שנת 2024 היא שנה מורכבת לכל הדעות, שנה שהחלה למעשה עוד באוקטובר 2023 בפלישת ארגון הטרור חמאס, הטבח והחטופים ש-100 מהם עוד מוחזקים בשבי. שנה שהובילה למלחמה ארוכה בעזה ומקביל המשך הלחימה באיו"ש, בלבנון ובסוריה, וכמובן ירי הטילים מאירן ושלוחותיה ובראשם החות'ים בתימן והשפעתם הרבה על השילוח הימי לישראל שאחראי כמובן על הגעתם של כלי הרכב לישראל, זאת לצד החרם הטורקי שמנע הגעתם של מספרים דגמים לישראל.
ובכל זאת, אנחנו עם אדפטיבי, כזה שחושב רחוק ומצד שני גם חי את הרגע, ולמרות עליית מחירי הרכב עוד בתחילת ובמהלך 2024, שנה זו הסתיימה דווקא עם עלייה קלה של כ-0.6% וסך של 271,735 רכבים חדשים שעלו על כבישי ישראל, במספרים זה 1,712 רכבים יותר.
כמו כן הגיעו ארצה מעל ל-60 דגמים חדשים (דורות חדשים או דגמים חדשים לגמרי) ועוד מעל ל-35 דגמים מחודשים (מתיחות פנים). ומה בנוגע למותגים הנמכרים ביותר, הדגמים הפופולריים השנה וכמובן – המחירים ל-2025 שהתעדכנו בעקבות עליית המע"מ ל-18% לצד עדכון המס על החשמליות מ-35% ל-45% (ונזכיר גם את ביטול הטבת אגרת הרישוי) – הפרטים לפניכם
למרות החרם הטורקי והחות'ים - המכירות עלו
המותגים הנמכרים ביותר ב-2024
2024 הסתיימה במהפך בפסגה, לראשונה מזה 13 שנים, בראש טבלת המכירות כבר לא עומדת יונדאי ובמקומה מתייצבת טויוטה, וזאת למרות החרם הטורקי והיעדרותם של ה-C-HR והקורולה סדאן.
הקהל הישראלי נותר גם השנה נאמן למותגים האסייתיים, כאשר בעשירייה הראשונה ישנם ארבעה מותגים יפניים, שני מותגים קוריאניים אחים, שני מותגים סיניים, לצד שני מותגים אירופאיים שגם הן מבית אותו קונצרן. השנה גם רשומים 24 מותגים סינים פעילים, תוספת של 3 מותגים מהשנה החולפת, כאשר הם תופסים נתח שוק של יותר מ-20%, כלומר כל מכונית חמישית שנמכרה השנה בישראל היא סינית.
ומה עם החשמליות - לעומת המגמה באירופה ובארה"ב, אימוץ הרכב החשמלי בישראל לא מראה סימני האטה, ובעוד ב-2023 שהייתה בעצמה שנת זינוק במכירות החשמליות עם נתח שוק של 17.9%, את 2024 החשמליות מסיימות בעליה מכובדת עם נתח שוק של כמעט 25%, שהם 67,171 חשמליות חדשות - או אם תרצו, כמעט כל מכונית רביעית שנמכרה ב-2024 בישראל - היא חשמלית!
גבירותיי ורבותיי - מהפך. טויוטה מדיחה את יונדאי מהפסגה אחרי 13 שנים
הדגמים הנמכרים ביותר ב-2024
גם השנה BYD אטו 3 הוא הרכב הנמכר ביותר בישראל זו השנה השנייה ברציפות. מותג טויוטה מככב בטבלת עשרת הגדולים עם שלושה דגמים (מקומות 4, 5, 6), כולם ג'יפונים וללא ה-C-HR תוצרת טורקיה כמובן. ליונדאי שני דגמים (מקומות 2 ו-8) וכך גם לקיה (מקומות 9, 10), צ'רי FX הסינית מתברגת היטב למקום השביעי ואילו סקודה אוקטביה (מקום שלישי) היא האירופאית היחידה בעשירייה.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
למורת רוחם של המתנגדים, שנה שנייה ברציפות שרכב סיני הוא הדגם הנמכר ביותר בישראל
מחירונים 2025
נתייחס ברשותכם למאסה העיקרית של המכירות בישראל, משמע אל עשרת המותגים הנמכרים ביותר ולדגמיהם החשובים, וזאת בהשוואה למחירוני תחילת 2024 או אם הגיעו דגמים מחודשים במהלך השנה החולפת.
