$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טורפי המדבריות: טויוטה בהכנות אחרונות לפתיחת דקאר 2025

רגע לפני שמרוץ השטח הקשוח בעולם יוצא לדרך, טויוטה נמתחת על הקווים. מי היצרניות והנהגים שצפויים לאתגר את האלופה?

עמית מרצ'לי   02.01.25 - 07:47
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

טויוטה חושפת הצצה להכנות הקדחתניות של אנשיה לקראת פתיחת ראלי דקאר לשנת 2025, אשר ישמש את יריית הפתיחה לאליפות העולם בראלי-רייד W2RC ויהווה את הסיבוב הראשון של העונה, במרוץ שיצא לדרך ב-3 בינואר בערב הסעודית, זו השנה השישית. על ההכנות האחרונות שלפני המרוץ הראשון מופקדת חטיבת גאזו רייסינג כמובן, שתהיה אמונה על שינוע, פירוק והרכבה מחדש של המכוניות עם הגעתן ליעד, ביצוע נסיעות מבחן ובדיקות התאמה, ומתן האישור הסופי לצוות הנהגים רגע לפני שיעלו על ההגה.

תוואי המרוץ צפוי להתפרש על-פני לא פחות מ-8,000 ק"מ של מסלול קשוח, מתוכם יותר מ-5,000 ק"מ של מקטעים מיוחדים הנמדדים בזמן. ההזנקה תתרחש בעיר בישה, שבדרום-מערב ערב הסעודית, וימשיך לאורך מסלול שתוכנן בקפידה, תוך ניצול תנאי השטח התובעניים של האזור, ביניהם שלב כרונו מפרך של 48 שעות שיבחן את גבולות הסיבולת של הצוותים, ושלב מרתון ייחודי שבו המתחרים יסתמכו על כישוריהם בלבד כדי לשרוד את הלילה, בהיעדר סיוע חיצוני.

שיאו של המרוץ יגיע בשבוע השני, במהלכו הצוותים יתמודדו עם הדיונות המיתולוגיות של מדבר אל-רובע אל-ח'אלי ("הרובע הריק") ושם גם צפוי להיפתח הפער המכריע בין המתחרים. טויוטה תעמיד נבחרת של שישה צוותים, כאשר כולם יתחרו עם ההיילקס GR DKR Evo, פלטפורמת הראלי-רייד של המותג שעברה שורת שדרוגים לשנת 2025 ״במערכות המרכזיות וברכיבים הקריטיים״, כך על-פי אנשי טויוטה, ששמרו על עמימות מובנת בנושא. מרוץ הסיום יתקיים במדבריות שובייטה ב-17 בינואר, שם יחכה פודיום חגיגי למי שיסיימו בשלושת המקומות הראשונים.

המתחרות חזקות לא פחות
טויוטה מגיעה לראלי דקאר 2025 במטרה להמשיך את המומנטום שנצבר לאחר שלוש זכיות רצופות באליפות היצרניות, ותצטרך לגבור בין היתר על קבוצת דאצ'יה שגייסה לשורותיה את  נאסר אל-עטייה עטור השבחים, שבעברו ייצג את טויוטה, איתה הצליח לזכות במרוץ 3 פעמים (2019,2022,2023), ואת סבסטיאן לואב, נהג ה-WRC המעוטר ביותר בעולם, שצבר גם הוא ניסיון בדקאר, לראשונה עם קבוצת פיג'ו ב-2016 (אז סיים במקום התשיעי, ב-2017 סיים במקום השני וב-2019 במקום השלישי).

כמו כן, פורד תתייצב לראשונה בקטגוריה הבכירה, אחרי שחשפה בפסטיבל המהירות של גודווד, שנערך בחודש יולי האחרון את הראפטור T1+ הייעודי. מאחורי ההגה יתמקם נהג הדקאר הוותיק נאני רומה ולא אחר מאשר קרלוס סיינז, שגרף את הניצחון בשנה שעברה עבור קבוצת אאודי וחבר לאמריקאים לאחר שנודע כי הגרמנים צפויים לוותר על ההשתתפות השנה.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!