$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הטווח זינק: BYD טאנג המחודש בישראל

הג'יפון 7 מקומות החשמלי של BYD עבר לפני כשנה מתיחת פנים בסין ובתחילת 2024 עודכן לשוק האירופאי ועכשיו היא הגיעה גם אלינו, עם טווח נסיעה שזינק ל-530 ק"מ. מה עוד השתנה?

רן סגל  29.08.24 - 12:00

BYD היא אולי היצרנית הסינית המוכרת בישראל, בעיקר בזכות הג'יפון הקומפקטי שלה, אטו 3, שסיים את 2023 לא רק כדגם החשמלי הנמכר ביותר, אלא גם כרכב הנמכר ביותר בישראל. היצרנית הצעירה שנוסדה רק ב-2003 (כבר וותיקה במונחים "סיניים") הגיעה לכאן ברבעון האחרון של 2022, אך מאז שאר דגמיה נותרו בצילו של האטו 3, כמו מכונית המנהלים "האן" ובהמשך גם ה"דולפין" הקומפקטית וגם ה"סיל" שלא מאיימת ממש על טסלה מודל 3.

אחד הדגמים הראשונים שנחתו כאן היה ה"טאנג" - ג'יפון גדול עם 7 מקומות, הנעה חשמלית כמובן והספק מרשים. אך גם במקרה שלו הוא נותר תחת צילו של האח הקטן, בעיקר עקב סוללה קטנה יחסית בקיבולת 86.4 קוט"ש (נטו) וטווח נסיעה רשמי של 400 ק"מ, ופחות מכך בתנאי אמת, בוודאי למוביל נוסעים גדול.

בדיוק את נקודת התורפה הזו תקפה BYD כאשר ביצעה לטאנג עדכון נוסף בתחילת 2024, זו שהגיעה לשוק אירופאי וכעת גם אלינו. בנוסף לטיפול בטווח כללה גם יישור קו עיצובי (עם עדכונים קלים לממדים החיצוניים) עם פנסים צרים המחוברים יחד בגימור כסוף המזכיר את זה שב"האן", את הסבכה "המיותרת" אטמו והפגוש קיבל סבכה תחתונה בולטת יותר והגדשה לכונסי האוויר. מאחור הפגוש עבר עדכון גם כן ובנוסף ישנם שינויים קלים בתא הנוסעים כמו מסך מגע גדול יותר וטבור הגה עם סמל המותג העדכני. מחירו של BYD טאנג המחודש עומד על 324,990 שקל, התייקרות של כ-9,500 שקל לעומת הדגם היוצא, אך כאמור מדובר בסוללה גדולה יותר ויש עוד כמה עדכוני אבזור.

יחידת הנעה וסוללה
הטאנג המחודש מגיע אלינו עם אותו מנוע עוצמתי, למעשה צמד מנועים היוצרים הנעה כפולה והספק משולב של 518 כ"ס, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש הפכה איטית יותר ב-3 עשיריות השנייה (4.9 שניות) עקב שדרוג קיבולת הסוללה.

הסוללה החדשה גדולה משמעותית ובקיבולת של 108.8 קוט"ש מה שמסייע להשיג טווח נסיעה של 530 ק"מ בין טעינות (+130 ק"מ). אפרופו טעינה - גם המטען הפנימי שודרג מ-7.4 קילוואט ל-11 קילוואט וטעינת DC מהירה אפשרית בקצב של 170 קילוואט, לעומת 110 קילוואט בדגם היוצא, מה שסייע לשמור על זמן טעינה של כ-30 דקות. בנוסף, ימשיך להציע טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.

אבזור ובטיחות
את רמת הגימור "פרימיום" היחידה ששווקה כאן, מחליפה ה-Flagship עם כמה עדכוני אבזור וכוללת ריפודי עור נאפה שחור או חום, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות למושב נהג, כולל חימום, אוורור ועיסוי (חדש), יש גם הגה מחומם, בקרת אקלים תלת אזורית, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה "15.6 (לעומת "12.8 בדגם היוצא) כולל קישוריות לנייד ועדכוני OTA, תצוגה עילית (חדש) בגודל "12, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמות היקפיות ומצלמה לתוך חלל הרכב (חדש), משטח טעינה אלחוטי, גג פנורמי, תא מטען חשמלי נפתח ללא מגע, תאורת אווירה, מערכת שמע של Dynaudio עם 12 רמקולים וחישוקי "21 ("22 בדגם היוצא).

בתחום הבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות ואילו כעת ישנה גם מערכת תיקון סטייה מנתיב (רק התרעה בעבר) וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור (וכעת גם כולל בלימת חירום אוטונומית), התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות וזיהוי היסח דעת, וכן נוספו גם התרעת תנועה חוצה מלפנים כולל בלימת חירום אוטונומית והתרעת שכחת ילדים ברכב.