הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טסלה מודל Y העדכנית החלה ייצור המוני בסין

דגם ה"ג'וניפר" של המודל Y עלה על פס הייצור במפעל הענק של טסלה בשנגחאי - עם אילו יחידות הנעה ומתי תגיע לישראל?

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן   18.02.25 - 09:58
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

טסלה הודיעה אמש, שני 17.2, על תחילת הייצור ההמוני של דגם Y "Juniper" החדש, במפעל הענק שלה בשנגחאי. הדגמים הראשונים שיוצאים מפס הייצור, על פי הדיווחים, צבועים בצבע הכחול הקרחוני החדש בגרסת ההנעה הכפולה (AWD) המתהדרת בסוללת NMC עם קיבולת של 78.4 קילוואט-שעה ושני מנועים חשמליים המייצרים יחד 331 קילוואט (444 כוחות סוס) המזניקים אותה לעמידה למאה קמ"ש בזמן של 4.3 שניות לצד טווח של 568 ק"מ WLTP.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

מהדורת השקה, הזמנות ופרטי גרסאות
בשלב הזה המודל Y המעודכן זמין בסין במהדורת השקה מוגבלת, במחיר שבין 253,500 ל-303,500 יואן (החל מ- 128,000 שקלים לגרסת הכניסה). המסירות של מהדורת ההשקה מתוכננות להתחיל מאוחר יותר בפברואר, לאחר שהוקדמו מהמתוכנן במקור למרץ. 
על פי דיווחים בסין מהדורת ההשקה זכתה ל- 50,000 הזמנות ביום אחד. בנוסף לגרסת ה-AWD, זמינה גם גרסת הנעה אחורית (RWD), הכוללת מנוע בודד של 220 קילוואט (295 כוחות סוס) וחבילת סוללות LFP מתוצרת CATL עם קיבולת של 62.5 קילוואט-שעה, המציעה טווח WLTP של 435 ק"מ בקירוב (הנתון הרשמי טרם פורסם)

חשיבות מפעל הענק בשנגחאי
מפעל הענק של טסלה בשנגחאי הוא מרכז הייצור הגדול ביותר שלה. בשנת 2023, נתוני המכירות הסיטונאיות של טסלה סין הגיעו ל-916,660 יחידות, כולל יצוא, המייצגות 52% מסך המכירות העולמיות של טסלה של 1.79 מיליון יחידות. דגם Y "הישן" של טסלה היה המכונית הנמכרת ביותר בסין בשנת 2024, על פי China EV DataTracker. תחילת הייצור של דגם Y המעודכן במתקן מדגיש את חשיבותו לאסטרטגיה הגלובלית של טסלה ואת המשך הדומיננטיות שלה בשוק הרכב החשמלי הסיני.

ומה בישראל?
כפי שפרסמנו כאן לראשונה, טסלה ישראל החלה ליצור קשר יזום עם לקוחות ותיקים ומתעניינים בנוגע למודל Y החדשה ולאחרונה אף העלתה בעמוד הבית שלה, לצד הדגמים שכבר נמכרים כאן ולצד המודל Y הישנה, גם את המודל Y החדשה אך עדיין ללא תג מחיר אלא עמוד נחיתה עם פרטים טכניים ואפשרות הרשמה למתעניינים. 
על פי אותם לקוחות המחיר של הג'וניפר צפוי להשתוות למודל Y הנוכחית עם תג מחיר של החל מ- 247,000 שקלים, הרבה מעל המתחרות שלה בשוק היום, מחיר שעלול להקשות על המכירות שנמצאות כרגע בנסיגה. ניסיון העבר מוכיח שהמחיר אצל טסלה יכול להשתנות ומהר בהתאם לאסטרטגיה העולמית והמקומית של החברה ולכן נצטרך להמתין בסבלנות לתחילת השיווק של המכונית בישראל שצפוי בחודשים הקרובים עם תחילת מסירות כבר לקראת הקיץ הקרוב.