$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הקליפורניה של פולקסווגן תהפוך לתת-מותג?

בעידן בו חווית המשתמש הפכה לחלק בלתי נפרד מקניית מכונית חדשה, פולקסווגן משיקה מועדון ייחודי לבעלי דגמי הקאמפר האייקוני שכבר הפך למשפחה של ממש

עמית מרצ'לי   02.09.24 - 15:30
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

בשנים האחרונות הפכה פולקסווגן במהירות מרשימה את ה״קליפורניה״ האייקונית מגרסת קמפינג נישתית לתת-מותג המאגד בתוכו משפחה של דגמים, המותאמים ישירות מהמפעל לטיולים חוויתיים, כשהאחרונה להצטרף  הייתה הקאדי קליפורניה ובעתיד צפוי גם ה-ID. Buzz החשמלי לקבל גרסה משלו ולעמוד לצידם של הקליפורניה (מולטיוואן) והגרנד קליפורניה (קראפטר).

כעת, מודיעה היצרנית באופן רשמי כי תת-המותג קליפורניה יציע בנוסף לליין דגמים, הכולל רכבי קמפינג קטנים וגדולים במשקלים ובתצורות שונות, גם תמיכה טכנית מורחבת, שירותי דרך ופעילויות ייעודיות. המהלך מצטרף להעמקת האחיזה של פולקסווגן בקטגוריית הוואנים המסחריים והמשפחתיים, ולאחר שבחודש שעבר השיקה את הדור השביעי של הטרנספורטר (T7) שמבוסס בכלל על פורד טרנזיט קסטום ואילו גרסת הקליפורניה הנוכחית מבוססת על המולטיוואן T7 (פלטפורמת MQB)

עוד בדור הראשון (T1) כשהמסחרית עוד ענתה לשם Type 2 והשם "קליפורניה" עוד לא היה בתכנון, הציע פולקסווגן את ה-Westfalia Camper ששבתה את ליבם של חובבי הנופים הפתוחים, והפכה לסמל של תנועת ילדי הפרחים שראו בה תחליף נייד לבית עבור כל מי שחלם לחיות חיים נטולי עכבות. השם "קליפורניה" הוצמד לראשונה לטרנספורטר T4 ומלווה את פולקסווגן עד היום.

 נוסף על ה-T7 החדשה, משפחת קליפורניה מונה שני דגמים נוספים: הבסיסי מכולם כאמור, הוא הקאדי אשר מיועד להציע פתרון קמפינג באריזה קומפקטית וכמו אחיו הגדולים כולל ניצול חכם ופונקציונאלי של החלל הפנימי. האח הגדול מבין החבורה כבר מתבסס על הקראפטר, רכב מסחרי בגודל מלא המכוון אל קהלים המחפשים מרווח פנימי כדרישה ראשונה במעלה.

בשלב ראשון, תשיק פולקסווגן אפליקציה ייעודית לחברי מועדון קליפורניה, שצפויה לסייע בתכנון מסלולי הטיול ולרכז עבור לקוחותיו אירועים וחוויות, כמו גם להעניק הנחות על בתי מלון ופעילויות משלימות. לא זאת בלבד, באפליקציה ניתן יהיה לרכוש מוצרי לייף סטייל ואביזרי טיולים ממותגים ״קליפורניה״ כמובן. השירותים יהיו זמינים ברחבי אירופה. כאן אצלנו, נמכרו יחידות בודדות של "קליפורניה" וככל הנראה לא נפגוש אותו כאן.

למי שהספיק לשכוח, בשנת 2017, הפתיעה צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, כשהשיקה תחת חטיבת המסחריות את הטרנספורטר T6 קליפורניה בתג מחיר שנע בין 350 ל-440 אלף שקל. לדגם המדובר, יכולת לקיפול המושבים האחוריים לכדי מיטה זוגית וגג נפתח חשמלית המסוגל להפוך למיטה זוגית נוספת. בתוספת תשלום ניתן היה להוסיף גם מטבח מאובזר עם משטח עבודה, כיור, מקרר, שקעי חשמל וכל מה שנדרש כדי לצאת לטיול של משפחה בת ארבע נפשות ללא תלות בתנאי השטח.

המעטים שהיה ביכולתם לרכוש את המכונית ראו בה ככל הנראה צעצוע נחמד לסופי השבוע או תחליף לקראוון המסורתי, אך במבחן התוצאה הקליפורניה לא נשארה בארץ זמן רב ושיווקה הופסק כשנה לאחר מכן. לצער המעריצים, היבואנית המקומית לא מתכננת לחזור עם הקליפורניה בעתיד הקרוב.