לצד חברות רכב נוספות בעת האחרונה ולאור האטת הביקוש העולמי לרכבים חשמליים, מסתמן כי גם בנטלי מוותרת על תוכניותיה לייצר רק רכבים חשמליים עד לשנת 2030, ולפיכך בשקט-בשקט שונתה התוכנית האסטרטגית ״Beyond 100" שהוכרזה לפני כארבע שנים והפכה ל-״Beyond 100+". מעבר לאירוניה סביב הדבר, יו״ר ומנכ״ל החברה, ד״ר פרנק-סטפן ווליסר, שנכנס לתפקידו בחודש מאי האחרון, אישר כי החברה תמשיך לייצר רכבים היברידיים המונעים לצד מנועי בעירה פנימית לפחות עד 2035.
בהצהרתו הודה ווילסר כי בסיס הלקוחות הקיים של בנטלי אינו מגלה עניין-רב במעבר לאנרגיה חשמלית. ״אבל יש לקוחות חדשים שמחפשים בנטלי מודרנית יותר, במיוחד מבחינת העיצוב הפנימי. המטרה של המעבר לחשמל היא למשוך לקוחות חדשים, אבל אנחנו חושבים שנוכל לשכנע גם את הלקוחות הקיימים לשקול בנטלי חשמלית״, הוסיף.
אז מה בכל זאת על הפרק לשנים הקרובות? בבנטלי בכל זאת מתכננים להשיק רכב חשמלי או היברידי חדש בכל שנה, החל משנת 2026 ועד לשנת היעד החדשה 2035. בנוסף, שוקלת בנטלי לייצר דגם חדש לחלוטין המונע על-ידי מנוע בעירה פנימית בלבד תוך כמה שנים, אשר יצטרף אל רכב הפנאי-שטח ״בנטאיגה״ ויחלוק עימו מערכת הנעה.
ג'יפון "בריטי" על בסיס פורשה מקאן EV?
כאמור, סנונית חשמלית ראשונה מתוצרת המותג הבריטי צפויה להיחשף בשנת 2026. יהיה זה ״רכב שטח-עירוני״ על-פי אנשי בנטלי, אשר עתיד להתברג מתחת לבנטאיגה ולהגדיל את קהל הלקוחות. גרסאות טרום ייצור ראשוניות כבר נוסעות סביב מטה החברה בעיר קרו שבאנגליה, ועל-פי דיווחים הוא צפוי להתבסס על הפלטפורמה החשמלית PPE של קבוצת פולקסווגן, המשרתת בין היתר את אאודי Q6 אי-טרון ואת פורשה מקאן EV. בשלב זה, נמנעו בבנטלי לנדב פרטים נוספים, אך ווילסר ציין כי מהירות הטעינה של מארז הסוללות תהיה ״מעולה״ וטווח הנסיעה ״יספיק״.
אתגר נוסף שיעמוד לפתחם בעידן החדש הוא לוודא שה-DNA של בנטלי ישמור על הערכים המובילים שלו. כדי להבטיח זאת, החברה משקיעה ברצפת הרכבה לרכבים חשמליים על אדמת אנגליה ובמרכז עיצוב חדש שיאפשר בעתיד להציע רמות גבוהות יותר של התאמה אישית, תוך שמירת על מרבית שלבי הייצור בעבודת יד.