$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
שלושה חשודים באונס בת ה-14 באילת שוחררו ממעצר
24.11.24
נתקע במשך 20 שעות בנהר באוסטרליה - וחולץ אחרי שקטעו את רגלו
24.11.24
פריס הילטון מפתיעה: "מעולם לא עברתי ניתוחים או הליכים קוסמטיים"
24.11.24
ישראלים בדובאי: "יש מבטים, הרגשנו שמחפשים סימני זיהוי של יהודים"
24.11.24
בוגאטי טורביו נחשפה: 1,800 כ"ס ו-0 ל-200 קמ"ש ב-5.0 שניות
מחליפת השירון מזעזעת את כל מה שהכרנו מבוגאטי של השנים האחרונות ומציגה טכנולוגיה חדשה וביצועים מסמרי שיער
רן סגל
23.06.24 - 08:49
תגיות:
בוגאטי
Getting your
Trinity Audio
player ready...
אחרי הויירון שחצתה את מחסום 1,000 כוחות הסוס (1,001 כ"ס), הגיע השירון והתפוצצה עם 1,500 כ"ס ממנוע W16 אימתני בנפח 8.0 ליטר ו-4 מגדשי טורבו, כשבגרסת ה"סופר ספורט) חילצה עוד 100 כ"ס. עכשיו, הגיעה ה-Tourbillon ("טורביו" בצרפתית - מערבולת רוח) ומטלטלת את כל מה שהכרנו עד כה מהיצרנית הצרפתית (גרמנית, קרואטית).
לפני שנתחיל, רק נזכיר שבוגאטי הוקמה ב-1909 ע"י איטורה בוגאטי (Ettore Bugatti, ומכאן גם האותיות EB בלוגו החברה), שהיה אומנם צרפתי, אך נולד באיטליה, והקים את "בוגאטי" בעיר מולסהיים שבצפון-מזרח צרפת.
החברה עברה כמה זעזועים, הן בייצור רכב והן בייצור חלקי מטוסים, עד שמותג הרכבים נרכש ב-1987 ע"י יזם איטלקי וכמה שנים לאחר מכן השיקה בוגאטי את ה-EB 110, שעד היום מצליחה מצליחה לעורר את בלוטות החשק של לא מעט חובבי רכב.
ב-1998 נרכשה בוגאטי ע"י קונצרן פולקסווגן, ותחת כנפיה פגשנו את הוירון והשירון, כשלקראת סוף 2020 הצהירה פולקסווגן על כוונתה למכור את בוגאטי לטובת השקעה בפיתוח אנרגיות חדשות, כשתהליך הרכישה התבצע לבסוף מול Rimac הקרואטית, בסוף 2021, ובהתאם חברת פורשה רכשה חלק מרימאק. כך הוקמה החברה החדשה "בוגאטי-רימאק" (55% בבעלות רימאק, 45% בבעלות פורשה). כל זאת מאחר ולרימאק טכנולוגית הנעה חשמלית, והיא מייצרת מכוניות ספורט קיצוניות, כמו למשל ה-Nevera, שהוצגה לפני כשנתיים ומספקת מעל ל-1,900 כ"ס.
עכשיו כבר אפשר לספר, שבוגאטי טורביו החדשה, נטשה את מנוע ה-W16 המוגדש ומסתפקת (לכאורה) במנוע V16 אטמוספרי שפותח בשיתוף סדנת Cosworth הבריטית. נפח המנוע גדול יותר ועומד על 8.3 ליטר והוא מספק "רק" 1,000 כ"ס, כשבמקום כל מגדשי הטורבו, ישנם כעת 3 מנועים חשמליים - שניים מלפנים ואחד מאחור (הניזונים מסוללת 24.8 קוט"ש, המאפשרת 60 ק"מ של נסיעה חשמלית), כך שההספק המשולב מגיע ל-1,800 כ"ס!
כוח מנוע הבנזין עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים, ובסיוע המנועים החשמליים מתקבלת הנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.0 שניות בלבד (0.4 שניות מהיר מהשירון), ל-200 קמ"ש תגיעו ב-5.0 שניות (קיזוז של 1.1 שניות), ל-300 קמ"ש ב-10.0 שניות (קיזוז של 3.1 שניות), כשל-400 קמ"ש תאלצו לחכות כבר 25 שניות (קיזוז של 7.6 שניות - כי בכל זאת, המהירות המרבית עומדת על 445 קמ"ש (380 קמ"ש "בלבד", ללא מפתח מהירות). האם כל הנתונים הללו יהיו ישימים? נצטרך לחכות לאמיצים שינסו לאמת אותם.
למרות תוספת הסוללה והמנועים החשמליים, אך לצד היעדרם של מגדשי הטורבו והמערכות הנלוות אליהן יחד עם שימוש בחומרים קלים יותר, המשקל הכללי עומד על פחות מ-1,995 ק"ג, משקלה של הבוגאטי שירו בגרסתה הרגילה.
הבלמים הקרבון-קרמיים שוכנים בתוך חישוקי "20 מלפנים עטופים צמיגי צמיגי מישלין פיילוט קאפ ספורט 2, במידה 285/35, כשמאחור ישנם חישוקי "21 עם צמיגים במידה ו-345/30.
על העיצוב, הרשו לנו הפעם לא להכביר במילים ופשוט לצפות בתמונות, ואם היא מזכירה לכם את השירון, אכן יש לא מעט מאפיינים דומים, אך מדובר בשלדה חדשה ובלא מעט שינויים שבולטים יותר כאשר מציבים את שתי היצירות הללו אחת ליד השנייה.
גם תא הנוסעים מרהיב לא פחות, וכיאה ל"צרפתים", הפעם ישנו כאן הגה עם טבור קבוע (מי אמר סיטרואן C4 של תחילת שנות ה-2000) כשגם לוח המחוונים הנשקף ממנו נותר קבוע, עם תצוגות בסגנון מחוגים של שעוני יוקרה מרשימים, בעלי מנגנון Tourbillon, כשמה של המכונית.
בוגאטי טורביו החלה את שלבי הניסוי האחרונים כשמכוניות ראשונות, מסך של 250 יחידות בלבד, ימסרו בתחילת 2026 ללקוחות המאושרים (והמעושרים) במחיר התחלתי של 3.8 מיליון אירו, שהם כ-15.3 מיליון שקל לפני מיסים.