$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אופל קורסה המחודשת במבחן: מיני-באטמוביל עם כוכבית

המכונית הנגישה ביותר של אופל התחדשה בעיצוב אגרסיבי, אבזור מודרני ושמרה על היכולת הדינמית הגבוהה. אז מדוע בכל זאת לא נמליץ עליה עבור כל אחד?

עמית מרצ'לי   28.10.24 - 11:52
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: רועי קור
צילום: רועי קור

עם למעלה מ-14 מיליון יחידות שעלו על כבישי אירופה, קשה להפריז בחשיבותה של אופל קורסה עבור המותג הגרמני-צרפתי הוותיק. בתחילת דרכה לפני 161 שנים, ייצרה אופל מכונות תפירה ואופניים, ובשנת 1899 חשפה את כלי-הרכב הראשון מתוצרתה. אלו היו שנים של עליות ומורדות כאשר בשנת 2017, האיחוד אל קונצרן פיג'ו-סיטרואן (כיום סטלנטיס), אילץ את אנשי המותג להסתכל פנימה ולנקות מניירות מיושנות ואפרוריות, כמו גם להצית מחדש את הזהות ה"אופלית" שרבים כל-כך הרגישו שאבדה תחת שליטתה של ג'נרל מוטורס.

הקורסה בדור השישי הושקה בשנת 2019 והייתה לדגם הראשון מתוצרת אופל שהתבסס על פלטפורמת CMP של פיג'ו-סיטרואן ששימשה את פיג'ו 208 למשל. צעדיה הראשונים נראו מבטיחים מאוד, וסימנו עבור רבים את החזרה של אופל אל לב הקטגוריה, עם מוצר לא פחות ממעולה. אלא שהיו שחשבו שכבר רואים עליה את השנים ובשנה שעברה, כשהגיע הזמן לעדכון, הנוסחה הייתה פשוטה; מה שהיה טוב נשאר ומה שטעון שיפור טופל, לפחות על הנייר. יצאנו לבדוק.

תקציר
עיצוב ותא נוסעים: הקורסה המעודכנת שמרה על המראה הספורטיבי והצעיר שכל-כך אפיין אותה בתוספת עדכונים קלים. רמת הטכנולוגיה בתא הנוסעים קפצה מדרגה גם כן.
איכות נסיעה ואבזור: כיול המתלים קשיח וזה מורגש עם כל מעבר על מפגע בכביש. בהיצע הגרסאות נשארה רק הגרסה הבכירה והיקרה ביותר שמציעה שפע של אבזור.
ביצועים והתנהגות: יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי וגם התנהגות הכביש נשארה מהנה בדומה לדגם היוצא, הודות לקשיחות המתלים שהפעם תורמת לחוויה.
למי מתאים: כרכב ראשון לצעירים או צעירים בנפשם, ואפילו משפחות צעירות יוכלו להסתדר איתה.
מחיר עדכני למועד המבחן: 132,990 שקל

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב ותא נוסעים
רכב המבחן שהגיע בגוון שחור בשילוב סמלים וכיתובים מושחרים, תורם למקדם ההופעה של הקורסה החדשה. התוצאה הסופית בעינינו נעה על מנעד שבין "מיני-באטמוביל" ועד לאן שהדמיון מסוגל לקחת אתכם. באופן אישי, היינו שמחים לראות אותה דווקא בגוון אדום אך גם גוון זה הספיק עבורה כדי למשוך מבטים מהעוברים והשבים.

במסגרת מתיחת הפנים, החזית עברה רענון קל וכך גם גופי התאורה. צללית הצד חושפת חישוקי גלגלים מעוצבים בגודל "17 שפגשנו בעבר ומאחור, מתחת לסמל המותג, נפרס לכל אורכה של דלת תא המטען הכיתוב "קורסה" (לאופל כבר אין במה להתבייש כבר אמרנו?). את ההופעה הקרבית משהו, משלימים צמד יציאות מפלט מבריקות ומודגשת.

תא הנוסעים שמר על המראה המוכר אך גם רשם לרעתו כמה אכזבות. ראשית, המסך המרכזי גדל כעת לגודל "10 מכובדים ומתבקשים ("7 אינץ' לפני מתיחת הפנים) וזה מצוין, אלא שהצבעים השולטים בתא הפעם בגווני שחור-אפור קודרים, בשונה מהגרסה טרום מתיחת הפנים שהציעה נגיעות אדומות שתרמו לאווירה הספורטיבית. ברמה האישית, פחות אהבתי את צורת התפעול של בורר ההילוכים החדש, שהחליף את זה בעיצוב "סטיק המטוס", אלא שצעד זה גורף לכל המוצרים החדשים של הקבוצה. לוח השעונים הדיגיטלי במיקום טוב, אך הוא פשוט למראה ואינו מכיל אפשרויות התאמה אישית מרובות.

איכות החומרים עומדת בקנה אחד עם יתר הקטגוריה ואיכות ההרכבה טובה. הנדסת האנוש מצטיינת ברובה - יש שליטה פיזית על עוצמת השמע ועל מערכת המיזוג, אלא שכמות הגלגלות והתפעול של כל אחת מהן דורש תשומת לב והסתגלות. מושבי ספורט המשלבים בד ועור מלאכותי חסרים תמיכה לירכיים, ותנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית ברמה שלא כל אחד יצליח להתחבר ולמצוא את הסידור האידיאלי עבורו. עוד תמצאו מלפנים, שקע טעינה USB-C ומשטח טעינה אלחוטית קטן יחסית שיתקשה לאכלס את הסמארטפונים הגדולים של ימינו.

