$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מרצדס E קלאס במבחן: אל תקראו לה בייבי S

הדור השישי של מכונית הסאלון בעלת המורשת הענפה, הגיע למבחן מקומי ובגרסת הפלאג-אין החדשה. מה חשבנו על ה-E של מרצדס?

רן סגל  21.07.24 - 17:29
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל

מה כבר לא אמרו על מרצדס E קלאס במרוצת השנים. שהיא מונית, שהיא שמרנית, שהיא משעממת ושהיא לא מתחכמת. אז אמרו. הסאלון הוותיקה של מרצדס היא אחת מהמכוניות המצליחות של מרצדס ואם לא די בכך, קטגוריית הסאלון מזוהה כמעט יותר מכל כסממן של מותגי היוקרה.

הדור השישי של מרצדס E קלאס (מהרגע שקראו לו E קלאס אחרי מתיחת הפנים של ה-W124, ולפני כן עוד משנת 1953 הייתה למרצדס מכונית גדולה), הציג קפיצת מדרגה לעומת הדור היוצא ועל כך במבחן שלפניכם, אבל לא לפני שהוא נפרד מגרסאות הקופה והקבריולה שיחד עם האחות הקטנה C קלאס התאחדו לכדי ה-CLE. אז האם גם הפעם ה-E קלאס סדאן היא פשוט בייבי S או שיש לה אופי משלה?

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: נעה על הקו בין אלגנטיות וקשיחות, ומבפנים מקרינה שפע בזכות איכות החומרים ושילוב המסכים. הנדסת האנוש טובה, אך המרווח מאחור יתאים לשני מבוגרים בלבד.
איכות נסיעה ואבזור: נוחות הנסיעה, למרות מתלי האוויר, טובה אך אינה מצטיינת. רשימת האבזור מכובדת וכך גם מערך הבטיחות, שלא תמיד היה מהוקצע.
ביצועים והתנהגות: גרסת הפלאג מפגינה ביצועים מצוינים ובנהיגה שגרתית גם צריכת הדלק טובה, אפילו אם לא תטעינו אותה. התנהגות הכביש בטוחה ונשלטת, אך פחות מתקשרת.
למי מתאים: אם עבורכם ה-C קלאס לא מספיק מתקדמת וה-S קלאס יקרה, ה-E קלאס מצידה מנגישה את הקדמה עטופה בכל היוקרה הקלאסית, מבלי להיות דומה מדי לאחיות האחרות.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-539,000 שקל (רכב המבחן 769,000 שקל)

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני לא קלאסי וקופסתי אבל גם לא עתידני, הוא מנסה ללכת על הקו האלגנטי עם טאצ' קשיחות. החזית, על כל סממני המרצדס שבה, אפופת מגע ב.מ.וואי שכזה. קחו רגע ותציצו על החזית של סדרה 5. הפרופיל בדור החדש גם פחות סדאני ויותר "ליפטבק", למרות שאין כאן דלת חמישית, אך מתקבל הרושם לאור חלון אחורי שמגיע לזנב קצר יותר מבעבר, ויש גם ידיות פתיחה נסתרות. יחידות התאורה מאחור מחוברות (אך לא מוארות במרכז) ונמשכות עד לתוך הכנפיים האחוריות ולהן חתימת התאורה החדשה של מרצדס המבוססת כמובן על צורת הכוכב. האם היא מושכת מבטים? לא ממש, בטח לא בלבן-מונית של רכב המבחן. שמרנית בדרכה.

עיצוב הפנים תואם את האווירה המרצדסית העדכנית שפגשנו ב-S קלאס, אך את מסך ההייפרסקרין מחליף הסופרסקרין ("14.4 למסך המרכזי, "12.3 ללוח המחוונים וגם למסך שמול הנוסע), שלדעת הח"מ הוא עדיף עליו, שכן לוח המחוונים לנהג מופרד ומוצב בזווית נוחה יותר לקריאה, לעומת המסך האחוד שב-S קלאס. איכות החומרים והרכבה גבוהה מאוד, ולא היינו מצפים לפחות.

