$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
מבחני רכב
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
הרגע הגורלי של ראש ארגון הפשע אסי אבוטבול
31.01.25
שרד יותר מחודשיים בלב ים - ועכשיו הוא צפוי לעמוד לדין
31.01.25
"המבט שלו חלול": תמונות פפראצי של ג'סטין ביבר מעוררות דאגה
30.01.25
שואה וקניונים: פולין רוצה להפוך מ"בית קברות" ליעד תיירותי מוביל – וזה עובד לה
31.01.25
מקסוס מיפה 7 במבחן: שימושיות בלי פוזה
הישראלי אוהב את שבעת המושבים שלו בצורה של ג'יפון, האם הוא ישכיל ליהנות מהיתרונות של MPV ולזנוח את ה-SUV? בדקנו אם המיניוואן הסיני החדש מסוגל לאתגר את התפישה
רן סגל
26.01.25 - 18:35
תגיות:
מבחני רכב
,
מיניוואן
,
מקסוס
,
מקסוס מיפה 7
,
רכב חשמלי
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: רן סגל
מקסוס עובר תחייה מחדש בשוק המקומי. היצרן הסיני ששווק כאן על-ידי צ'יינה מוטורס, שהחל דרכו עם דגמים מסחריים ומיניוואן בשם אי-יוניק 5 ולאחר מכן הג'יפון קומפקטי אי-יוניק 6, החליט במהלך מתוחכם לתת זיכיון שיווק גם ל-UMI לדגמים הפרטיים ובמקביל גם ל"אוטו חן" (מקבוצת בליליוס) שקיבלה זיכיון לשיווק גם של הדגמים המסחריים.
קו הפרטיות מונה כיום שני דגמים בלבד וניתן לרכישה דרך UMI או "אוטו-חן" – שני מיניוואנים, מיפה 9 הגדול יותר ומיפה 7 שקטן ממנו אך גם מדובר בדגם חדש יותר. האחרון מרשים מאוד על הנייר בהיבטי האבזור, הבטיחות וכמובן שורת המחיר, לכן לקחנו אותו למבחן, כדי להבין האם "ישראל וישראלה ישראלי" יסכימו לוותר על הג'יפון 7 מקומות שלהם ולעבור למיניוואן.
תקציר
עיצוב ותא נוסעים:
העיצוב נאה, אך החזית מרשימה ותא הנוסעים נעים, איכות החומרים והרכבה טובה מאוד, אך הנדסת האנוש אינה מצטיינת. שבעה נוסעים יכנסו בקלות, המטען קצת פחות.
איכות נסיעה ואבזור:
נוחות הנסיעה טובה בסך הכל, האבזור מכובד בגרסת הכניסה והופך עשיר יותר בגרסה הבכירה. מערך הבטיחות מקיף, אך אינו פועל באופן מהוקצע.
ביצועים והתנהגות:
המנוע מספק ביצועים טובים, לבטח בכל התנהלות שגרתית גם ברכב מלא. טווח הנסיעה הריאלי שימושי מאוד. התנהגות הכביש בטוחה, כל עוד לא אתגרתם אותו בכוונה.
למי מתאים:
למי שרוצה רכב 7 מושבים מרווח מאוד ומאובזר, ומסוגל להתגבר על הצורך בפוזה הג'יפונית עבור שימושיות עדיפה.
מחיר עדכני למועד המבחן:
מ-212,990 שקל (רכב המבחן 246,990 שקל) - מחירון "אוטו חן".
מחירון UMI עומד על 214,990 שקל או 249,990 שקל, בהתאמה.
האם תוותרו על הג`יפון 7 מקומות עבור מיניוואן שימושי יותר?
