$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי אינסטר בנהיגת בכורה: ממזר קטן

יונדאי לקחו את הקספר הקוריאני, מתחו אותו, השתילו לו מנוע חשמלי, קראו לו אינסטר והתחילו בשיווק גלובלי. זה מה שנוכל לספר לכם עליו אחרי שנהגנו בו לראשונה

רן סגל   03.11.24 - 15:21
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: רן סגל
צילום: רן סגל
יונדאי קספר, הוא ג'יפון קטנטן, משהו כמו סוזוקי איגניס, שהוצג ב-2021 והציע מנוע בנזין צנוע ועיצוב מתוק. ביוני 2024 הרחיבה יונדאי את ההיצע החשמלי שלה ופנתה לשוק הצומח של החשמליות הקטנות והזולות, לקחה את הקספר, מתחה אותו, עדכנה קצת את העיצוב והשתילה סוללה ומנוע חשמלי. יצאנו לקוריאה, ארץ מולדתו, כדי להכיר אותו מקרוב ולהבין למה החליטו לקרוא לו בכלל אינסטר ובמה הוא הפתיע אותנו.


לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

מותחים איברים
הקספר החשמלי או האינסטר, הוא בעצם גרסה מתוחה של הקספר מונע הבנזין. ולפני שנמשיך נסביר שהוא לא יובא לאירופה עד כה מאחר ולא בוצעה לו תקינה אירופאית ומצד שני גרסתו החשמלית שכן עברה תקינה שכזו, זכתה לשם אחר מפאת זכויות יוצרים שיש לשם קספר (המבוגרים שביננו בוודאי זוכרים את "קספר, רוח הרפאים הידידותית"). עוד בענייני שמות, הוא לא נקרא איוניק 1 מאחר והוא לא פותח באופן ייעודי כחשמלי, כמו הקונה החשמלי למשל ולעומת איוניק 5 וה-6.

הקספר בהפיכתו לחשמלי / אינסטר, עבר מתיחת פנים. העיצוב החיצוני עודכן לעומת הקספר הבנזיני, עם תאורת יום בסגנון פיקסל מלפנים ומאחור שמזכירה את אלו של האיוניק 5 למשל. גם התאורה הראשית עודכנה, יש אימוג'י מחייך מעל ידית הפתיחה הנסתרת בדלת האחורית ותמצאו פה את כל מאפייני ה-SUV שאתם רוצים, ויודעים מה, זה יוצא חמוד לגמרי. אז אמרנו שהוא נמתח, גם פיזית, עם אורך כולל של קצת יותר מ-3.8 מטר ובסיס גלגלים שצמח לכזה כמו ב-i20 ועומד על 2.58 מטר מרשימים לסגמנט הזעיר הזה.

זה הקטן, גדול יהיה
כשנכנסים לאינסטר מגלים את הסביבה המוכרת של יונדאי, אבל בשילוב מעניין בין מודרני ל"ישן" שנות ה-90. ההגה מזכיר את זה שב-Kona למשל, עם תאורת פיקסל במרכזו וגם לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה הסמוך אליו ("10.25 כ"א) מזכירים את שאר בני המשפחה. מצד שני פתחי המיזוג נראים בני כמה עשורים, אבל באופן מפתיע, הם בעלי מהלך תנועה נעים.

בסיס הגלגלים המרשים בא לידי ביטוי מאחור, כששני מבוגרים ייהנו ממרווח מפתיע ומספק מאוד ושקע USB אחד. אבל רק שני אנשים יכנסו מאחור, כי האינסטר מיועד לארבעה נוסעים בלבד.

תא המטען קטן, בנפח 280 ליטר (בלי גלגל ספייר), אך יספיק לכמה שקיות מהסופר או לשתי מזוודות טרולי קטנות. אך אל תאמרו נואש, כי המושב האחורי נע על מסילה וכך תוכלו להגדיל את הנפח ל-351 ליטר, על חשבון המרווח לנוסעים כמובן. נציין לטובה גם את כל התאים שפזורים מלפנים. פשוט נהדר.

גם מבחינת אבזור, האינסטר לא מרגיש קטן, עם פריטים כמו מראה נגד סנוור, חלון שמש, תאורת אווירה ואפילו חימום ואוורור במושבים. אך נרגיע את ההתלהבות שכן המפרט המקומי טרם סוכם.

