מותגי היוקרה עושים חישוב מחדש – קו הדגמים העצום שלהם עובר צמצום. קחו למשל את מרצדס שחתכה את ה-C וה-E קופה / קבריולה והחליפה אותן בדגם אחד ה-CLE שצפוי להגיע ארצה בחודשים הקרובים. גם אצל אאודי החליטו לצמצם וחתכו את ה-A1 הקטנה וגם ה-Q2 בדרכו לעולם שכולו טוב, שאולי יחזור כחשמלי במסגרת מיתוג השמות החדש של אאודי (מספרים זוגיים לחשמליות).
מהלך דומה קורה עם חשיפתו היום (ג') של הדור השלישי של ה-A5 ספורטבק, גרסת ה"קופה ארבע דלתות" (למרות הדלת החמישית של תא המטען) מבוססת ה-A4, שמעתה תזכה גם לגרסת סטיישן ותחליף בשלב זה את ה-A4 סדאן ו-A4 אוואנט. הדור השני של ה-A5 הוצג ביוני 2016 בגרסת הקופה, שלושה חודשים לאחר מכן הוצגה גרסת הספורטבק, עוד חודשיים חלפו וגם הקבריולה הגיעה, אך הפעם גרסאות הקופה והקבריולה לא יגיעו אל ה-A5 החדשה ואילו ה-A4 תחזור אלינו כחשמלית (e-tron) בעוד מספר חודשים.
אחרי יריית הפתיחה בדמות ה-Q6 אי-טרון, באאודי מבטיחים כי במהלך 2024-2025 יציגו 20 דגמים חדשים, כאשר יותר מ-10 מהם יהיו חשמליים. ה-A5 החדשה עוד תמשיך להציע מנועי בנזין, אך הם יחושמלו לטובת צמצום צריכת הדלק והמזהמים, כאשר בהמשך תצטרף ה-A6 e-tron החשמלית. עוד עדכונים נוגעים לדור השלישי של ה-Q5 שצפוי להיחשף בסתיו הקרוב. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי בישראל, נמסר כי ה-A5 החדשה צפויה להגיע ארצה בסוף השנה.
אין יותר A5 קופה
אבל יש סטיישן
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני של ה-A5 ספורטבק החדשה הפך פחות קופה אך שומר על המראה הדינאמי. בחזית נפגוש ביחידות התאורה שהפכו מחודדות יותר בקצה הפנימי שפוגש סבכת "משושה" צנועה יותר מבעבר, זאת לצד סבכה תחתונה גדולה יותר וכונסי אוויר בולטים מאוד. הפרופיל פחות "קופה" מבעבר, כאשר הפעם בולט זנב קצר הנגמר במעיין ספוילר, המזכיר את זה של ב.מ.וו סדרה 3 ואילו ידיות הפתיחה שקועות ונפתחות במגע, גם כן פיצ'ר שפגשנו כבר בב.מ.וו. מאחור העיצוב דינאמי יותר, עם פנסים צרים המחוברים בפס תאורה וחתימת אור אקטיבית, ובהתאם לגרסה נמצא גם דיפיוזר מושחר וצמד יציאות מפלט.
באאודי מציינים כי משפחת ה-A5 החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה – PPC – Premium Platform Combustion, בדומה ל-PPE החשמלית (פורשה מקאן, אאודי Q6 אי-טרון), זוהי מעיין פלטפורמה משודרגת מה-MLB evo, כשלעומת הדור השני, ה-A5 החדשה מצידה צמיחה בממדים - אורכה 482.9 ס"מ (+6.7 ס"מ), רוחבה 186 ס"מ (+1.3 ס"מ), גובהה 144.4 ס"מ (+2.4 ס"מ), אורך בסיס הגלגלים 290 ס"מ (+6.8 ס"מ) ואילו תא המטען בנפח 445 ליטר.
אם מבחוץ אפשר לומר שה-A5 עברה התפתחות מסוימת, בתא הנוסעים כבר חל שינוי משמעותי והוא מועצב בסגנון אותו פגשנו ב-Q6 עם צמד המסכים הקעור כמעה ללוח המחוונים ("11.9) ומסך המולטימדיה ("14.5), ובנוסף אפשרות למסך מגע נוסף מול הנוסע ("10.9). ל-A5 החדשה עדכוני OTA כמובן וגם ממשק Car to X המאפשר תקשורת לבית החכם למשל.
פלטפורמה "חדשה" ומידות גדולות יותר
תא נוסעים בהשראת ה-Q6 אי-טרון
יחידות הנעה
אאודי A5 תשווק עם מגוון של מנועי בנזין ודיזל בעלי מערכת מיקרו היברידית חדשה המסוגלת להוסיף עד כ-24 כ"ס להספקי מנועי הבעירה הפנימית ולאפשר נסיעה על חשמל בלבד במהירות חניה. כל המנועים משודכים לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ובגרסה מחוזרת ב-S5 המסוגלת להתמודד עם מומנט גבוה יותר. באופן מעניין, בשלב זה לא הוצגו גרסאות פלאג-אין, למרות השדרוג שעברו בקרב מותגים אחרים של הקונצרן, והן צפויות להגיע להיצע מאוחר יותר.
גרסת הכניסה בנפח 2.0 ליטר והספק של 150 כ"ס עם הנעה קדמית (צריכת דלק 13.1-15.1 ק"מ לליטר), גרסה נוספת של אותו עם מנוע בהספק של 204 כ"ס ואופציה להנעה כפולה (צריכת דלק 12.6-15.1 ק"מ לליטר)
גרסת הדיזל בנפח 2.0 ליטר בהספק של 204 כ"ס, הנעה קדמית או כפולה (צריכת דלק 17.8-21.2 ק"מ לליטר).
ואילו ב-S5 נמצא את מנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר ובהספק של 367 כ"ס עם הנעה כפולה (צריכת דלק 12.6-13.5 ק"מ לליטר), כולל דיפרנציאל מוגבל החלקה וחלוקת מומנט וקטורית. ומה לגבי ה-RS5? היא תגיע בעתיד.
ויש גם S5 עם 367 כ"ס
ה-RS5 תוצג בהמשך