מבפנים לא תרגישו שאתם במיניוואן
עיצוב ותא נוסעים
בשנים האחרונות הסיניים עוברים מהפך, כולנו שמנו לב לזה כמובן. ואחרי כל הבדיחות על העיצוב, אי אפשר להגיד משהו רע על מיניוואן שלא שונה ממש חיצונית ממיניוואנים אחרים. נכון, הוא קובייתי, אבל יחידות התאורה הקדמיות האנכיות יחד עם תאורת היום האופקית מקנות לו מראה נאה בחזית שמזכיר (מאוד) את קיה קרניבל המחודש, מינוס הסבכה הענקית ובמקומה כמובן הכל נאטם בשם החשמל. מאחור יחידות תאורה אנכית וצרות ומבט מקרוב יגלה כל מיני זוויות ופס תאורה הנמתח לרוחב דלת תא המטען הענקית. אז כן, הוא נראה כמו מיניוואן, והאמת, עם חישוקים מעוצבים יותר או אולי גדולים יותר וקשתות בתי גלגלים שחורות, הוא היה קורץ יותר לאלו שרוצים "פנאי".
מבפנים העיצוב נקי מאוד, הקווים אופקיים וישרים, לרוחב הדשבורד ופתחי המיזוג, עם צמד מסכים דיגיטליים מחוברים ("12.3 כ"א). איכות החומרים מקנה תחושת פרימיום, עם דיפוני עור וגומי עבה. איכות ההרכבה טובה מאוד בסך הכל.
הנדסת האנוש היא עקב האכילס של תא הנוסעים - מרבית התפעול מתבצע ממסך המולטימדיה כמובן, כאשר ה"כפתורים" לתפריטים או לקיצורי הדרך קטנים וצריך לשלוח יד ארוכה. בנוסף, בקרת האקלים גם היא בתפעול במגע מהמסך, המערכת לא זוכרת את בחירת מצב הנהיגה או הרגנרציה מהנסיעה האחרונה (ובכל הנעה מחזירה אתכם למצב נהיגה "נורמל" ובלימה רגנרטיבית מקסימלית). כדי להדליק אורות (באופן יזום בחורף למשל) תצטרכו לבצע כמה לחיצות במסך כדי להגיע לתפריט הדרוש, שכן דווקא אופציה בסיסית שכזו לאז זמינה בתפריט קיצורי הדרך שניתן להתאמה אישית.
הכניסה למושבים הקדמיים חושפת שמדובר ברכב גבוה, כשהמושבים תומכים במידה גם בנסיעה ארוכה. מרווח כאן לנהג לנוסע ושדה הראייה טוב מאוד לכל הכיוונים. הכניסה לשורה השנייה נוחה מאוד בזכות דלת הזזה עם מפתח רחב. מושבי הקפטן, בעלי עיגוני איזופיקס, נוחים ומפנקים והם גם נעים על מסילה לטובת הגדלת מרווח הרגליים ליושבים בשורה השלישית. המרווח טוב מאוד והנוסעים כאן ייהנו משליטה על בקרת האקלים ופתחי מיזוג עיליים, שני שקעי USB Type C, חלונות צד ענקיים (שנפתחים במהירות) ומהקונסולה שבין המושבים הקדמיים ישלפו עוד מחזיקי כוסות ומגירת אחסון.
הכניסה לשורה השלישית לא ממש נוחה למבוגרים, שכן קיפול מושבי הקפטן לא יוצר מפתח רחב דיו, בכל מקרה כל ילד יעדיף פשוט להיכנס בהליכה בין מושבי הקפטן. ברגע שמתיישבים ישנו מרווח רגליים טוב (ומצומצם כשמושבי הקפטן הוסבו עד הסוף לאחור), מרווח הראש טוב מאוד, ותצליחו לדחוס פה שלושה מבוגרים. ילדים ונערים, אין שום בעיה. גם כאן יש פתחי מיזוג עיליים, ידיות אחיזה, מחזיקי כוסות, שני שקעי USB (רגילים הפעם), ועל חשבון תא המטען תוכלו גם לכוונן את משענות הגב (בחלוקה של 60/40).
תא המטען בנפח 280 ליטר, ובהשוואה לסקודה קודיאק למשל, מדובר ב-9 ליטרים פחות. למיפה 7 יש דלת ענקית עם מפתח עצום וסף העמסה נמוך, כך שאין שום בעיה להעמיס את מעט הציוד וגם לנצל את ממד הגובה. תוכלו להכניס כמה מזוודות טרולי, בקומות כמובן, הבעיה היא שאם תקפלו מושב אחורי, הקיפול בסיסי ולא מתוחכם כמו בקיה קרניבל למשל, כך שתקבלו סוג של במה גבוהה. ואולי זה טוב, לכל ההופעות האלה של הילדים, אתם יודעים, שאתם ממש ממש אוהבים לראות.
