האיוניק 5, החשמלית הייעודית הראשונה של יונדאי הוצגה לראשונה בפברואר 2021 ונחתה בישראל באוגוסט אותה השנה. תקופת המתנה דומה התרחשה עת נחשפה מתיחת הפנים שלה שכעת נוחת בישראל ומביאה עימה עיצוב מעודכן בעיקר באזור הפגושים והחישוקים, ספוילר שהוארך ב-5 ס"מ ואף נוסף מגב לשמשה האחורית. מבפנים, הקונסולה שבין המושבים עוצבה מחדש וההגה עודכן קלות. זאת לצד, שדרוגי טכנולוגיה, בטיחות, תוספת הספק וסוללה גדולה יותר שתרמה כמובן לשדרוג טווח הנסיעה.
יונדאי איוניק 5 המחודשת הגיע גם בגרסת בסיס ובמחיר כניסה של 210,000 שקל, אך מדובר בגרסה חלשה יותר ובעלת סוללה קטנה יותר, כך שאם נשווה לגרסה המקבילה של הדגם היוצא (פרסטיז'), שהתייקרה לפני כ-4 חודשים מ-214 אלף שקל ל-225 אלף שקל, מדובר בהתייקרות נוספת של 5,000 שקלים ועד 26 אלף שקל בגרסה הבכירה (עילית 2X4), כאשר אלו מגלמים מנוע חזק יותר, סוללה גדולה יותר עם טווח נסיעה משופר ועדכוני אבזור.
עדכוני עיצוב קלים מבחוץ ומבפנים
יחידות הנעה
האיוניק 5 סוף סוף זכתה לעדכון ההספקים שהוצג בעדכון שנערך ב-2022, שלא הגיע בזמנו לישראל, כאשר כעת לגרסאות ההנעה האחורית הספק של 229 כ"ס (+12 כ"ס) וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות (איטית, באופן זניח של עשירית השנייה, עקב תוספת משקל הסוללה הגדולה).
את סוללת ה-77.4 קוט"ש שהוצגה לפני קצת יותר משנתיים, לא זכינו לפגוש בישראל, כאשר כאן המשכנו לקבל את סוללת ה-72.6 קוט"ש. אך כעת גם בישראל מיישרים קו עם הסוללה החדשה בקיבולת 84 קוט"ש (80 קוט"ש נטו), כמו זו שבאיוניק 5 N, ובהתאם השתדרג טווח הנסיעה ל-530-570 ק"מ (בהתאם לרמתה גימור), מדובר בשיפור של 79-89 ק"מ לעומת סוללת ה-72.6 קוט"ש.
לצד העדכון המבורך, מצטרפת להיצע גרסת כניסה חדשה, בעלת הספק של 170 כ"ס, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות. לצד זאת, לשני הספקי המנועים נתון מומנט זהה של 35.7 ק"ג ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. אך לגרסה זו סוללה קטנה יותר, בקיבולת של 63 קוט"ש (60 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 440 ק"מ.
הסוללה החדשה גם כן בארכיטקטורת 800 וולט ומאפשרת טעינה מהירה בקצב של 180 קילוואט בסוללה הקטנה או 350 קילוואט בגדולה, כך שמ-10% ל-80% תמתינו 18 דקות בלבד, אך כידוע עמדות אולטרה מהירות עדיין לא הפכו מאוד נפוצות. בעמדות של 50 קילוואט תמתינו 57 דק' או כשעה ו-16 דק' עם הסוללה הגדולה. טעינה ביתית אורכת 5 שעות ו-50 דקות או 7 שעות ו-35 דקות, בהתאמה.
בשלב זה אנו לא צפויים לפגוש בישראל את גרסת ההנעה הכפולה המחודשת, בהספק של 325 כ"ס (+20 כ"ס), כאשר היבואנית מוסרת ששיווקה ישקל בעתיד.
מצד אחד סוללת 84 קוט"ש, ומהצד השני גרסה מוזלת וסוללת 63 קוט"ש
רמות גימור
גרסת הכניסה עם הסוללה הקטנה עונה לשם "פרימיום" והיא תציע פריטים מוכרים כגון כניסה והנעה ללא מפתח, לוח המחוונים ומסך המולטימדיה בגודל "12.3 (כל-אחד) שקיבל מערכת הפעלה חדשה, מצלמת רוורס, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, חיישני גשם ואורות, בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג חשמלי וחישוקי "19.
בבטיחות קיימות המערכות המוכרות וכן זיהוי תנועה חוצה בצומת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות בסיסית, התרעת שכחת ילדים במושב האחורי ומגביל מהירות חכם המשולב עם מערכת זיהוי התמרורים (חדש).
רמת הגימור "אולטימייט" שכבר נהנית מהסוללה החדשה והגדולה, מוסיפה גם תא מטען חשמלי וזיהוי היסח דעת של הנהג המבוסס זיהוי פנים.
גרסת ה"לימיטד" משדרגת את הרשימה עם משטח טעינה אלחוטי, מראה מרכזית נגד סנוור, הגה מחומם, ריפודי עור, מושב נוסע מתכוונן חשמלית, חימום ואוורור במושבים הקדמיים וחישוקי "20.
4 רמות גימור, אבל ה-N ליין באווירה ספורטיבית נשארה בחו"ל
ה"עילית" הבכירה כולל בנוסף לכל גם מערך מצלמות היקפיות, אפשרות כניסה ויציאה אוטומטית מחניה נשלטת משלט הרכב, גג פנורמי, תאורת אווירה, מושבים קדמיים עם זיכרונות ואפשרות הטיה מלאה, מושבים אחוריים מחוממים ומתקפלים חשמלית ומערכת שמע של Bose. ואילו בבטיחות ישנה מערכת בלימת חירום בכניסה ויציאה מחניה (קדימה, אחורה וצד) והצגת השטח המת בלוח המחוונים.
ואילו את גרסת ה-N-Line בעלת העיצוב הספורטיבי שהוצגה עם חשיפת מתיחת הפנים, אנו לא צפויים לפגוש כאן בקרוב. כמו כן, יתכן ותוצע בעתיד מצלמת רכב מובנית.
יונדאי איוניק 5 המחודשת – מחירון:
יונדאי איוניק 5 ברמת גימור Premium טווח 440 ק"מ תעלה 209,990 שקל
יונדאי איוניק 5 ברמת גימור Ultimate טווח 570 ק"מ תעלה 229,990 שקל
יונדאי איוניק 5 ברמת גימור Limited טווח 530 ק"מ תעלה 248,990 שקל
יונדאי איוניק 5 ברמת גימור Elite טווח 530 ק"מ תעלה 279,990 שקל