הכניסה אל שורת המושבים השנייה עלולה להיות מאתגרת חרף זווית פתיחה צרה ורצפה גבוהה, אך ברגע שנכנסים מתגלה (תתפלאו או שאולי בעצם לא) מרווח פנימי צפוף ביחס לקטגוריה. הדבר נכון לגבי מרווח הראש אך בעיקר לגבי מרווח הרגליים, או בקיצור זה לא המקום שהיינו רוצים להעביר בו נסיעות ממושכות, והוא גם לא נבנה עבור משימות כאלו.

בחלל הנוסעים פזורים תאי אחסון יעילים, אלא שנקודה נוספת בה הקורסה מפספסת בהיבט הנדסת האנוש היא במשענת היד שבין המושבים הקדמיים, אשר אומנם נעה על מסילה, אך יכולה להיפתח רק במצב האחורי. גם תא המטען צפוף ביחס למתחרות הבולטות, נפחו 309 ליטר והוא מאובזר בשני ווי תלייה ובגלגל חלופי - וזה צעד מבורך.

איכות נסיעה ואבזור
כיול המתלים של הקורסה מחזיר אותה למקורות, עם אופי פעולה נוקשה והדוק. בסביבה עירונית היא עלולה לקפץ על פס האטה, כמו גם לטלטל את הנוסעים במעבר על כביש משובש וזה לא תמיד יהיה נעים. במהירויות נמוכות מתגלה גם הגה במשקל קל המאפשר כושר תמרון מוצלח במיוחד בסביבה מאתגרת.

מחוץ לעיר המצב משתפר, גם בהיבט יכולות השיכוך של המתלים וגם ביכולתו של ההגה להתקשות ולהתחדד. בידוד הרעשים לא מצטיין אבל גם לא נופל מיתר המתחרות בקטגוריה, עם רעשי רוח וכביש שמצטרפים במהירויות תלת ספרתיות.

במסגרת מתיחת הפנים ניקתה היבואנית את רמות הגימור הנמוכות של הקורסה והשאירה את גרסת ה-GS Line הבכירה והספורטיבית. רשימת האבזור עשירה וכוללת את השחרת הסמלים ואת חישוקי הגלגלים המעוצבים שהזכרנו קודם, לזה מתווסף גג סמי-פנורמי קבוע עם וילון שנגלל ידנית, פנסי לד, כניסה והנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, מצלמת חנייה פנורמית, חיישני חנייה היקפיים, בלם יד חשמלי וחימום להגה.

מפרט הבטיחות כולל את כל המערכות המקובלות וכן התרעה על רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית. אופי הפעולה של מערכת שמירת הנתיב נעים וגם בקרת השיוט האדפטיבית הייתה יעילה ולא התערבה באופן אגרסיבי לאורך ימי המבחן.

ביצועים והתנהגות
למרות שמעבר לים התווספה במסגרת מתיחת הפנים יחידת הנעה היברידית קלה מחוזקת בסיוע חשמלי 48 וולט, בארץ הקודש נותרה ללא שינוי יחידת ההנעה בנפח 1.2 ליטר המשודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, שגם שמרה על הספק של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש נותרה כמובן ללא שינוי ואורכת 8.7 שניות.

המנוע המוכר של קבוצת סטלנטיס הולם מאוד את הקורסה ובשילוב עם התיבה מתקבלת נסיעה נינוחה. גם כשהקצב עולה, הקורסה לא תהסס להאיץ ולספק כל צורך יום-יומי של הנהג. בצד הדינמי של המבחן התגלתה גם שלדה מצוינת ואחיזת כביש גבוהה, הקורסה ממעטת לרכון בפיתולים ואילו על פעולת התיבה ניתן לשלוט בעזרת פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה.

אלא שבחלק זה גם התגלה כי דוושת הבלם ספוגית ולא מספיק משכנעת בנעיצה מהירה, וכי כושר הבלימה מתעייף מהר מהמצופה. לטובתה נציין כי משקל ההגה שהתאים לתנועה העירונית, בהחלט מתקשח עם המעבר למצב "ספורט" והוא רגיש במידה הנכונה.

צריכת הדלק התייצבה בסיום המבחן על 13.1 ק"מ לליטר.

סיכום
מתיחת הפנים לאופל קורסה היא תוספת חשובה לקטגוריית הסופר מיני שהלכה והתמעטה במרוצת השנים לטובת, ניחשתם נכון, רכבי פנאי מפונפנים. מול מתחרותיה הבולטות סיאט איביזה וסקודה פאביה, וכמובן מתחרותיה מבית פיג'ו 208 וסיטרואן C3, היא תזקוף לזכותה יכולת דינמית מכובדת ורמת טכנולוגיה גבוהה. מנגד, היא קטנה וצפופה יותר ממתחרותיה, כיול המתלים הקשיח לא יקרוץ לכל אחד וכך גם תנוחת הישיבה. אך בהתחשב בעובדה שכעת תקבלו רמת אבזור עשירה יותר מבעבר (למעט פנסי מטריקס לד שהוצעו בעבר בתוספת תשלום), אופל קורסה המחודשת היא אופציה מיוחדת שכדאי להתלבט לגביה אם אתם צעירים שמחפשים מכונית אופנתית או אפילו משפחה צעירה שזקוקה למכונית קטנה.