$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הסטיישן חוזרת: ב.מ.וו M5 טורינג נחשפה

ה-M5 החדשה זוכה לגרסת סטיישן שימושית, אחרי כמעט 15 שנה שב.מ.וו לא הציעה תצורה זו בגרסה הקיצונית. ההנעה זהה לסדאן שנחשפה לפי כחודשיים, אך מה בכל זאת שונה?

רן סגל   17.08.24 - 20:05
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום יצרן
צילום יצרן

ב.מ.וו M5 החדשה, השביעית במספר וזו המבוססת על הדור השמיני של סדרה 5 (G60), הוצגה ביוני 2024 והביאה עימה את הנעת הפלאג-אין הייבריד מה-XM הגדול – מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר ובשיתוף מנוע חשמלי מגיעים להספק משולב של 727 כ"ס וכמעט 102 קג"מ; ובשידוך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות. נשמע מהר, אך למעשה היא הפכה איטית יותר מה-M5 CS בחצי שנייה. אבל כל זה לא הפריע ליצרנית הבווארית להחזיר להיצע את גרסת הסטיישן, טורינג בשפת ב.מ.וו, מאז הפעם האחרונה שהוצעה ב-E60, כלומר ה-E61 כמובן.

ב.מ.וו M5 טורינג מצוידת באותה יחידת הנעה היברידית-נטענת כשל הסדאן, המספקת מספר זהה של כ"ס ומומנט, וכמצופה היא איטית יותר, אך רק בעשירית שנייה, עם 3.6 שניות בדרך ל-100 קמ"ש. וכמו בסדאן, גם ל-M5 טורינג סוללה בקיבולת 18.6 קוט"ש (נטו) המאפשרת לה טווח נסיעה חשמלי של 61-67 ק"מ (6-2 ק"מ פחות מהסדאן, בהתאם לאבזור).

ה-M5 טורינג תתחרה בסטיישן ספורטיבית אחרת שגם מוכרת בישראל, הלא היא אאודי RS6 אוואנט, שבגרסת ה"פרפורמנס" מספקת 630 כ"ס ו-3.4 שניות ל-100 קמ"ש. אך אולי ב.מ.וו דווקא מכוונת לסאלונית סטיישן וספורטיבית אחרת – מרצדס AMG E 53 Hybrid, אך היא מספקת "רק" 612 כ"ס ו-3.9 שניות ל-100 קמ"ש, אך כמובן שהקונים הפוטנציאליים שלה מתעניינים יותר בשמירה על הסביבה ובהתאם היא מצוידת בסוללה גדולה יותר (21.2 קוט"ש, נטו) וטווח נסיעה חשמלי של 90-97 ק"מ. אבל כל זה נכון לפחות עד שמרצדס יציגו ל-E קלאס גרסת ה-63 S E-Performance שאם תזכה להספק שב-SL המחושמלת, הוא יגיע עד ל-816 כ"ס.

על כל הניפוחים והתוספות הספורטיביות אין ממש מה להרחיב – עיניכם רואות ואולי אפילו דומעות מהתרגשות, ובכל זאת נספר שכמו ה-M5 סדאן, גם הסטיישן מצוידת בצמיגים וחישוקי בגודל 285/40/20 מלפנים ו-295/35/21 מאחור, מערכת הנעה כפולה חכמה עם נטייה לאחור אך גם עם אפשרות להעביר 100% מהכוח לסרן האחורי המצויד גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת היגוי אחורי (עד 1.5 מעלות).

תא הנוסעים זהה לסדאן כמובן, עם לוח מחוונים ומסך מגע המחוברים להם יחדיו ("12.3 ו-"14.9, בהתאמה) כשישנם גימורי קרבון ואלומיניום להדגשת האווירה הספורטיבית כמו גם מושבי ספורט והגה ספורטיבי יותר עם כפתורי M ייעודיים. בהשוואה ל-M5 סדאן, מידות האורך והרוחב זהות (509.6 ס"מ ו-197 ס"מ, בהתאמה), אך הסטיישן גבוהה ב-0.6 ס"מ (151.6 ס"מ) מה שיקנה לכם עוד קצת מרווח ראש מאחור, והיא גם מסוגלת לשאת 70 ק"ג יותר (575 ק"ג), כשנפח תא מהטען שלשמו התכנסו, צמח ב-34 ליטר (500 ליטר) ומגיע עד 1,630 ליטר בקיפול מושבים – הדרך חזרה מאיקאה מעולם לא הייתה כה מהירה ומהנה.