$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ערוץ הספורט
כדורגל עולמי
ליגת האלופות
וידאו ליגת האלופות
מילאן הדהימה את ריאל בברנבאו וניצחה 1:3
מושלמת: ליברפול הביסה 0:4 את לברקוזן
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
התפתחות בפרשת רצח העבריין שמעון רביבו
21.11.24
אושיית הרשת הברזילאית ניסתה לעשות סלפי מחוץ למכונית - ונדרסה למוות
21.11.24
מיכל הקטנה: "אני כמו שק אגרוף. לכל דבר שאעשה תהיה ביקורת"
21.11.24
המאבק על האי: היעד היווני נמצא תחת סיכון שייהרס לחלוטין
21.11.24
הכסף מדבר: המספרים מאחורי המהפכה באלופות
העונה ה-70 של המפעל היא הגדולה והיוקרתית בתולדותיו. יעקבי צולל לנתונים
נדב יעקבי
17.09.24 - 14:40
תגיות:
ליגת האלופות
Getting your
Trinity Audio
player ready...
ליגת האלופות שתצא הערב (שלישי, 19:45 בערוץ הספורט) לדרכה תהיה הגדולה והעשירה ביותר בהיסטוריה. ישתתפו בה 36 קבוצות, לעומת 32 בעונות הקודמות, יתקיימו בה 189 משחקים, לעומת 125 שהיינו רגילים לראות וההכנסות של אופ"א צפויות להגיע ל-4.4 מיליארד יורו.
בכל שנה סכומי הכסף רק הולכים וגדלים, אבל העונה, בגלל השינוי הדרמטי בשיטה, הגידול הוא עצום. מדובר ב-26 אחוזים יותר בהכנסות לעומת העונה שעברה, כאשר מתוך הסכום הזה כמעט 2.5 מיליארד יורו יוענקו לקבוצות המשתתפות. וגם כאן מדובר בגידול עצום.
זו העונה ה-70 של גביע אירופה לאלופות, בשמו הקודם, טורניר צנוע שהתחיל ב-1955 עם 16 קבוצות ו-29 משחקים בלבד. בתחילת שנות ה-90 אופ"א החליטה לשנות את השם ל"ליגת האלופות", אבל זה היה הרבה יותר משינוי של שם.
קודם כל, השיטה השתנתה. ממפעל גביע קלאסי עברנו בהדרגה ל"סופר-ליג", גם אם זה לא השם הרשמי. מעבר לכך, אופ"א הפכה את המפעל הבכיר והיוקרתי ביותר שלה למותג, כזה ששווה הרבה מאוד כסף הרבה מאוד בזכות שיטות השיווק שננקטו.
שני העשורים האחרונים הקפיצו את ההכנסות ממכירת חסויות מ-125 מיליון יורו בעונת 2004-05 ל-557 מיליון יורו בעונת 2022-23. ההכנסות ממכירת זכויות השידור זינקו בתקופה הזו מ-450 מיליון ליש"ט ל-3.3 מיליארד יורו.
המספרים ימשיכו לטפס, כאשר אופ"א תפרסם את הנתונים לשתי העונות האחרונות, שכן בזמן הזה קרו עוד כמה דברים. TNT Sports ואמזון פריים חתמו על חוזה ל-3 שנים לשידור ליגת האלופות בבריטניה תמורת 1.55 מיליארד יורו. וזכויות השידור של הצ'מפיונס ליג בארה"ב, שההתעניינות בה הולכת וגדלה מדי שנה, נמכרו ל-6 השנים הבאות ב-1.5 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 250 אחוז לעומת החוזה הקודם.
דן חדד
, ראש מערך האסטרטגיה המסחרית בחברת "אוקטגון", שעוסקת בשידורי ספורט ומוזיקה, אמר בראיון ל"אתלטיק": "בעוד שהמונדיאל הוא עדיין האירוע הגדול בעולם מבחינת צפייה, כדורגל המועדונים שווה הרבה יותר מכדורגל הנבחרות, מבחינת מעורבות ועוצמה מסחרית. ולכן ליגת האלופות היא כל כך עוצמתית, כי זה הנכס היחיד שבו כל מועדוני העל משתתפים".