תנוחת הישיבה גבוהה, אולי אפילו יותר מג`יפוני 7 מושבים
דלתות הזזה מקלות על הכניסה (וככה גם הילדים לא יטיחו את הדלת ברכבים חונים)
שורה השלישית תצליחו להכניס שלושה מבוגרים, אבל הכניסה לשם פחות נוחה
איכות נסיעה ואבזור
הנוחות העירונית טובה. לנוכח הקשחת המתלים לטובת התמודדות עם משקל עצמי של מעל ל-2.2 טון (לפני נוסעים וציוד כמובן) שיבושים שונים יורגשו, אך באופן סביר. ריסון המרכב לאחר פס האטה למשל, טוב מאוד, וכך גם כושר התמרון, למרות אורך של 4.9 מטר, כשתמיד תוכלו להיעזר גם במצלמות ההיקפיות. הנוחות הבין-עירונית משתפרת והמיפה 7 נותר יציב גם בכביש גלי, אך אז בידוד הרעשים לא מפגין הצטיינות ונשמעים רעשי רוח וכביש.
למיפה 7 שתי רמות גימור שהוצמדו גם לשני מארזי. "לאקשרי" עם סוללת 77 קוט"ש או "פרימיום לונג' ריינג'" עם סוללת 90 קוט"ש. האבזור ממש לא קמצני, כשה"פרימיום" מוסיפה דלת הזזה חשמלית נוספת (בצד שמאל), לנהג נוסף הגה מחומם ולמושבו נוספו זיכרונות ומושב הנוסע מתחשמל גם הוא, כששניהם ייהנו מחימום ואוורור, העור הופך "נאפה", יש גם משטח טעינה אלחוטית ותא המטען נפתח חשמלית.
מערך הבטיחות מקיף והמיפה 7 זכתה בציון של 5 כוכבים במבחן ריסוק בנערך ב-2024, כך שמדובר בפרוטוקול המחמיר יותר. המערכות השונות שנבחנו (אלה שאפשר לבדוק מבלי לסכן משתמשי דרך אחרים כמובן) פעלו בצורה טובה, למעט מערכת זיהוי התמרורים שלא פעם זיהתה תמרורים מנתיבים שונים מנתיב הנסיעה, כך למשל תמשיכו לקבל התרעה על חריגה מ-80 קמ"ש למרות שאתם משייטים בכביש 6. אבל שיא השיאים הוא התרעות ניטור הנהג שמצפצפות גם אם תביטו לכיוון מראת הצד ימנית יותר ממה שהיא חשבה שמספיק לכם, וזה עוד מבלי שהייתם צריכים להגיב איכשהו לשאר הנוסעים ברכב (מוביל נוסעים, זוכרים?). המצב כה מטריד עד שכל הנעה מחדש לוותה בטקס כיבוי מערכת ניטור הנהג וזיהוי התמרורים (וגם בחירה מחדש במצב הנהיגה המועדף ועוצמת הרגנרציה שהזכרנו קודם). וכדי ליישר קו - אנחנו כמובן לא ממליצים לבטל שום מערכות בטיחות, אבל נגיד שיצרניות שונות כבר השכילו לעדכן את תפריט קיצורי הדרך באפשרויות הביטול מחדש למערכות הללו.
עקב האכילס של המיפה 7 - הנדסת האנוש
תא המטען קטן במעט מזה של סקודה קודאק, אבל גדול משל מיצובישי אאוטלנדר או קיה סורנטו
בקיפול מושבים תקבלו במה. מושלם לכל ההופעות של הילדים שאתם ממש ממש אוהבים
ביצועים והתנהגות
למיפה 7 הנעה קדמית ומנוע בהספק 245 כ"ס שמאיץ את המינוואן החשמלי ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות זריזות למדי. בלחיצה חזקה על דוושת ההאצה ביציאה מהמקום, הכוח הזמין יאתגר את הצמיגים, אך מכאן והלאה התגובה שלו ליניארית ונעימה, ובדומה ללא מעט חשמליות, לא תרגישו שהוא מתקשה במתארים שונים, נהפכהו, אין בעיה להאיץ בעליה גם כשהמשפחה בפנים. נכון, הוא לא חזק מאוד, אבל יספיק לכל התנהלות יום-יומית או לטיולים משפחתיים.
