אם חשקה נפשכם במכונית ספורטיבית-חשמלית, חזקה ומעוצבת, ומיצרנית יפנית ותיקה - אז תצטרכו לחכות לפחות עד שנת 2027 (אולי אפילו 2028) בכדי לשים את ידכם על הדגם הספורטיבי החשמלי החדש של הונדה שישווק תחת מותג הפרימיום ACURA. המכונית תתבסס על פלטפורמה חדשה שמפותחת בימים אלו, במטרה לספק חוויית נהיגה וביצועים מרשימים, לצד נוחות נסיעה בתנאים יום-יומיים. המטרה של הונדה היא להסתמך על התכונות המוכרות של ה-NSX, שגם כן שווקה תחת תת המותג הפרימיומי, וליישם אותן בדגם חשמלי ומודרני.
ברוח ה-NSX. באמת?
ההודעה הרשמית של הונדה על הדגם החדש התקיימה באירוע המכוניות השנתי והיוקרתי, בפבל ביץ' שנערך במונטריי שבקליפורניה, שם גם הציגה מזראטי את ה-GT2 סטראדלה. ההודעה נמסרה על-ידי מר שינז'י אוימה, סגן נשיא הונדה העולמי, ולדבריו הדור החדש של המכונית יתבסס על התכונות של שני הדורות הקודמים של ה-NSX שהפציעה בשנת 1990 עם מנוע V6 מרכזי ושלדת אלומיניום. המכונית שהייתה מעוצבת כדגם ספורטיבי מלא הציגה יכולות גבוהות בתחום הביצועים והפכה מיד לאייקונית כמו אחותה היפנית לבית ניסאן, עם ה-GT-R. הדור השני של ה-NSX הגיע רק ב-2016 והציג מנוע טווין-טורבו V6 מתוגבר בשלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 600 כוחות סוס. הדגם החדש מתוכנן לעלות על כולם ולשדרג את תחום הביצועים למדרגה גבוהה הרבה יותר - כפי שלמדנו על תחום ההנעה החשמלית המהירה והחזקה. המשימה של הונדה איננה מנותקת מהמציאות ומחשבות על הספקי מנועים חזקים, עם 700 כ"ס ומעלה אינן מחשבות מופרכות כלל.
תעלה את רף הביצועים. אבל מה עם חווית הנהיגה?
להתחיל מאפס
המכונית תיבנה על פלטפורמה חדשה שתיקרא 0 Series Platform שמאופיינת בפרופיל דק יותר וקל יותר, ולדברי מר אוימה היא תהייה קלה יותר מכל פלטפורמה אחרת מוכרת בשוק הרכב. הרעיון מאחורי פלטפורמה דקה יאפשר הנמכת גובהה של המכונית מבלי לאבד יותר מדי מהמרחב הפנימי שלה. למרות שלדגם NSX היו תכונות טובות והישגים נפלאים, כולל במרוצי מכוניות, המכונית התקשתה להגיע לאותה מדרגה כמו ניסאן GT-R או מרצדס GT ופורשה 911 שאיתן היא מתמודדת בשווקים השונים. המכונית החדשה תהיה טובה יותר בנסיעה מהירה בקו ישר וגם התנהגות הכביש תהיה טובה יותר מכפי שהכרנו בעבר, כך הבטיח אוימה.
בתחילת השבוע הציגו באקיורה דגם קונספט חשמלי חדש שמיועד להפוך לרכב סדרתי ב-2025 ולפי המעצבים שלו יש בו חלקים שעוצבו בהשראת הדור השני של NSX - הפינה לשיפוטכם בוידאו שבראש הכתבה - האם היא אכן מעלה אסוציאציות של NSX?
Acura Performance EV Concept