$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פרימיום במדבר: נחשף ניסאן פטרול החדש

ניסאן ערכה את אירוע החשיפה לדור החדש של רכב השטח באבו דאבי והפעם אל הקשיחות המוכרת של הפטרול מצטרפת תחושת פרימיום שתהלום את קהל הלקוחות

רן סגל  04.09.24 - 11:55
ניסאן פטרול, שם שמלווה את ניסאן מאז 1951, ובדומה לטויוטה לנד קרוזר (הפטרול מתחרה מול הלנד קרוזר 300), גם הוא החל דרכו עם קשר הדוק ל-JEEP, כלומר לוויליס המקורי. הפטרול, הידוע גם כ"ארמדה" בחלק מהשווקים, מאגד סביבו קהל מעריצים שדואג לשפר אותו בכל תחום; מחד, להעצים את יכולות השטח ומאידך, ליצור מפלצות תאוצה מרשימות. כעת, 14 שנה לאחר שהציגה את הדור השישי באבו דאבי, עושה זאת ניסאן שוב בעיר הבירה האמירתית וחושפת את הדור השביעי של רכב השטח, שהלך וגדל עם השנים ומביא כעת גם תחושת פרימיום. מי שירצה להעצים את תחושת היוקרה, יוכל לבחור באינפיניטי QX80 שנחשף לפני כחצי שנה ועליו מבוסס הפטרול החדש.

יחידות הנעה וביצועים
הדור החדש של ניסאן פטרול ממשיך לשמור על שלדת הסולם ומתהדר כעת בהיותו החזק ביותר. הוא מצויד במנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר המספק 425 כ"ס ו-71.3 קג"מ. זהו שיפור של 7% בהספק ו-25% במומנט לעומת הדור היוצא בגרסת ה-V8 האטמוספרית.

כמו בעבר, בניסאן יציעו גם גרסה חלשה יותר, עם מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.8 ליטר ובהספק של 316 כ"ס ומומנט של 39.3 קג"מ. לעומת גרסת ה-V6 בנפח 4.0 ליטר היוצאת. אל המנועים משודכת תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים.

עוד נמצא כאן בורר מצבי הנהיגה עם 6 מצבים – סטנדרט, חול, סלעים, בוץ, חיסכון וספורט; וכן גם מתלי אוויר סטנדרטיים התורמים לנוחות הנסיעה, הגבהת מרווח הגחון וגם לשם כניסה ויציאה קלה יותר מהרכב והנמכת המרכב בחלקו האחורי לטובת העמסת ציוד נוחה יותר. מרווח הגחון מגיע עד 24.4 ס"מ, זווית גישה של 33 מעלות, נטישה של 24.5 מעלות וזווית בטן של 25.5 מעלות. בניסאן מציינים כי לראשונה בפטרול הוא יצויד בתיבת הפחתה ונעילות אוטומטיות לשיפור יכולות השטח, ובנוסף מערך המצלמות ההיקפיות מאפשר תצוגת "מכסה מנוע שקוף".

ומה עם ה-NISMO? כרגע ניסאן שומרת על דממה, אך לאור קהל הלקוחות, אפשר להמר שגם היא תוצג בעתיד הקרוב.

עיצוב ובטיחות
העיצוב החיצוני שומר על כמה מאפייני מהדור השישי היוצא, כמו למשל עיצוב הקורה האחורית וקו החלונות בסגנון "מקל הוקי", פתחי האוורור בכנפיים הקדמיות וכמובן החזית הזקופה ושמירה על הסבכה בסגנון ה-V המוכר של ניסאן, אך ללא הניקלים המוגזמים, כאשר הפנסים הגדולים פוצלו ובעלי תאורת יום בסגנון C כפולה. מאחור העיצוב מודרני, עם פנסים בעלי רקע שחור הנמתח גם לרוחב תא המטען עם פס תאורה המחבר ביניהם, כמו כן יוצעו חישוקים עד לגודל "22.

התחושה המודרנית ממשיכה גם פנימה וכוללת שימוש בחומרים איכותיים ודיפוני עור למכביר. ישנו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע הסמוכים האחד לשני ובגודל "14.3 כ"א, ולמולטימדיה מערכת הפעלה "ניסאן קונקט" המבוססת גוגל. כמו כן יוצעו מסכים ליושבים מאחור בגודל "12.8, ולהשלמת החוויה – תאורת אווירה עם 64 צבעים ומערכת שמע Klipsch עם 12 רמקולים.

יש גם מראה מרכזית דיגיטלית, גג פנורמי ובקרת האקלים מבוססת חיישן המזהה את חום הגוף של הנוסעים ומסוגל להפעיל באופן אוטומטי את מערכת המיזוג. כמו כן בניסן מציינים כי שדרגו את מערכת קיפול המושבים בשורה השנייה לטובת כניסה קלה יותר לשורה השלישית וזאת ללא צורך לנתק את מושבי הביטוח בשורה השנייה. הפטרול החדש גם מצויד במערך הבטיחות "ניסאן פיילוט 2.0", הכולל מערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת ושמירת מרכז נתיב, מה שמרמז על מעבר להגה בתגבור חשמלי.