ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
המעקב של החוקר הפרטי חשף את השקרים של החתן המיועד
21.02.25
שאמאנית מתחזה הונתה את קורבנותיה ביותר מ-10 מיליון דולר
21.02.25
ספיר קשתי על בן הזוג: "דור פתח לי את הלב. הוא אהבת חיי"
21.02.25
"היפהפייה שלנו מתעוררת": 6 מלונות יוקרה יוקמו באזור חוף הכרמל
21.02.25
המסחריות יורדות לשטח: פולקסווגן ואופל לא מפחדות להתלכלך
פולקסווגן חוגגת ארבעה עשורים של הנעה כפולה ואופל מציגה גרסת הנעה כפולה והיברידית לקומבו. הכל כדי לפרוץ מעבר לגבולות הכבישים הסלולים
עמית מרצ'לי
04.02.25 - 10:51
תגיות:
4X4
,
אופל
,
אופל קומבו
,
פולקסווגן
,
פולקסווגן טרנספורטר
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: יצרן
אי-שם בשנות ה-70, מהנדס שאפתן בפולקסווגן בשם גוסטב מאייר, בנה יחד עם צוות המחלקה שלו אב-טיפוס המשלב הנעה כפולה על בסיס ה-T2 האייקוני. זאת לאחר שהתקשה לצלוח את מדבריות הסהרה עם מערכת ההנעה האחורית שהייתה מותקנת בו אז כשהוא מתעייף מלהתחפר שוב ושוב בחולות צפון אפריקה. התוצאה הייתה מוצלחת, אך ה-T2 עמד לקראת סוף דרכו, מה שהוביל לפיתוח דגם ה-T3 עם הנעה כפולה ישירות מהמפעל לצרכן.
ולפני 40 שנה, ה-T3 תוכנן שלא להיות רק רכב מסחרי, אלא גם רכב מסעות ולצורך כך שיתפה פולקסווגן פעולה עם חברת ״שטייר-דיימלר פוך״ האוסטרית לפיתוח וייצור דגמים בעלי הנעה כפולה תחת המיתוג ״סינכרו״ (Syncro), ולחולי ההגה שבניכם, כן, הייתה גם גולף "סינכרו" מעניינת לא פחות, אך נישאר עם המסחריות כרגע – דגמי ה"סינכרו" כללו מערכת הנעה כפולה קבועה, ללא צורך בהפעלה ידנית של מערכת ההנעה קדמית. בנוסף, הדגם צויד במערכת מתלים משופרת, מרווח גחון מוגבה ותיבת הילוכים מותאמת לשטח.
הנעה כפולה עוד מימי ה-T2
מאז חלפו שנים ודורות, כשעם השקת הדור החמישי (T5) בשנת 2004, הוצגה גם מערכת הנעה כפולה חדישה, אשר רבים מכירים עד היום כ-4Motion, שהייתה חכמה וחסכונית יותר בכך שידעה להיכנס לפעולה באופן אוטומטי לפי צורך. כיום, ממשיכה פולקסווגן להציע בדור השביעי של משפחת הטרנספורטר (T7) גרסאות הנעה כפולה לקליפורניה, למולטיוואן ולקראוול, המשלבות בחלקם מנוע חשמלי בטכנולוגיית פלאג-אין הייבריד (eHybrid 4Motion). הזעקה האחרונה הגיעה עם חשיפתה של ה-ID.Buzz החשמלית ולה גרסת הנעה כפולה העושה שימוש כמובן בצמד מנועים חשמליים, כך שעקרונית תוכלו לצאת איתה למסע בסהרה, אך תצטרכו כבר להיזהר ולדאוג לשלמותו של מארז הסוללות.
מה-Syncro ל-4Motion
עוד גרמניה מכפילה הנעה
פולקסווגן לא מחזיקה לבדה בחזון הזה ויצרנית המכוניות הגרמנית-צרפתית "אופל", חושפת כעת גרסת הנעה כפולה לקומבו המסחרית, העושה שימוש במערכות שפותחו בשיתוף סדנת דנג׳ל (Dangel), המתמחה בשדרוג יכולות השטח של דגמים מסחריים קיימים. אנשי הסדנה מעידים כי נוסף על מיגונים במכלולי המנוע, תיבת ההילוכים ומיכל הדלק, הוכנסו שינויים גם למערך המתלים, כך שיעניקו תוספת של 9 ס״מ משמעותיים למרווח הגחון, ויסייעו בשיפור זוויות הגישה והנטישה בזמן צליחת אתגרי עבירות.
אופל: הנעה כפולה המשלבת בין מנוע דיזל קדמי למנוע חשמלי אחורי
לקומבו כזכור, הוצעה בעבר גרסה כפולת הנעה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד שידעה לשלב בין הנעה קדמית לכפולה בזמן איבוד אחיזה ואפשרה לנעול את הדיפרנציאל האחורי. הפעם בחרו באופל לשלב מנוע חשמלי אחורי נפרד, המקבל אנרגיה משתי סוללות בקיבולת 4.8 קוט״ש, כשעל הנעת הגלגלים הקדמיים אמון מנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל בהספק 130 כ״ס, המשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה, כפי שאנו מכירים מהדגם כיום.
הקומבו כפולת ההנעה תוצע בגרסאות מרכב קצר או ארוך ועם מקום לחמישה או לשבעה נוסעים, ועל-אף שלא יצאה על-כך הודעה רשמית מצד סטלנטיס, סביר להניח כי ממש כמו בעבר בשורה זו תגיע גם לתאומים סיטרואן ברלינגו פיג'ו פרטנר, ומי יודע אולי אפילו לפיאט דובלו ולטויוטה פרו-אייס סיטי, ואולי אפילו לדגמים משפחתיים ו-SUV אחרים של קונצרן הענק.