$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הבינה המלאכותית חודרת לתא הנוסעים

מה צופן לנו העתיד של תאי הנוסעים? מסכי ענק, חנויות אפליקציות ומערכת שתדע למדוד את קצב הנשימה של הנהג - לאיזה כיוון צועדת תעשיית הרכב?

עמית מרצ'לי   12.01.25 - 12:38
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: HARMAN
צילום: HARMAN

בואו נודה על האמת, הדבר הראשון שרובנו עושים כשנכנסים לרכב חדש הוא לבדוק מה הגודל של מסך המולטימדיה וכיום, כשרכבים הופכים מכלי ניידות למחשב על גלגלים, יצרניות הרכב בוחרות לשים דגש הולך וגובר על חווית המשתמש. בחלק מהמקרים, לא מדובר דווקא על החוויה של הנהג, אלא על זאת של הנוסע שלצידו ושל היושבים מאחור, שכבר מזמן לא מסתכלים החוצה על המתרחש מבעד לחלונות כשהם שקועים במסכי הסמארטפון.

התסריט הזה הפך לנחלתם של רבים ואתם יודעים איך אומרים " אם אינך יכול לנצח אותם - הצטרף אליהם". אז ראינו כבר משטחי תצוגה המתפרשים לכל אורך הדשבורד עם טכנולוגיית ה-MBUX Hyperscreen של מרצדס ובטסלה משכילים שלא לזנוח את היושבים בשורה האחורית עם מסך ייעודי לצריכת תוכן במיוחד עבורם, או מסך הענק בדגמי הפאר של ב.מ.וו למשל. המגמה הזאת לא מראה סימנים של האטה, כשיותר יצרניות משלבות בתאי הנוסעים מסכי ענק ברזולוציות מתקדמות ומערכות סאונד מרחבי, כמו גם חנויות אפליקציות אשר עברו התאמה לממשק הבידור של הרכב.
גם מערכות שסורקות את עיני הנהג בזמן הנסיעה, מזהות כשהוא מסיט את המבט ממושכות ומציעות לקחת הפסקה להתרעננות אנחנו כבר מכירים. מה הדבר הבא אתם שואלים? אולי קצת לפנות לרגש? אבל לא במובן שאתם חושבים. בין שלל החידושים שהוצגו השנה כחלק מתערוכת הטכנולוגיה CES 2025, שכבר מזמן הפכה לכר-פורה עבור יצרניות הרכב להציג את מרכולתן, הציגה חברת HARMAN, שלה גם מרכז פיתוח בישראל, מערכת משולבת בינה מלאכותית המשפרת את המודעות המצבית, ומסייעת במעקב אחרי העומס הקוגניטיבי והחזותי של הנהג. ביכולתה להתחקות אחר קצב הנשימה כדי לזהות הסחות דעת או עייפות, ולהתערב אקטיבית בזמן אמת, כמו לדוגמה בעזרת חימום או קירור המושב בהתאם לרמות המתח שתזהה.
כמובן שמהפכת הבינה המלאכותית תאפשר להתאים יכולות אלו לצרכיו של כל נהג באופן אישי, תוך התאמה אישית מלאה של התפריטים והפקודות. ב.מ.וו לדוגמה, ניצלה את הבמה של התערוכה כדי לחשוף את הדור הבא של מערכות התצוגה מתוצרתה, תוך ניצול מקסימלי של השמשה לטובת תצוגה עילית רחבה, ומתקדמת המשלבת מציאות רבודה. אך לא רק כי גם העוזרות הקוליות צפויות להפוך לחכמות יותר, הודות לעדכונים תדירים מרחוק (OTA) ובהתאמה, שטף הדיבור שלהן ישתפר ויכולותן לסייע לקשת רחבה יותר של משימות תתהדק.