יצרנית הרכב הגרמנית אאודי מציגה מיתוג מחדש המיועד עבור השוק הסיני בלבד, כשלוגו ״ארבע הטבעות״ המסורתי כבר לא יעטר את קו הדגמים העתידי ובמקומו הכיתוב AUDI. הסנונית הראשונה שנחשפה, היא פרי פיתוח משותף עם תאגיד הרכב הסיני SAIC, המחזיק בין היתר בבעלות על MG בגלגולה הנוכחי.
אאודי מינתה את פרמין סונירה, מי שניהל עד כה את קו הדגמים החשמליים שלה, לעמוד בראש המחלקה הסינית החדשה שנרקמה בין השתיים. אאודי מביאה ניסיון רב בעיצוב, פיתוח והנדסה של מוצרי פרימיום, בעוד ש-SAIC מכירה באופן מעמיק את השוק הסיני והוכיחה בשנים האחרונות יכולת לפתח מוצרים חדשים במהירות.
AUDI משקיעה בשוק הסיני
על-פי אנשי המותג, הקונספט "AUDI E" נבנה על מנת לקלוע בדיוק לטעמם של הסינים ולאורך שלבי התכנון הותאם במיוחד לצרכיהם. כך לדוגמה, בעוד שבאירופה וברוב חלקי העולם נשמר הביקוש לרכבי פנאי גבוהים, בסין דווקא נשארים נאמנים למרכב מונמך ולא פוסלים גם כאלו בתצורת סטיישן או שוטינג ברייק, כפי שאנו מכירים מזיקר 001 למשל.
יחידת ההנעה מתהדרת בצמד מנועים חשמליים, אחד על כל סרן, בהספק כולל של 764 כ״ס ונתון מומנט של 81.5 קג״מ, המספיקים יחדיו כדי להאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ״ש תוך 3.6 שניות ועדיין לאפשר טווח נסיעה ריאלי (בתקן CLTC הסיני) של כ-700 ק״מ, ממארז סוללת בקיבולת 100 קוט״ש.
עוד מבטיחים אנשי אאודי כי הודות לשימוש בארכיטקטורת 800V חדשה, מתווספת יכולת טעינה אולטרה מהירה שתאפשר להוסיף כ-380 ק״מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות בלבד.
בקרוב 3 דגמים שפותחו במיוחד עבור הלקוחות הסינים האמידים
כשהמסכים ב-A6 אי-טרון לא מספיקים
מידותיה של המכונית אינן צנועות במיוחד, עם אורך של 4.87 מטר, רוחב של כמעט 2 מטר וגובה של 1.46 מטר. בסיס הגלגלים נמתח על-פני 2.95 מטר ולשם השוואה הוא ארוך בכמעט 2.5 ס״מ מאאודי A6 סטיישן, אליו ה-E קונספט מקביל.
הקו העיצובי של הקונספט חושף קווים חלקים וחזית נקייה, בתוספת תאורה מעוצבת העוטפת את הסבכה הקדמית והאחורית. עיצוב ה"לולאה" של גופי התאורה מאכלסים גם את החיישנים לנהיגה אוטונומית, שמסוגלים לנהל נהיגה בכבישים מהירים, כמו גם להתמודד עם תנועה עירונית סואנת המאפיינת ערים רבות בסין.
לא נראה את זה באירופה
תא הנוסעים נשלט על-ידי מסך מרכזי ברזולוציית 4K המשתרע לכל רוחב הדשבורד, ובנוסף בצידי כל דלת הוצבו צגים דיגיטליים המשמשים כמראות. באאודי עשו שימוש בעור לבן, עץ ועיטורים כסופים וקינחו בתאורה סגלגלה כדי להקנות אווירה נינוחה ליושבים ברכב. ממשק ההפעלה שמריצות המערכות השונות חדש גם הוא, ומציע זיהוי פנים וסייען קולי מבוסס בינה מלאכותית.
הקונספט העתידני פותח בשיתוף פעולה בין צוותים מגרמניה ומסין, ומשמש כקדימון לשלושה דגמים נוספים שיצאו לשוק הסיני עד אמצע שנת 2025, כך על-פי אאודי. שלושת הדגמים העתידיים, כמו גם אלמנטים רבים שמוצגים לראשונה בקונספט E, צפויים להישאר בלעדיים לשוק הסיני ולהתפתח במקביל, על-פי תוכנית פעולה שונה מזו שבה פועלת אאודי באירופה ובארה"ב.