סוזוקי סוויפט, אחת ממכוניות הסופר-מיני המבוקשות בישראל, הוצגה בדור חדש לפני חצי שנה ואף התרשמנו ממנה בנהיגת בכורה. למרות שמדובר לכאורה בדור חדש, הסוויפט החדשה מבוססת על הדגם היוצא, ובהתאם מידותיה דומות למדי (ארוכה ב-1.5 ס"מ, נמוכה ב-1 ס"מ), ופרט לעדכוני העיצוב היא גם צוידה במנוע חדש ובשדרוג למערך הבטיחות.
כעת החל השיווק הרשמי בישראל, כאשר מכוניות ראשונות יגיעו ארצה בעוד כחודש. מחיר הכניסה לגרסה הידנית התייקר ב-4,000 שקל וכך גם לדגם האוטומטי, זאת לצד תוספות אבזור.
שינויים קלים מבחוץ, משמעותיים יותר מבפנים
יחידת הנעה
לסוזוקי סוויפט החדשה מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר, אך שונה מזה של הדגם היוצא שכן הוא בעל 3 צילינדרים בלבד ולא ארבעה, אך עדיין מצויד במערכת מיקרו-היברידית (12 וולט). ההספק עומד על 82 כ"ס ב-5,700 סל"ד (לעומת 83 כ"ס ב-6,000 סל"ד) ואילו נתון המומנט שעומד כעת על 11 קג"מ, מושג ב-4,500 סל"ד (זאת לעומת 10.9 קג"מ בדגם היוצא).
אל המנוע משודכות כבעבר תיבה ידנית עם 5 הילוכים או תיבה אוטומטית רציפה, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 12.5 שניות או 11.9 שניות, בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר או 20.8 ק"מ לליטר (בהתאמה).
עוד אבזור ובטיחות
רמות גימור
הסוויפט החדשה תוצע ברמת גימור אחת, GLX, עם מפרט ששודרג קלות וכולל מסך מולטימדיה "9 ("8 בעבר) עם קישוריות אלחוטיות לנייד ומושבים קדמיים מחוממים, וכן את האבזור המוכר כגון תאורת לד, מראות מתקפלות, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני ומצלמת רוורס, וחישוקי "16. את בלם היד החשמלי עם פונקציית "אוטו הולד" לא נפגוש במפרט המקומי. לגרסה האוטומטית ישנם מנופים מאחורי ההגה לשליטה על תיבת ההילוכים ואופציה לצביעה דו-גונית בתוספת 3,000 שקל.
בבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות, כאשר מערכת בלימת החירום האוטונומית מזהה כעת גם דו-גלגלי וכן נמצא גם בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על מרכז נתיב (כולל עצירה מלאה בגרסה האוטומטית), זיהוי תמרורים ומערכת ניטור נהג מבוססת מצלמה, שיצטרפו אל מערכת התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור ואורות גבוהים אוטומטיים.
סוזוקי סוויפט החדשה – מחירון:
סוזוקי סוויפט 1.2 ליטר, ידנית, תעלה 113,990 שקל
סוזוקי סוויפט 1.2 ליטר, אוט', תעלה 126,990 שקל