היצרנית הסיינת BYD חשפה אתמול את מערכת God's EYE – מערכת סיוע לנהג, מתקדמת מאוד, שתגיע ל-21 דגמי "אנרגיה חדשה" של היצרנית, כולל לסיגאל הקטנה. מערכת "עין האלוהים" היא מערכת ADAS מתקדמת (Advanced Driver Assistance System) שתוצע בשלוש רמות טכנולוגיות.
רמה C תציע שילוב בין 12 חיישני אולטרא-סוניים ולא פחות מ-12 מצלמות (3 קדמיות, 5 פנורמיות ו-4 היקפיות) כמו גם 5 רדאר רגילים (360 מעלות). ברמה B כבר נמצא בנוסף גם רדאר לייזר אחד (LiDAR) שיוצעו בדגמי "דנזה" ו-BYD. וברמה A הבכירה ביותר, המערכת תשלב בין לא פחות משלושה רדארי לייזר שיגיעו לדגמי תת המותג היוקרתי "יאנגוואנג", והיא כבר מסוגלת לתפקד כ"טייס אוטומטי".
12 חיישנים, 12 מצלמות, 5 רדארים ועד 3 רדארי לייזר
המשמעות של שדרוג מערכות ה-ADAS של BYD היא כמובן הצגת היכולות לקראת נהיגה אוטונומית בבוא מן הימים, אך אי אפשר שלא להתייחס לתחרות בינה לבין טסלה – שתי היצרניות כבר החליפו מקומות בראשות טבלת מכירת רכבים חשמליים בעולם, ולא נראה ש-BYD מתכוונת לעצור ולראייה, מכונית העל שלה – יאנגוואנג U9 ביצעה מספר הקפות מסלול ביום ובלילה בסיוע המערכת החדשה.
צפו:
וואנג צ'ואנפו, יו"ר BYD, מסר כי צוות של 5,000 מהנדסי מו"פ (מחקר ופיתוח) עבדו בשנה החולפת על מערכת זו וצברו 72 מיליון ק"מ של נסיעה. להערכתו, בתוך כשנתיים עד שלוש שנים, מערכות נהיגה חכמה יהפכו לחלק בלתי נפרד מקניית רכב.
בנוסף, הוצגה לציבור שדרוג פלטפורמות ההיברידיות והחשמליות שלה – פלטפורמת Xuanji שנחשפה בינואר אשתקד. פלטפורמה זו משמשת למעשה כלב ליבו של הרכב, גם מבחינת טכנולוגית כולל שילוב בינה מלאכותית (DeepSeek), זאת בהתאם לאסטרטגיית Integrated Vehicle Intelligence של BYD.