מבחינת בוררי המצבים השונים, תוכלו לבחור בין שלושה מצבים ליחידת ההנעה וגם לבחור את "משקל" ההגה והבלמים, ושלוש עצמאות לרגנרציה. נשמע טוב, עד שמגלים שהכל דורש יותר מידי לחיצות על המסך, שגם מתאפסות בכל הנעה (למעט משקל ההגה והבלמים) אז תחילה טקס קצר לבחירת ההעדפות החביבות עלינו, אך אחרי כמה נסיעות פשוט התייאשנו ופשוט התרגלנו לעוצמת הבלימה המרבית, שאגב לא מגיעה לכדי עצירה מלאה.
כפי שהזכרנו, המיפה 7 מציע שני מארזי סוללות, 77 קוט"ש עם טווח של 415 ק"מ או 90 קוט"ש (84 קוט"ש נטו) וטווח של 486 ק"מ בגרסה הבכירה מבין השתיים, אותה קיבלנו למבחן. את המבחן סיימנו עם צריכת חשמל של 20 קוט"ש ל-100 ק"מ, כך שבתנאי אמת אפשר להגיע לכ-420 ק"מ.
כדי לטעון את הסוללה בבית (בטעינה תלת-פאזית, מטען פנימי 11 קילוואט) תמתינו לא מעט שעות - 9 שעות וחצי (5%-80%), אז שווה להקפיד על הטעינה שלכם. טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 120 קילוואט, והיא אורכת 40 דקות (5%-80%).
על סעיף התנהגות הכביש אין הרבה מה להרחיב. אם לא תאתגרו את המיניוואן, תרגישו בטוחים לגמרי, וזה מה שצריך. מאידך, אם אתם מאלה שלא זוחלים בעיקולים, גם כאלה של מחלפים, תגלו שבקרת היציבות תתעורר לא פעם ותתחיל לבצע בלימות לפרקים. כי בסוף לכל מאסה יש מוצאי מאסה, אז אל תאתגרו אותו יותר מדי. ואם בכל זאת הסתקרנתם, תשכחו מהיזון חוזר מההגה, הבלמים או השלדה. כן, ההגה יפנה את הרכב בדיוק לאן שתרצו וגם הבלמים יעצרו את המיפה 7 (ואפשר אפילו לבחור בכיול שונה דרך המסך כמובן), אבל זה הכל. וזה בסדר.
מאחור השקיעו מחשבה בעיצוב יחידות התאורה ובכל מיני זוויות
אז מה אם הוא לא נראה כמו ג`יפון. קשתות בתי גלגלים שחורות וג`אנט גדול יותר ישפרו את המצב?
סיכום
עם חשמל או בלי חשמל, המיפה 7 הוא מיניוואן מוצלח. הוא מציע מרווח פנימי מצוין, הוא מאובזר וגם מסמן V חשוב בסעיף הבטיחות. מאידך, תא המטען קטן יחסית, ואם אתם מאלו שנוסעים ברכב מלא על כל הציוד בנדרש, כבר תצטרכו גגון. יש גם את נושא ההתרעות של מערכות הבטיחות עד שהן יותר מפריעות לנהג מאשר מסייעות והנדסת האנוש שלא ממש מוצלחת. ויש גם עוד סעיף קטן, באמת קטן, העיצוב הלא ג'יפוני.
אבל רגע, אם אתם באמת מחפשים רכב 7 מושבים שישרת את הצרכים המשפחתיים - מיניוואנים / MPV הם רכבים שתוכננו ככאלה, לעומת ג'יפונים / SUV שלא ממש מצטיינים (ביחס אליהם) במרווח. בנוסף, ביחס למחיר, המיפה 7 זול למשל מסקודה קודיאק ב-3,500 שקל (לפי מחירון "אוטו חן", שכן מחירון UMI לדגמי מיפה 7 המקבילים יקר יותר ובהתאם הפער עומד רק על 1,500 שקל מהקודיאק), וזה עוד לפני החיסכון בעלויות החשמל אל מול הדלק.