אצל יצרניות היוקרה מגרמניה אפשר למצוא קו דגמים אדיר, ומאחר והכותרת כבר הסגירה את מושא המבחן, לא נלאה אתכם ברצף אותיות ה-ABC ועוד כמה מסחריות, ובקיצור - הבנתם. המון.
ולמרות זאת, בגזרת הקופה החליטו במרצדס לאחד דגמים. אחרי ה-SL וה-AMG GT, במקום להציג גרסאות קופה וקבריולה של ה-C קלאס וה-E קלאס החדשות, החליטו שאתם מקומם יתפוס דגם חדש בשם CLE. מבצע ממש, שניים במחיר אחד או בעצם ארבע במחיר של שניים כולל אלו ללא הגג.
תהינו גם האם בדומה ל-CLS, שלמרות הסיומת S מבוססת על ה-E (הקודמת) גם הפעם המיתוג המרמז באות האחרונה גבוה מהדגם עליו הוא באמת מבוסס? חזרנו מנהיגת מבחן ארוכה במיוחד על ה-CLE קופה החדשה - מי אני? מה אני?
מרצדס CLE - בין ה-C ל-E קופה?
תא הנוסעים הגיע היישר מה-C קלאס
אם זה נראה כמו C ומרגיש כמו C...
העיצוב של ה-CLE הוא יותר C מאשר E, זה בולט בחזית ובפנים הרכב. הפרופיל כמובן הוא המנה העיקרית, עם צדודית מרשימה של מכסה מנוע ארוך, גג שמתחיל להשתפל לאחור כבר מעל ראש הנהג, ונגמר בזנב קצרצר. היא לא נראית כוחנית כמו ב.מ.וו סדרה 4, אבל בוודאי אלגנטית ממנה.
אגב, דווקא מבחינת ממדים היא גדולה יותר מה-C קופה וקרובה יותר ל-E קופה – היא ארוכה ממנה ב-1.5 ס"מ (485 ס"מ), רוחבה זהה (186 ס"מ), נמוכה ממנה ב-0.2 ס"מ (142.8 ס"מ) ובסיס הגלגלים קצר רק ב-0.8 ס"מ (286.5 ס"מ).
תא הנוסעים זהה ל-C קלאס החדשה, נקי, עם שלושת פתחי המיזוג המוכרים במרכז שבצורת כוונת, הגה AMG בהתאם לחבילה וגימור דמוי קרבון. גם איכות החומרים והרכבה טובה מאוד, אך לחובתה נציין כי אותו גימור קרבון מרגיש פלסטיקי וזול.
הכניסה לרכב לעומת זאת לא מומלצת לסובלים מכאבי גב, בטח אם חניתם לצד רכב אחר והדלתות הגדולות של הקופה לא יכולות להיפתח לרווחה. ברגע שנכנסים נזכרים שוב שאנו בקופה קלאסית, עם תנוחת ישיבה נמוכה, אבל המושבים, שנוקשים במידה, תומכים בכל איבר עם כוונונים בסיסיים מהדלת (עם חימום ואוורור), וכוונונים מורחבים יותר מהמסך, כולל עיסוי.
הנדסת האנוש טובה מאוד, לפחות אם אתם מסתדרים עם מגע, כמו בכל מרצדס מהדגמים האחרונים. תפעול המולטימדיה פשוט וקל עם תפריטים ברורים ולא עמוסים ואפילו כפתורים המגע שעל ההגה מגיבים בצורה טובה.
שדה הראייה אינו מצטיין בלשון במעטה, עקב שטח שמשות קטן, ודורש תשומת לב בנסיעה עירונית, הבליטות על מכסה המנוע מאפשרות להבין לפחות איפה הרכב מתחיל.
הכניסה לאחור מסורבלת למבוגרים, למרות מנגנון ההזזה. צמד המושבים עצמם חובקים ותומכים, עם מרווח רגליים סביר, בעוד מרווח הראש גבולי לכל מי שמעל ל-170 ס"מ. בין המושבים ישנם מחזיקי כוסות, אך דווקא משענת יד אין למרות היעדרו של מושב במרכז. כמו מלפנים, גם כאן אין ידיות אחיזה ובמקומן יש וויי תלייה נשלפים שנועדו לשימוש כשאין נוסעים מאחור.
תא מטען בנפח 420 ליטר והוא שימושי למדי. 4 מזוודות טרולי יכנסו בו למשל. יש תא רשת אחד משמאל, אך אין וויי תלייה שבהחלט היו נחוצים בכבישים המפותלים אליהם הגענו.
