$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ערוץ הספורט
כדורגל ישראלי
ליגת העל
וידאו ענפי ספורט
בתום דרמה: מכבי ת"א ובית"ר נפרדו ב-1:1
צמד לזלאטנוביץ`: מכבי נתניה גברה 1:3 על הפועל חיפה
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
"הוא הצמיד אותי לרכב ואנס אותי. הקאתי את נשמתי"
07.02.25
"תמיד שואלים אותי: למה את לא מבשלת את הבשר שלך?"
07.02.25
בשני שמות: כך קראה אלינה לוי לבנה השני
07.02.25
תאילנד: ארבעה ישראלים יגורשו בעקבות תקרית בבית החולים בפאי
07.02.25
הטוב בארץ? האצטדיון באשדוד כפי שלא ראיתם
ביקור באתר הבנייה של האצטדיון החדש חושף את ההתקדמות המשמעותית, אבל לא פחות, את הפוטנציאל העצום של המוצר הסופי. סיור אדריכלי מהחזית, דרך חוויית הצפייה ועד הכניסות
רן ענפי
07.02.25 - 11:15
תגיות:
ליגת העל ווינר
,
מ ס אשדוד
Getting your
Trinity Audio
player ready...
בלי לשים לב, באצטדיון החדש שנבנה באשדוד אוטוטו מתקינים את הגג. העבודות במקום מתקדמות, וכבר אפשר לדמיין את משחק הבכורה על כר הדשא שעדיין לא נשתל. אבל שלד המבנה שכבר הספיק להבנות חושף בפנינו את הפוטנציאל הגדול שגלום באצטדיון שנבנה.
20,000 מושבים פרוסים על פני טבעת יציעים אחת המשכית, תחת גג היקפי ומרשים, ועם תקציב שעומד כרגע על 350 מיליון ש"ח, האצטדיון החדש צפוי להיות פנינה נוצצת בקו הרקיע של אשדוד. הלכתי לסיור באתר הבנייה בשביל להכיר לכם אותו מקרוב.
התקנת קורות הגג ביציע הצפוני (קרדיט: רן ענפי)
תצלום אוויר של בניית האצטדיון (מערכת מידע גיאוגרפית עיריית אשדוד)
התחלנו בי"א ועכשיו אנחנו כאן
האצטדיון החדש ממוקם כקילומטר אווירי, ונסיעה של 3 דקות, מהאצטדיון הוותיק של אשדוד - הי"א. בעוד הי"א יושב בתוך שכונת רובע א', זה החדש נבנה בקריית הספורט העירונית החדשה.
ספון בין בנייני מגורים ושיכוני הרכבת, הי"א הוא אצטדיון שכונתי של פעם. מבחינה היסטורית קשה לומר מה סיימו לבנות קודם, את השכונה או את המגרש. אפשר למצוא שלל הבטחות של ראשי ערים באשדוד לבנות אצטדיון חדש ומודרני בעיר מתחילת שנות ה-2000, אבל רק ב-2022 אושרה התוכנית לבניית קריית הספורט, ובליבה האצטדיון העירוני החדש.
במקביל, אושרה תוכנית לבניית שכונת מגדלים חדשה על שטח הי"א.
תצלום אוויר של שני האצטדיונים (רן ענפי)
אצטדיון להתגאות בו
את הסיור נתחיל כמו אוהד, מבחוץ, פנימה. האצטדיון החדש שנבנה נראה מבטיח. לא רק בגלל הגג ההיקפי, ויסלחו לי אוהדי התל אביביות על הטריגר, אלא בגלל המכלול.
את 20,000 המושבים תעטוף מבחוץ חזית המזכירה קשקשים, אני מנחש שבהשראת זהות העיר כעיר חוף ונמל. לפי ההדמיות, החזית אמורה להיות מחוררת בקומת הקרקע, ולהפוך לאטומה מהמפלס העליון ולהפוך לבסוף לגג. דוגמא ליישום דומה של החזית אפשר למצוא בארנה של בילבאו.
בזמן הסיור היה אפשר לראות איך מרכיבים את הקורות המעוקלות שעתידות להחזיק את החזית ויהפכו לבסוף לגג האצטדיון.
על התכנון אחראי משרד האדריכלים GAB, אשר מתמחה בבניית אצטדיונים ומתקני ספורט. מדובר באותו משרד שתכנן את טדי, המושבה, טרנר, נתניה, וגם את רחובות החדש שבנייתו תסתיים גם כן בשנתיים הקרובות.