הנדסת האנוש טובה מאוד בזכות כפתורים גדולים ונגישים, עם פאנל שליטה נפרד לבקרת האקלים וכפתורי תפריטים פיזיים למולטימדיה, אך נציין כי הבליטה במרכז שמדמה קונסולה מרכזית, מפריעה לעיתים לברך ימין של הנהג. מאידך היא לא קונסולה מלאה כדי ליצור מעבר בין המושבים הקדמיים, אם חניתם למשל צמוד לקיר ואתם רוצים לצאת מצד הנוסע. כמו כן איכות ההרכבה טובה מאוד ואיכות החומרים בסיסית, אך זהו המצב בכל קטגוריית המיני.

מתפעלים
את האינסטר אפשר לקבל עם שתי יחידות הנעה עם סוללות שונות. לגרסת הבסיס 97 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות וסוללה בקיבולת של 42 קוט"ש עם טווח נסיעה של 327 ק"מ בין טעינות.

במסגרת ההשקה, אנו בגרסה הבכירה יותר, עם הספק של 115 כ"ס שמקצרים את ההאצה ל-100 קמ"ש לכדי 10.6 שניות וישנה גם סוללה גדולה במקצת בקיבולת של 49 קוט"ש ובהתאם טווח נסיעה של 370 ק"מ.

כדי להטעין את האינסטר הוא מצויד במטען פנימי 11 קילוואט, עם זמן טעינה של 4 שעות לסוללה הקטנה ו-35 דקות נוספות עבור הסוללה הגדולה. טעינה מהירה אפשרית בקצב של 120 קילוואט (בשם האמפר הגבוה יותר), שמתרגמים לחצי שעה מ-10% ל-80%. אגב, לקטנטן הזה יש טכנולוגיית V2L לאספקת חשמל למכשירים חיצוניים ושקע 220 וולט בתוך הרכב.

בנסיעה עירונית או בין-עירונית, האינסטר מרגיש זריז מאוד בזכות המומנט הזמין ולמען האמת גם בכביש המהיר אין לו שום בעיה לשמור על הקצב ולבצע עקיפות זריזות - לא מדובר פה בתאוצות ביניים חזקות, אבל הן מספקות, בטח ביחס לשאר הקטגוריה. נציין לטובה את מנופי השליטה על עוצמת הרגנרציה עם 6 רמות - מגלישה, דרך עוצמות מתחזקות ומורגשות ועד לחיצה ארוכה על המנוף השמאלי שתביא אתכם לנהיגה בדוושה אחת עד לעצירה מלאה. גם בידוד הרעשים ונוחות הנסיעה בהתרשמות הקצרה שהייתה, יוצרים רושם טוב, אך אין ספק שנצטרך לשים על כך דגש במבחן המקומי.

מפתיע
יום הנהיגה הרשמי, היה קצר יחסית, אך לשמחתנו אפשרו ביונדאי לקבל את האינסטר גם לפני יום הנהיגה במקום לנסוע באוטובוס ליעדים השונים, וכך גם ביום למחרת הנהיגה הרשמית, כך שהספקנו לצבור עליו מספיק קילומטרים כדי לגבש דעה ראשונית.

בנסיעות שלנו, האינסטר צרך בממוצע כ-13 קילוואט שעה ל-100 ק"מ, מה שגורם לנו לשער שהוא בקלות יגיע לנתוני היצרן (370 ק"מ) -  אמרנו לכם שהוא ממזר! הוסיפו לכך שימושיות טובה, בטח בהתחשב בכך שרובנו נוסעים לבד, ביצועים טובים גם כן, הנדסת אנוש שלא תעשה לכם כאב ראש ועיצוב מתוק, כשכל אלו בקלות יכולים להפוך אותו ללהיט.

אממה, יונדאי אינסטר החשמלי צפוי להגיע ארצה במהלך החציון הראשון של 2025, וככל הנראה אחרי עליית המס הצפויה על הרכבים החשמליים, כך שכדי לשמור לו סיכוי מול דגמי הסופר-המיני למשל, התמחור צריך להיות תחרותי מול אלו הפופולריים כמו טויוטה יאריס או סוזוקי סוויפט, אז הוא יוכל להתהדר לפחות בחיסכון בעלויות הדלק אל מול החשמל וככל הנראה גם בטיפולים זולים יותר לאורך זמן.