הנדסת האנוש טובה מאוד וההתאקלמות לרכב שופע הטכנולוגיה הייתה מהירה. נציין את פתחי המיזוג שממוקמים מעל המסך המרכזי והם בעלי תפעול ידני נוח, כפתורי המגע שעל ההגה מגיבים בצורה טובה, התפריטים במולטימדיה עם אייקונים גדולים, מה שמקל את התפעול בזמן נסיעה ותתי התפריטים אינם עמוסים. ככה עושים את זה נכון.

הכניסה למושבים הקדמיים נוחה יחסית לרכב שאינו בגובה של ג'יפון מצוי. המושבים נוחים והמרווח טוב, פרט לברך ימין של הנהג שלא פעם פוגשת בקונסולה המרכזית. שדה הראייה טוב בסך הכל.

למרות גודלה של ה-E קלאס, המושב האחורי מרווח לשני מבוגרים בלבד, וזאת עקב תעלת הינע גבוהה במרכז. המושב עצמו מעוצב כשני מושבים נפרדים, והם נוחים ותומכים. מצד שני, אין כאן שליטה נפרדת על המיזוג או פינוקים שיהלמו רכב ברמת המחיר הזו.

תא המטען נהנה ממפתח רחב וסף העמסה נמוך, אך נפחו בגרסת הפלאג-אין שנבחנה עומד על 370 ליטר בלבד, משל היה סופר-מיני (540 ליטר בגרסת הבנזין הרגילה). לפחות המבנה שלו שטוח, לעומת זה עם המדרגה הבולטת בדגם הקודם, אך עדיין הוא נמוך ועמוק, כך שמזוודות בינוניות יכנסו כאן, אבל עגלות ילדים, קצת פחות. נציין שבאופן נדיר יחסית במכוניות סדאן, יש כאן שני וויי תלייה.

איכות נסיעה ואבזור
כשמתחילים בנסיעה ב-E קלאס התחושה הראשונית שהיא תהייה מפנקת, אך כבר במפגש הראשון עם שיבושים עירוניים נפוצים הם יועברו לתא הנוסעים ואלו החדים יורגשו היטב, באופן שלא היינו מצפים ממכונית סאלון יוקרתית ועוד בגרסה עם מתלי אוויר (מרמת הגימור "פלטינום"); זאת ככל הנראה עקב שילוב בין משקלה הגבוה של הפלאג-אין (2,210 ק"ג) וחישוקי "20 נמוכי חתך שהגיעו עם חבילת ה-AMG.

הנוחות הבין-עירונית משתפרת ובכביש מהיר התחושה יציבה ולא מתנדנדת. בידוד הרעשים טוב בכל הקשור לנושאי רוח וצמיגים, אך נשמעו לא פעם רעשי מתלים. לעומת הנוחות, כושר התמרון טוב מאוד בזכות מערכת היגוי אחורי (עד 4.5 מעלות) שמגיעה ברמת הגימור "פלטינום" הבכירה.

ל-E קלאס יש שתי רמות גימור ולכל אחת מהן אפשר להוסיף חבילת AMG לאווירה ספורטיבית. בגרסת הכניסה "פרימיום" לא ממש חסר משהו, כולל גג פנורמי גם וילון חשמלי, סגירת ואקום בדלתות ותא מטען חשמלי. ברמת הגימור "פלטינום" יש למשל עיסוי ואוורור במושבים, תאורת מטריקס לד, מסך הסופרסקרין שהוזכר, חלונות בזיגוג כפול, וגם מערכת השמע המצוינת של "בורמסטר" עם 17 רמקולים.

מערך הבטיחות מקיף מאוד וכמעט כל מערכת זמינה קיימת כאן. אבל לא הכל מושלם - מערכת תיקון הסטייה מנתיב לא תמיד פעלה כראוי, ואילו בלימת החירום האוטונומית נוטה לגונן באופן מפתיע לעיתים.

ביצועים והתנהגות
ה-E קלאס החדשה מוצעת כרגע עם שתי יחידות הנעה. גרסת הבנזין בנפח 2.0 ליטר, 204 כ"ס ו-7.5 שניות ל-100 קמ"ש. אך אנו בפלאג-אין שעושה שימוש באותו מנוע בנזין ומשודכת כמובן למנוע חשמלי, כך שההספק המשולב עומד על 313 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.4 שניות. לעומת הדגם היוצא מדובר ב-7 כ"ס פחות ו-0.7 שניות יותר בדרך ל-100 קמ"ש.

