הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

תגובת נגד: מחיר חדש וטווח מוגדל ל-BYD סיל U פלאג-אין

יבואנית BYD מרחיבה את היצע גרסאות הפלאג-אין של הסיל U עם טווח חשמלי מוגדל של 125 ק"מ ובמקביל מוזילה את גרסת הכניסה ב-10 אלף שקל

רן סגל   10.02.25 - 14:01
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
בסוף השנה שעברה החלה שלמה מוטורס, יבואנית BYD, בשיווק גרסאות הפלאג-אין של ה-D-SUV סיל U שנחת כאן קודם בגרסתו החשמלית המלאה. כעת, מרחיבה היבואנית את היצע גרסאות הפלאג-אין של הסיל U, זאת לצד הוזלה במחירה של גרסת הכניסה, ולאחר כניסת מתחרים חדשים בגזרת ה-PHEV כמו צ'רי טיגו 8 פרו (בנוסף היותו בעל 7 מקומות ישיבה), לצד ג'אקו 7 שהצליח להתברג לראש טבלת הדגמים הנמכרים ביותר בינואר 25'. אז מה התחדש בסיל U ואיך הוא בהשוואה על הנייר מול ג'אקו 7?

לסיל U פלאג-אין שתי גרסאות, כאשר לגרסת הכניסה Boost הנעה קדמית בעלת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (98 כ"ס) ויחד עם מנוע חשמלי (197 כ"ס) מגיעים להספק משולב 218 כ"ס, כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות.

הסוללה כאן בקיבולת של 18.3 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ, כאשר צריכת הדלק (במצב סוללה מינימלי) עומדת על 15.6 ק"מ לליטר. מחיר גרסת הכניסה עמד עד כה על 210 אלף שקל, וכעת הוזל ב-10 אלף שקל ל-200 אלף שקל. גם לקוחות שכבר הזמינו את הדגם במחיר הקודם, ייהנו מההוזלה.
לצד זאת, מצטרפת גרסת ביניים חדשה העונה לשם Comfort והיא זהה בנתוני ביצועי המנוע לגרסת הכניסה, אך היא מצוידת בסוללה גדולה יותר בקיבולת של 26.6 קוט"ש, וזו מאפשרת כבר טווח נסיעה חשמלי של 125 ק"מ. צריכת הדלק במקרה זה (במצב סוללה מינימלי) עומד על 17.8 ק"מ לליטר. למרות הסוללה הגדולה יותר, נפח תא המטען נותר 425 ליטר, אך היא אינה מורשית גרירה (750 ק"ג בשאר הגרסאות). מחירה של גרסת הטווח המשודרג עומד על 215 אלף שקל.

בראש היצע הגרסאות נותרה גרסת ההנעה הכפולה Design במחיר של 235 אלף שקל. מנוע ה-1.5 ליטר מקבל מגדש טורבו ומנוע חשמלי נוסף בסרן האחורי ויחדיו מספקים 324 כ"ס כשהאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות. לגרסה זו הסוללה הקטנה, 18.3 קוט"ש וטווח הנסיעה החשמלי עומד על 70 ק"מ וצריכת הדלק (במצב סוללה מינימלי) עומדת על 13.5 ק"מ לליטר.

לכל יחידות ההנעה מטען פנימי 11 קילוואט ואפשרות לטעינה מהירה בהספק של 18 קילוואט בלבד. בטעינה ביתית מ-15% ל-100% תמתינו שעתיים או קצת פחות משלוש שעות ורבע עם הסוללה הגדולה. טעינה מהירה (30%-80%) אורכת 35 דקות או 55 דקות, בהתאמה.

בהשוואה לג'אקו 7 פלאג-אין, הסיל U בגרסת "קומפורט" חלש ב-124 כ"ס, איטי ב-0.4 שניות, אך מציג טווח נסיעה חשמלי גבוה ב-34 ק"מ כמו גם תא המטען גדול ב-85 ליטר. כמו כן הסיל U זכאי לציון בטיחות אירופאי של 5 כוכבים, בעוד הג'אקו טרם נבחן. הסיל U גם יקר יותר ב-12 אלף שקלים בהשוואה לרמת הגימור "לאקשרי" של הג'אקו המציגה מפרט אבזור דומה.
אבזור ובטיחות
ה-SEAL U DM-i מוצע בפועל ברמת גימור אחת ומאובזרת מאוד. נמצא כאן לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מולטימדיה ("15.6) עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי כמו גם עדכוני OTA, תצוגה עילית, מערך מצלמות היקפי, שני משטחי טעינה אלחוטית, ריפוד עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, תא מטען חשמלי, מערכת שמע "אינפיניטי" עם 10 רמקולים, חישוקי "19 ועוד. לגרסת ההנעה הכפולה בורר מצבי נהיגה מורחב הכולל מצב חול ובוץ, זאת בנוסף למצבי חיסכון, רגיל, ספורט ושלג.

בתחום הבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות כיום, לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור (כולל בלימה), התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מלפנים (כולל בלימה), התרעת התנגשות מאחור, התרעת עייפות ואורות גבוהים אוטומטיים.
BYD סיל U מחירון:
 BYD סיל U פלאג-אין Boost (הנעה קדמית) יעלה 209,990 שקל
BYD סיל U פלאג-אין Comfort (הנעה קדמית) יעלה 214,990 שקל
BYD סיל U פלאג-אין Design (הנעה כפולה) יעלה 234,990 שקל

BYD סיל U חשמלי Comfort (420 ק"מ טווח) יעלה 191,500 שקל
BYD סיל U חשמלי Design (500 ק"מ טווח) יעלה 211,990 שקל


לדגמי הפלאג-אין אחריות של 6 שנים או 150 אלף ק"מ, 8 שנים על הסוללה או 200 אלף ק"מ, ועל יחידת ההנעה 8 שנים או 150 אלף ק"מ, כאשר מרווח הטיפולים הוא 15 ק"מ או שנה (המוקדם מביניהם). לחשמליים מרווח טיפולים מורחב של 30 אלף ק"מ או שנתיים.