אופל מוקה, הג'יפון הקטן בהיצע העדכני של המותג הגרמני (אחרי שהפרונטרה תפס את מקומו של הקרוסלנד שייצורו הופסק) הוצג ביוני 2020 על בסיס מכלולי פיג'ו 2008 וכעת עובר מתיחת פנים קלה, מעל ל-4 שנים מאז שהוצג. המשמעות היא שבאופל צופים למוקה אורח חיים ארוך מהמקובל, כך שלא ברור מתי נפגוש בדור שלישי. המוקה המחודש צפוי להגיע לישראל ברבעון השני של 2025.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
רק מתיחת פנים קלה, מעל ל-4 שנים מאז שהוצג
עיצוב ותא נוסעים
מתיחת הפנים מתייחסת לעיצוב החיצוני, כאשר חזית ה-Vizor (שיבוש של המילה Visor, סוכך/מצחייה) שומרת על המראה המוכר אך מעדכנת קלות את תאורת היום בסגנון הפסים שפגשנו באופל גרנדלנד וסמל המותג העדכני במרכז. הסבכה העליונה הצרה הפכה צרה עוד יותר ואילו זו התחתונה קיבלה תבנית "חלת דבש" במקום זו המפוספסת. בפרופיל נפגוש כמובן בחישוקים חדשים ואילו מאחור השינוי קל עוד יותר וכולל חתימת תאורה חדשה לפנסים. כמו כן, בהתאם לתפיסה ה"ירוקה" של אופל, אין עוד שימוש בגימורי כרום כלשהם.
תא הנוסעים שומר על המראה המוכר שעודנו נראה מודרני, כאשר ישנו הגה בעיצוב חדש, כמה כפתורים עברו עדכון קל והמולטימדיה קיבלה מערכת הפעלה חדשה ומהירה יותר עם תצוגות בהתאמה אישיות, קישוריות אלחוטיות, משטח טעינה אלחוטי, תפעול קולי מתקדם יותר, וכן הטמעת ChatGPT. את מצלמת הרוורס שדרגו עם אופציה לתצוגה רחבה של 180 מעלות ובנוסף מסך המגע ולוח המחוונים מגיעים כסטנדרט בגודל "10, לעומת "7 בדגם היוצא, כאשר בגרסאות הבכירות לוח המחוונים גדל ל-"12 כבעבר.
מערכת מולטימדיה משודרגת
יחידות הנעה
יחידות ההנעה הינן כעת בהתאם לקו המנועים הנוכחי של קונצרן סטלנטיס, עם מנוע ה-1.2 ליטר מיקרו-היברידי החדש בהספק של 136 כ"ס ובשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. לצידו המנוע החשמלי העדכני יותר, שכבר הוצע עם המוקה בשלהי 2022, בהספק של 156 כ"ס הניזון מסוללה בקיבולת של 54 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 403 ק"מ.