$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מתחרה לריינג'ר ראפטור: שברולט קולורדו ZR2 החדש בישראל

יבואנית שברולט החלה בשיווק הדור החדש של הקולורדו, וכמו קודמו ששווק כאן, הוא מגיע רק בגרסת ה-ZR2 העצבנית. המחיר עלה ב-70 אלף שקל ומה השתדרג בטנדר?

רן סגל   08.09.24 - 13:02
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

שברולט קולורדו הוא הקטן בהיצע דגמי הטנדרים של שברולט ומתחרה בפורד ריינג'ר. גרסת ה-ZR2 היא זו הספורטיבית והקשוחה ביותר שלו, ומתחרה בריינג'ר ראפטור שגם הוא משווק בישראל, אך לעומת הפורד, באולם התצוגה המקומי של שברולט לא תמצאו גרסאות פשוטות יותר. מחירו של שברולט קולורדו ZR2 החדש עומד על 420 אלף שקל, התייקרות של 70 אלף שקל לעומת הדור היוצא, אך זול מהריינג'ר ראפטור ב-65 אלף שקל. מה ההבדלים?

הדור השלישי של הקולורדו הוצג לפני קצת יותר משנה ועבר כמה שינויים משמעותיים בעיצוב ובטכנולוגיה. ה-ZR2 החדש נראה קשוח יותר עם עיצוב אגרסיבי יותר בחזית ותא נוסעים מודרני בו נמצא מסך מולטימדיה "11.3 (לעומת "8 בעבר) בעברית ועם קישוריות אלחוטיות לנייד, ולוח מחוונים דיגיטלי "11 (לעומת מחשב דרך "4.2 בדגם הקודם). ישנן גם מצלמות היקפיות (רוורס בלבד בעבר) וכן מצלמות ממוגנות לחלק הקדמי והאחורי עם מתזי מים לניקוי ומצלמת וו נגרר, עוד נמצא כאן משטח טעינה אלחוטי, מושב נהג מתכוונן חשמלית ומושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, הגה מחומם, מערכת שמע של Bose עם 7 רמקולים ועוד.

כמו כן את מערכת "מובון" בהתקנה מקומית של הדור השני מחליף מערך בטיחות מתקדם הכולל את כל המערכות המקובלת וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום, התרעת שכחת ילדים במושב האחורי ומערכת Teen Driver המאפשרת להגביל את מערכות הרכב בהתאם לסוג הנהג.

ולמנה העיקרית, לב ליבו של הקולורד ZR2, מנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטר המספק 310 כ"ס ונתון מומנט של 59.4 קג"מ. זאת לעומת מנוע ה-V6 האטמוספרי של הדור השני שסיפק אומנם רק 2 כ"ס פחות אבל גם פחות 21.3 קג"מ משמעותיים. בהשוואה לפורד ריינג'ר ראפטור המצויד במנוע גדול יותר בנפח 3.0 ליטר V6 ההספק דווקא נמוך ב-18 כ"ס ונתון המומנט נמוך ב-10.3 ק"ג.

גם הפעם המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וכן לתיבת העברה עם מצבי 2H, 4H, 4L ומצב אוטומטי וכן נעילת דיפרנציאל קדמית ואחורית לבחירת הנהג. כמו כן הצמיגים גדולים יותר, "33, 285/70 וחישוקי "17 (לעומת 265/65/71 בדור היוצא). עוד אפשרויות לנהג באות בדמות בורר מצבי נהיגה הכולל 5 מצבים – רגיל, שטח, באחה, גרירה/הובלה וקרקע משובשת.

מערך הבולמים מולטמטיק DSSV בדומה לדור היוצא, מיגון גחון ומנוע מקוריים, לקולורדו ZR2 מרווח גחון של 27.3 ס"מ, זווית גישה 38 מעלות וזווית נטישה 25 מעלות. המשקל הכללי 2,835 ק"ג ואילו כושר העמסה עומד על 594 ק"ג וכושר הגרירה מגיע עד 2,722 ק"ג.
אם נמשך בהשוואה לריינג'ר ראפטור, מרווח הגחון נמוך ב-0.3 ס"מ ואילו זווית הגישה נמוכה ב-6 מעלות וזווית הנטישה נמוכה במעלה אחת. כושר ההעמסה נמוך ב-16 ק"ג וכושר הגרירה נמוך ב-222 ק"ג.