גם החזית מזכירה יותר את ה-C מאשר את ה-E
גג שמשתפל לאחור כבר מעל לראשו של הנהג
המס מגיע בדמות מושב אחורי צנוע
בעיר ובכביש המהיר
ה-CLE מציע מנוע דיזל אחד בנפח 2.0 ליטר המספק 200 כ"ס ו-7.5 שניות ל-100 קמ"ש (220d), מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספקים של 204 כ"ס עם הנעה אחורית ו-7.4 שניות ל-100 קמ"ש (200) או הנעה כפולה ו-7.5 שניות ל-100 קמ"ש (200 4Matic) או בגרסה חזקה יותר בהספק של 258 כ"ס עם הנעה כפולה בלבד ו-6.2 שניות ל-100קמ"ש (300 4Matic)
אנחנו קיבלנו את הגרסה הבכירה – 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ובהספק של 381 כ"ס והנעה כפולה עם האצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות (450 4Matic). לפני שנרחיב על הביצועים, נציין כי לישראל יגיעו רק מנועי הבנזין האחרים, כשגרסת ה-450 4Matic תגיע בהזמנה אישית בלבד.
המנוע הזה יכול להתנהל בעדינות נסיכותית שכזו שתיתן לכם את התחושה שהוא לא כזה חזק, אבל ברגע שקולטים את תמרור ביטול הגבלת המהירות ומועכים את הדוושה, אחרי השהייה קלה ה-CLE הזו תטוס אל המהירות הלא חוקית בישראל בשניות בודדות. גם האצות ביניים מ-140 ל-180 מתבצעות ללא מאמץ, עד אל הגבלת המהירות האלקטרונית של 250 קמ"ש בה היא תמשיך לשייט על פחות מ-4,000 סל"ד, הרחק מהקו האדום, מה שמסביר את העובדה שהמנוע הזה משמש כבסיס ל-AMG CLE 53 שם הוא מייצר 449 כ"ס ומאיץ את הקופה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות.
אגב, לכל המנועים מערכת מיקרו-היברידית והם משודכים לתיבה האוטומטית המוכרת של מרצדס עם 9 הילוכים ופעולתה חלקה ומהירה. כמו כן נמצא פה גם את בורר המצבים המוכר של מרצדס, עם מצב חסכוני, נוחות, ספורט והתאמה אישית, ויש גם אפשרות להעצים את הצליל בסיוע הרמקולים, שלא נשמע תמיד מוצלח.
צריכת הדלק עמדה על 11.6 ק"מ לליטר. אפשר להגיד שזה נתון מרשים ביחס לביצועים ולאופי הנהיגה הלא חסכוני ממש באוטובאן הגרמני ובאופן מפתיע אפילו קרוב לנתוני היצרן.
ביצועים מרשימים בגרסת ה-450 4Matic
420 ליטר מחכים לכם בתא המטען השימושי
מה לגבי נוחות הנסיעה? ובכן, המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, כאשר בדרך עירונית הם מצליחים להתמודד היטב עם מפגעים שונים, כשגם בורות ביוב עוברים שיכוך והריסון טוב אחרי פס האטה למשל. כושר התמרון סביר ביחס לאורך כשהמצלמות והחיישנים מסייעים במקומות צפופים. בדרך מהירה ועל האוטובאן התחושה יציבה ומרוסנת גם במקטע גלי. בידוד הרעשים טוב מאוד.
כשהגענו לכבישים המפותלים באמת, גילנו אחיזה טובה מאוד בזכות ההנעה הכפולה, רכינה מינימלית, ההגה מדויק שמגיב היטב לפקודות הנהג, וכך גם יחידת ההנעה. בהתאם, אפשר לפתח קצב מהיר מאוד בכבישים המפותלים. אך בכל זאת, משהו בתחושות לא הרגיש מחובר כגוף אחד לנהג - תגובות השלדה לא מספקות את ההיזון החוזר הרצוי, ההגה גם הוא חסר פידבק והבלמים חסרי נשיכה מתבקשת, היא גם לא קלילה במיוחד
כיאה למכונית GT, מושבים נוחים מאוד שינעימו את הנסיעה לאורך זמן
הנדסת אנוש טובה, למרות התפעול במגע
מחזירים את המפתחות
אחרי מאות רבות של קילומטרים אין ספק כי הקידומת CL הולמת את הדגם החדש. בדיוק כמו ה-CL של שנות ה-90 וה-2000 גם ה-CLE מרשימה עם יכולות ה-"GT" שלה ומספקת נוכחות ויכולת לגמוע במהירות מרחקים ארוכים, בנוחות (לפחות במושבים הקדמיים) ואפילו עם צריכת דלק טובה.
בנוגע ל-E בשמה - העיצוב בחזית ומבפנים מזכיר יותר את ה-C קלאס החדשה וגם המרווח מאחור, שאומנם גדל במעט מה-C קופה, עדיין לא פרקטי ממש. לבסוף, לא נשארו לכם הרבה ברירות עם שתי דלתות במותג הכוכב הגרמני, וה-CLE הפכה להיות כרטיס הכניסה של מרצדס לקטגורית הקופה עם הניחוח הספורטיבי, שעוד שורדת אצל מותגי היוקרה.