לעומת "הירידה" בביצועים, הסוללה גדולה יותר ובקיבולת של 25.4 קוט"ש (תוספת של 11.9 קוט"ש) וטווח הנסיעה המוצהר מגיע ל-100 ק"מ (תוספת של 43 ק"מ). במבחן השגנו 94 ק"מ, שהושגו ברובם בנסיעה בדרך מהירה. זהו נתון מצוין בפני עצמו, שעוד יכול להשתפר אם אופי הנסיעה שלכם עירוני / פרברי או פקוק...

אל המנוע משודכת תיבת אוטומטית עם 9 הילוכים, המוכרת לטובה מדגמי מרצדס אחרים בהיותה חלקה ומהירה, אך הפעם הרגשנו לא פעם את העברות ההילוכים ולא תמיד באופן מעודן. עוד עניין, נוגע למנופי השליטה מההגה, שמתפקדים כבוררי עוצמת הרגנרציה. זוהי אופציה נחמדה ברכבי פלאג-אין, אך כדי שהם ישמשו לטובת החלפת הילוכים, יש צורך לשנות זאת דרך מסך המולטימדיה, אז התפעול הופך לידני בלבד ולא מאפשר שימוש בהם בעת הצורך.

נציין לטובה את פעולת שילוב מנועי הבנזין והחשמל שפועלים בצורה הרמונית, את המשך הנסיעה החשמלית גם כאשר הסוללה מתרוקנת עם יחס "צבירה" של כ-50 ק"מ חשמליים לכל 150 ק"מ של נסיעה, וגם את תחושת הביצועים כשמועכים את דוושת התאוצה. לבסוף, בנהיגה מתונה, סיימנו את המבחן עם 12.5 ק"מ לליטר, לא רע ביחס לגודל, כשטעינה דו-יומית למשל תשפר פלאים את צריכת הדלק, וכמו בכל רכב PHEV, ככל שתקפידו על טעינה, כך תתרחקו מתחנות הדלק.

התנהגות הכביש של ה-E קלאס, כמו מכוניות סאלון אחרות, בעיקר מנסה לבודד את הנהג והנוסעים מהסביבה. ההגה חסר היזון חוזר והתחושה מהבלמים ספוגית עם מהלך דו-שלבי שהופך מורגש עוד יותר כאשר הרגנרציה נכנסת לפעולה עם שקיעת דוושה לא טבעית. אין ספק שה-E מעדיפה התנהלות שלווה, אך אם בכל זאת תמהרו, היא תביא אתכם בבטחה אל היעד.

סיכום
האם מרצדס E קלאס היא עדיין מכונית שמרנית, כאשר היא טכנולוגית יותר בתא הנוסעים ומצוידת ביחידת הנעה היברידית-נטענת מתקדמת יותר? אפשר לומר שיחד עם כל החשמליות, אפילו אלו העממיות, שסובבות סביב, היא לא מרגישה סופר חדשנית. אבל אולי היא גם לא צריכה להיות כזו, במיוחד כשבאותה השורה איתה, משבצת ליד, ניצבת ה-EQE החשמלית?

כנראה שבמרצדס ידעו היטב מה הם עושים, ובכך יכולים לכוון כל אחת מהסאלוניות שלה לפלח שונה באוכלוסייה. אלו שיבחרו ב-E קלאס החדשה, גם אם הם נמנים על הצד השמרני, יתאקלמו אליה בקלות בזכות הנדסת האנוש הטובה, ייהנו ממערכת מולטימדיה שמהווה שדרוג לזו היוצאת, לצד פיצ'רים מוכרים.

מאידך, נזכיר כי המרווח מאחור יתאים לשני מבוגרים למרות גדולה של המכונית ונציין כי בגרסת הפלאג-אין הנבחנת עם החישוקים הגדולים והמשקל הגבוה, נוחות הנסיעה לא הצטיינה; אך לא חייבים להדביק חבילת AMG לכל רמת גימור, ואם תרצו להפחית קצת במשקל, גרסת ה-"200" גם קלה ממנה ב-385 ק"ג וכבונוס תקבלו תא מטען גדול יותר, כך שעדיין תהנו ממכונית מפנקת ומאובזרת.