טויוטה
המיני ה"ג'יפונית" אייגו X הקטנטנה התייקרה ב-5,000 שקל (החל מ-105 אלף שקל), ואילו היאריס הייבריד והיאריס קרוס התייקרו כל אחת ב-7,000 שקל (החל מ-141 אלף שקל ו-159 אלף שקל, בהתאמה)
מחירון הקורולה סדאן, שלא ממש מגיעה ארצה, התייקר ב-4,000 שקל (החל מ-169 אלף שקל) ואילו רכב הפנאי קורולה קרוס התייקר גם הוא בשיעור של 1,000-5,000 שקל (החל מ-180 אלף שקל)
הראב 4 הייבריד הפופולרי התייקר ב-3,000-6,000 שקל (החל מ-210 אלף שקל) ולצידו ה-BZ4X החשמלית שמחירה נותר ללא שינוי.
היילנדר הגדול התייקר בשיעורים של 12-17 אלף שקל (החל מ-340 אלף שקל) ואילו הטנדר היילקס התייקר ב-17-19 אלף שקל (החל מ-276 אלף שקל).
יונדאי
בתחום רכבי הפנאי של יונדאי, הג'יפון הקטנטן וניו התייקר מתחילת 2024 ב-3-12 אלף שקל (החל מ-134 אלף שקל), הקונה שממדיו גדלו בדור הנוכחי התייקר ב-3.5-10.5 אלף שקל (החל מ-176.4 אלף שקל) ואילו הטוסון המחודש הוסיף עוד כ-3.5-4.5 אלף שקל למחירו (החל מ-188.5 אלף שקל).
צמד הסדאניות התייקרו גם הן. האלנטרה המחודשת ב-7-8.5 אלף שקל, פרט לגרסת הבסיס החדשה שהגיע לאחרונה (פריים) במחיר של 170 אלף שקל, ואילו הסונטה הייבריד המחודשת שהגיעה ביולי, התייקרה בכ-5-6 אלף שקל (החל מ-220 אלף שקל).
החשמליות איוניק 5 המחודשת שהגיעה באוגוסט, התייקרה בכ-5 שקל (החל מ-215 אלף שקל) ואילו האיוניק 6 התייקרה ב-4-6 אלף שקל (החל מ-220 אלף שקל).
קיה
מכונית המיני הפופולרית, פיקנטו, שהגיע שהגיעה בספטמבר בגרסה מעודכנת, התייקרה ב-1,000-4,000 שקל (החל מ-106 אלף שקל). הסיד סטיישן התייקרה ב-5,000 שקל (167 אלף שקל).
הג'יפון הקטן, סטוניק, התייקר ב-3-5 אלף שקל (החל מ-139 אלף שקל) וגם הסלטוס בשיעור דומה של 3-4 אלף שקל (החל מ-162 אלף שקל) ואילו הספורטאז' התייקר מאז תחילת השנה ב-4-10 אלף שקל (החל מ-185 אלף שקל).
הקרניבל המחודש שהגיע בסוף נובמבר, שכבר אז הציג התייקרות של 14 אלף שקל לעומת טרום מתיחת הפנים, התייקר כעת ב-5-9 אלף שקל (החל מ-299 אלף שקל) ומחיר ה-EV9 החשמלי, שהיא הקיה היקרה ביותר בישראל מעולם, נותר ללא שינוי (החל מ-430 אלף שקל). בשלב זה מחכים בקיה להגעת ה-EV6 המחודשת.
סקודה
אצל האירופאית היחידה בעשירייה חלו עליות מחירים בולטות יותר מאז תחילת השנה שעברה. הפאביה הקטנה התייקרה ב-4-18.5 אלף שקל (החל מ-125 אלף שקל) ואילו האוקטביה המחודשת שהגיעה באוגוסט 24', התייקרה כעת ב-11.5-13.5 אלף שקל (החל מ-164.5 אלף שקל).
הקאמיק המחודש התייקר מאז הגעתו בחודש מרץ ב-2,000-8,500 אלף שקל (החל מ-143 אלף שקל) ומהצד השני הקארוק הקומפקטי דווקא הוזל ב-2,000-3,000 שקל (החל מ-170 אלף שקל), כאשר בסקודה מחכים לחשיפה הרשמית והגעתה של מתיחת הפנים לאניאק החשמלי.
הדור השני של הקודיאק שהגיע באוגוסט התייקר כעת ב-10.5-14.5 אלף שקל לגרסאות ה"אדוונס", לצד גרסת כניסה חדשה "סלקשין" ב-216.5 אלף שקל. שיווק הסופרב החדשה רק התחיל בסוף דצמבר ובהתאם המחירון ללא שינוי (החל מ-202.5 אלף שקל).