עוד קבוצות, עוד כסף (Getty)
ההצלחה של ליגת האלופות של אופ"א הובילה את פיפ"א לייצר טורניר מועדונים משלה. אבל גביע העולם למועדונים, שיתקיים בפעם הראשונה הקיץ בארה"ב, הוא טורניר שיתקיים אחת לארבע שנים. אבל הוא יהיה מאוד בעייתי, שכן כאשר ישתתפו בו קבוצות חלשות ולא אטרקטיביות מאסיה, אפריקה ואוקיאניה, מי שלא ישתתפו הן ליברפול, ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד, למשל.
"פיפ"א מנסה להיכנס למשחק", אומר חדד. "הם הבינו שבלי שיהיה להם נכס משמעותי בכדורגל המועדונים, הצמיחה המסחרית שלהם תהיה מוגבלת".
"בתוך עולם הכדורגל, המותג יחיד שיותר חזק מליגת האלופות זה המונדיאל", אומר
ג'ון הנסלי
ממכון המחקר Brand Finance, "וזה לא רק אירופה, אנחנו חוקרים את ארצות הברית, ברזיל, סין, הודו ואוסטרליה. 83 אחוז מאוהדי הכדורגל עוקבים אחרי ליגת האלופות, וזה די מדהים. המונדיאל עומד על 92 אחוז, וזה יוצא דופן. העניין הוא שהמונדיאל קורה פעם אחת בארבע שנים ונמשך רק חודש".
הנסלי ממשיך: "מורשת ויוקרה אטרקטיביות מאוד עבור החברות נותנות החסות. אלו התכונות שנותנות החסות רוצות להיות קשורות אליהן. יהיה מאוד קשה לגביע העולם למועדונים ליצור מוצר מבודל, בלי שזה ייראה כאילו הוא מועתק".
ליגת האלופות נוצרה כמותג ב-1992 כאשר אופ"א שכרה את שירותי חברת השיווק הבריטית TEAM. "רצינו לייצג את הטוב שבמיטב הכדורגל האירופי ואת השחקנים שהם אלילי המשחק", מסביר
איאן תומפסון
, שעבד בעבר ב-TEAM וכעת מפקח על ייעוץ הספורט שלו, "רצינו באמת להעלות את תדמית הכדורגל. בסרטון הפתיחה הראשון שלנו רואים את האלים של יוון, עם שחקנים יצוקים בשיש. החבר'ה האלה יצאו מהשיש ועלו למגרש. זה היה מאוד מגניב".
הרעיון המרכזי היה להפוך את כל מה שקשור לליגת האלופות למותג. כך כדור הכוכבים המפורסם הופיע בכל מקום - על הבגדים של הנערים, על הדגל בעיגול האמצע, על שרוולי החולצות, על לוחות הפרסום. "ליגת האלופות הפכה למוצר, וזה היה ארוז כמו מוצר צריכה. זו הייתה חשיבה שונה מאוד ממה שהיה קיים באותם ימים כשפיפ"א אולי הייתה מציבה שלט איפשהו מחוץ לאצטדיון", ממשיך תומפסון, "תאמין לי, ירדנו לכל פרט ופרט. כשהלכנו למשחקים, כל הצוות לבש מדים. בלייזר עם טלאי ליגת האלופות על החזה. היו לנו חפתים בליגת האלופות, עניבות - אבזם חגורת ליגת האלופות.
"אחד הקולגות שלי היה בחור אנגלי וכשהוא ראה את המדים הוא אמר 'אני לא אלבש את זה, אני אראה כמו ליצן'. אני יכול להגיד לך שבסופו של דבר הוא נראה ליצן כמו כולנו", הוא חתם.