$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מאבדת אחיזה? קבוצת KTM יוצאת להבראה

פירר מוביליטי, הבעלים של קבוצת KTM המחזיקה גם במותגי הוסקוורנה, גאסגאס ועוד, החלה בתהליך הבראה פנימי למשך 3 חודשים כדי להתגבר על קשיים פיננסיים משמעותיים

אביעד אברהמי, פול גז   27.11.24 - 14:05
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

קבוצת פירר מוביליטי (Pierer Mobility) בעלת הבית של מותגי KTM, הוסקוורנה,, גאס גאס, MV אוגוסטה, מתלי WP וגם מותג האופניים Felt הודיעה על תחילתו של תהליך הבראה שיבוצע באופן פנימי למשל שלושה חודשים, כפי שמדווח אתר פול גז, וזאת לצורך ארגון מחדש ושיקום מצבה הכלכלי של הקבוצה ותכנון המשך הפעילות העתידית של החברה.

בעשור האחרון, KTM הפכה ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה, כשאחד התורמים לכך היה שיתוף הפעולה עם בג'אג' ההודית שאפשר ייצור סדרות אופנועים בעלי נפח קטן, כגון ה-390 דיוק וה-RC390 ואלו הקטנים יותר בנפח 125, 200 ו-250 סמ"ק. לצידם חולקים פלטפורמה הוסקוורנה סווארטפילן וויטפילן 401, 250 ו-125. שיתוף פעולה נוסף מתקיים עם CFMOTO הסינית, הכולל מפעל משותף בסין, בו מיוצרים דגמי ה-790 אדוונצ'ר וה-790 דיוק לצד דגמי CFMOTO המצוידים באותם המנועים.

מאידך, ב-KTM הציבו בשנים האחרונות יעדים גבוהים מדי, לסוכנים ולדילרים ברחבי העולם, מה שגרם ל"פקק" מלאים גדול של כלים וציוד שלא נמכרו, מה שהוביל לירידה דרסטית בהזמנות העולמיות ובייצור במטיגהופן, וכפועל יוצא גם בהכנסות החברה. נוסף על, תקלות סדרתיות בגלי הזיזים של סדרה 790 לא תרמו לעלייה במכירות וגרמו לגל שמועות שפגע במוניטין האמינות של הכלים.

בעבר דווח כי הקבוצה מתכננת לפרוש מכמה סדרות מרוצים לטובת חיסכון בהוצאות, זאת לצד מניית החברה שנמצאת בצלילה ופיטורי מאוד עובדים, על רקע חובות בסך של כ-100 מיליון יורו, מה שהוביל את החברה להתחיל בתהליך ההבראה עצמי, כלומר ללא התערבות מטעם גורם חיצוני כגון מפרק או נאמן מטעם בית המשפט, או במילים אחרות – אין הכוונה לפשיטת רגל או פירוק החברה אלה לשם התייעלות.

כדי לצלוח את הליך ההבראה, הצטרף לפני כשלושה חודשים מנכ"ל-שותף חדש, גוטפריד נוימייסטר, שיעבוד כתף אל כתף עם הבעלים והמנכ"ל סטפן פירר. במסגרת הליך ההבראה תפטר החברה חלק מ-5,000 העובדים ויצמצמו פעילותם של פסי הייצור לתקופה קצובה. ההליך עתיד להתחיל כבר ב-29 בנובמבר ויסתיים לאחר 90 ימים בסוף פברואר 2025, כשמהטרה כמובן להתייעל פיננסית ולצאת לדרך חדשה.

מהלך ההתייעלות בן 90 הימים לא אמור להשפיע על היבואניות המקומיות, ד.ל.ב מוטוספורט (KTM ו-WP) ועופר-אבניר (הוסקוורנה וגאס גאס), הן מבחינת מלאי החלפים והן מבחינת האופנועים עצמם.

מד.ל.ב. מוטוספורט, יבואנית KTM ו-WP, נמסר כי בהמשך להודעת סטפן פירר, מנכ"ל קבוצת AG KTM, הם נמצאים בקשר קבוע עם היצרנית, ובהודעתו הובהר כי מטרת המהלך היא הבראה וארגון מחדש של החברה בניהול עצמי ובפיקוח בית המשפט. בהודעת המנכ"ל נמסר כי החברה תמשיך לספק אופנועים, חלפים ואביזרים בתנאים הרגילים ולא יהיו כל חריגות באספקת מוצרי החברה או במתן השירות ללקוח.