני הגעתה של סדרה 250 החדשה. הוא אומנם לא מצטיין בתחומי הנוחות, ואם אתם יורדים לשטח יותר מפעם בשנה, תצטרכו לשדרג את היכולות וגם למצוא פתרון לגלגל החלופי, הוא עדיין יהיה זול מלנד קרוזר ותזכו בחבילה שהופכת נדירה עם השנים.