הדמיית האצטדיון (GAB אדריכלים)
הנחת הקורות עליהן יותקן החיפוי (רן ענפי)
דוגמא של יישום החזית (מוקאפ) (GAB אדריכלים)
חוויית האוהד
הכניסה לאצטדיון היא ישירות מקומת הקרקע, עם גישה ישירה מהחניונים הסמוכים שייבנו. ליציעים יהיה אפשר להיכנס הן מקומת הקרקע והן מהמפלס העליון, ובכל היקף האצטדיון תוכננו מקומות לקיוסקים. קורות הגג ומערכת החזית שעתידה להיתלות עליהן מייצרות מרחב מאוד מעניין ומרשים בהיקף הקומה העליונה כפי שאפשר לראות בתמונות.
הכניסה ליציע, גם אם מדובר עדיין באתר בנייה, כבר מייצרת ציפייה. קשה להתחרות באפקט שיש לטבעת יציעים שמקיפה את המגרש, בניגוד לאצטדיונים חדשים בישראל שנבנו ב-2 יציעים גבוהים וחופפים. יתרון נוסף לטבעת יציעים היקפית זה הגג, מאחר וגג היקפי מייצר אקוסטיקה שמקיפה את המגרש, וכמובן מייצר מראה מרשים מאוד ליושבים ביציע.
היציעים עצמם יושבים על המגרש, ועתידיים להיות בין חצי מטר למטר גובה מכר הדשא, בדומה לסמי עופר. היציעים תוכננו בהתאם לזווית הצפייה של האוהד, כך שהחלק העליון של היציע בנוי בשיפוע חד יותר כלפי המגרש, והחלק התחתון בזווית יותר קהה.
ביציע המערבי ממוקמים מתחמי ה-VIP, עם אולמות אורכיים, ובקומה מעל ממוקם מרכז המדיה, במתכונת דומה.
כר הדשא צפוי להיות משטח דשא היברידי, הפתרון הנפוץ בעולם כיום, וגם כזה אשר עמיד יותר בפני השמש הארצישראלית. אפשר לשים לב בהדמיה שבגג האצטדיון אמורים להיות חלקים בעלי שקיפות מסוימת, ככל הנראה לטובת חשיפה מיטבית של הדשא לשמש.
החסרונות של האצטדיון מקבלים ביטוי בעיקר בגלל המיקום שלו, הרחק מתחנת הרכבת, ובקצה של עורקי תנועה ראשיים של העיר. כאן אין בשורה אל מול הקושי בהגעה לי"א.
אחת הכניסות העליונות ליציע הצפוני (רן ענפי)
המעבר העליון ביציע הצפוני (רן ענפי)
מבט ממתחם ה-VIP (רן ענפי)
לסיכום: אם תבנו הם יבואו?
אם נחזור לדמיין את משחק החניכה של האצטדיון, צריך להודות שקצת קשה לדמיין את היציעים מלאים. יש מקום להעלות תהייה לגבי כמות המושבים הגדולה שתוכננה, אל מול גרעין אוהדים קטן למדי, מאחר שנכון לעכשיו אשדוד נאבקת על מקום בליגת העל, וקהל הבית לא מצליח למלא יציע.
האם מוצדק לבנות אצטדיון גדול רק בשביל משחקי בית מול הקבוצות שמביאות קהל? בטווח הארוך עלויות האחזקה יעלו, וקשה לבסס תוכנית עסקית על קהל חוץ בלבד. הקהל יבוא אם יהיה מוצר איכותי, והאצטדיון שנבנה הוא מרכיב קריטי באיכות המוצר שקוראים לו כדורגל, אך לא היחידי.
אפשר לסכם ולומר שיש ממה להתרשם בכל מה שקשור לתכנון ובניית האצטדיון. העיר אשדוד מרוויחה כאן תכשיט חדש, ולא פחות חשוב מזה, פוטנציאל גדול למלא.
תודה ענקית לקן התור שאמונים על בניית הפרויקט, וספציפית לגל רוח מנהל הפרויקט מטעם קן התור על הסיור.
*
רן ענפי אדריכל במקצועו, המתמחה בתכנון אצטדיונים ומתקני ספורט.
לעמוד הטוויטר
הדמיית פנים האצטדיון (GAB אדריכלים)
מבט על היציע הדרומי והמזרחי (רן ענפי)
התקנת קורות החזית והגג (רן ענפי)