$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אפשר להתחשמל: דגמי "פולגורה" של מזראטי זמינים בישראל

יבואנית מזראטי פתחה להזמנות את דגמי הגרקאלה, גראן טורסימו וגראן קבריו החשמליים. יחידות ראשונות יגיעו ארצה בסוף השנה. ומה המחירים?

רן סגל   04.06.24 - 06:31
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

מזראטי גרקאלה
במרץ 2022 חשפה מזראטי את רכב הפנאי הקטן שלה, הגרקאלה, שהגיע ארצה 5 חודשים לאחר מכן. כשנה מאז נחשף הדגם, הציגה מזראטי את גרסתו החשמלית – Folgore, שמשמעו ברק.

ליחידת ההנעה צמד מנועים ליצירת הנעה כפולה ובהספק משולב של 550 כ"ס המאפשרים האצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. בהשוואה לגרקאלה "טרופאו" עם מנוע 3.0, ההספק אומנם גבוה ב-20 כ"ס, אך היא איטית ב-0.3 שניות מפאת תוספת המשקל של כ-600 ק"ג.

הסוללה בקיבולת של 105 קוט"ש (95 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 501 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 150 קילוואט ומ-20% ל-80% תמתינו 30 דקות. טעינה ביתית (מטען 22 קילוואט) אורכת 5 שעות ורבע (0%-100%).

רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת פריטים כגון לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 כ"א, מסך שליטה אחורי בגודל "8.8, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, מושבים מחוממים, הגה מתכוונן חשמלית, בקרת אקלים תלת-אזורית, תאורת מטריקס לד, גג פנורמי, תא מטען חשמלי, מערכת שמע משודרגת עם 14 רמקולים, חישוקי "20, מתלים אדפטיביים, מערך בטיחות מקיף ועוד.

מחירו של מזראטי גרקאלה "פולגורה" עומד על 879,900 שקל, זול ב-120 אלף שקל מגרסת הטרופאו, אם אם תרצו יקר ב-280 אלף מגרסת הכניסה GT בעלת מנוע 2.0 ליטר והספק של 300 כ"ס "בלבד".

מזראטי גראן טוריסמו וגראן קבריו
מכוניות הקופה והקבריולה הספורטיביות מוצעות גם הן בהנעה חשמלית. כאשר הגראן טוריסמו הוצגה באוקטובר 2022 והגיעה ארצה בספטמבר 2023. הגראן קבריו הפתוחה הוצגה שנה ו-4 חודשים אחריה, רק בפברואר 2024 כשגרסת ה"פולגורה" החשמלית מצטרפת חודשיים לאחר מכן. הגראן קבריו נחתה כאן רק בחודש שעבר, אבל כעת את שתיהן ניתן להזמין בישראל.

יחידת ההנעה בספורטיביות הנחשקות עושה שימוש בשלוש מנועים חשמליים. שניים מאחור ואחד מלפנים, כאשר ההספק המשולב עומד על 761 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.7 שניות (עשירית שנייה יותר בגראן קבריו).

הסוללה בקיבולת של 92.5 קוט"ש (83 קוט"ש נטו) ובארכיטקטורת 800 וולט (400 וולט בגרקאלה) והיא מאפשרת טווח נסיעה של 450 ק"מ, ו-3 ק"מ פחות בקבריולה. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 270 קילוואט (עפ"י היצרנית) ומ-20% ל-80% תמתינו 18 דקות, או אם תרצו 100 ק"מ ב-5 דקות כשטעינה ביתית (מטען 22 קילוואט) תספק לכם 100 ק"מ בשעה.

גם כאן נמצא רשימת אבזור ארוכה הכוללת מסכי לוח מחוונים ומולטימדיה בגודל "12.3 כ"א ומסך "8.8 תחתון לשליטה על מערכות שונות כמו בקרת האקלים, התאורה, וגם פתיחה וסגירה של הגג בקבריולה שאורך 14 שניות ועד למהירות של 50 קמ"ש. כמו כן נמצא כאן מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, ישנו גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מתלי אוויר, חישוקי "20 מלפנים ו-"21 מאחור

מזראטי גראן טוריסמו "פולגורה" תעלה 1.79 מיליון שקל, זולה ב-60 אלף שקל מגרסת ה"טרופאו" הבכירה שבהנעות הבנזין. מזרארטי גראן קבריו "פולגורה" תעלה 1.89 מיליון שקל, זולה ב-160 אלף שקל מגרסת ה"טרופאו" הפתוחה.