BYD
ב-BYD ההתייקרות לעומת 2024 מבוססות למעשה על תוספת המע"מ של 1%. האטו 3, שזכה לעדכון קליל באבזור במהלך נובמבר, התייקר כעת ב-1,500 שקל (החל מ-171.5 אלף שקל) והדולפין הקומפקטית התייקרה ב-1,000 שקל (החל מ-145 אלף שקל).
הסיל U החשמלי שהגיע בספטמבר התייקר ב-1,500-2,000 שקל (החל מ-191.5 אלף שקל) ואילו גרסת הפלאג-אין שהגיעה בחודש שעבר נותרה ללא שינוי (החל מ-210 אלף שקל).
מכונית המנהלים "סיל" התייקרה ב-2,000 שקל (החל מ-219 אלף שקל) וה"האן" הגדולה ב-3,000 (353 אלף שקל).
הטאנג בעל 7 המושבים הגיע בגרסה עדכנית באוגוסט 24' אז התייקר ב-9,500 שקל (סוללה גדולה יותר ועדכוני אבזור) וכעת התייקר ב-3,000 שקל נוספים (328 אלף שקל).
שני מותגים סיניים התברגו חזק בעשירייה הפותחת
מאזדה
מאז תחילת 2024 חלו עליות ניכרות במותג היפני. מאזדה 2 שהתחדשה בפעם השלישית והגיעה ארצה במרץ 24', התייקרה בכ-6,000 שקל (החל מ-126 אלף שקל). מאזדה 3 התייקרה ב-9-10 אלף שקל (החל מ-161,500 שקל).
בגזרת רכבי הפנאי, מאזדה CX-3 הקטן התייקר ב-10-11 אלף שקל (החל מ-144 אלף שקל), מאזדה CX-5 התייקר ב-5,000 שקל (החל מ-181 אלף שקל) ומאזדה CX-90 התייקר ב-7,000 שקל (החל מ-327 אלף שקל). בשלב זה מאזדה CX-30 ירד מההיצע באתר המקומי של היבואנית.
צ'רי
המותג הסיני שלא מתבסס על הנעות חשמל והצליח להתברג היטב אל עשרת המותגים המובילים הציג גם הוא התייקרויות מאז תחילת השנה שעברה.
ה-FX התייקרה ב-5,000 שקל (החל מ-155 אלף שקל) וגרסתה החשמלית התייקרה בכ-2,000-12,000 שקל (החל מ-152 אלף שקל).
הטיגו 4 פרו שרק נחת פה לאחרונה, התייקר ב-2,000 שקל (123 אלף שקל). הטיגו 7 פרו התייקר ב-5,000 שקל (החל מ-165 אלף שקל) והטיגו 8 פרו העדכני שהגיע באוגוסט 24', התייקר ב-2,000 שקל (החל מ-187 שקל).
המשפחתית פלאג-אין אריזו 8 ששיווקה הרשמי החל בחודש שעבר, התייקרה גם היא ב-2,000 שקל (החל מ-176 אלף שקל).
מיצובישי
הספייס סטאר הוותיקה התייקרה בכ-7,800 שקל (99,836 שקל, רמת גימור "סופרים" בלבד) וה-ASX הוותיק לא פחות, התייקר בכ-5,300 שקל (החל מ-150,263 שקל).
האקליפס קרוס התייקר בכ-2,500-4,500 שקל (החל מ-164.4 אלף שקל) ואילו האאוטלנדר הפופולרי התייקר בכ-4,800-6,200 שקל (החל מ-191.5 אלף שקל).
סוזוקי
עליות המחירים לא פסחו גם על סוזוקי, כאשר האיגניס הקטנה התייקרה ב-7,000 שקל (החל מ-112 אלף שקל) והסוויפט החדשה שהגיעה ביוני 24' התייקרה ב-3,000-6,000 שקל (החל מ-120 אלף שקל).
הויטרה התייקר ב-2,000 שקל (החל מ-157 אלף שקל), ה-S-קרוס התייקר ב-5,000 שקל (החל מ-160 אלף שקל) ואילו יחידות אחרונות של הג'ימני במלאי ומחיר שהתייקר ב-3,000 (החל מ-160 אלף שקל).
סיאט
האיביזה האהובה התייקרה ב-2,500-4,000 שקל (החל מ-117.4 אלף שקל) ואם תחפצו בלאון חדשה, גרסת 1.0 ליטר ברמת גימור "סטייל" תוצע ב-153 אלף שקל.
הג'יפון הקטן ארונה התייקר ב-4,000-5,000 (החל מ-133 אלף שקל) ואילו האטקה הקומפקטי ב-4,000-8,000 (החל מ-168 אלף שקל).