ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
מבחני רכב
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
מקורב לעד המדינה נרצח בבני ברק: "מנסים להפחיד אותו, להעביר לו מסר"
21.02.25
שאמאנית מתחזה הונתה את קורבנותיה ביותר מ-10 מיליון דולר
21.02.25
בחזייה ותחתונים: ליזו מציגה גזרה חדשה ודקיקה מתמיד
24.02.25
"היפהפייה שלנו מתעוררת": 6 מלונות יוקרה יוקמו באזור חוף הכרמל
21.02.25
מקסוס מיפה 9 במבחן: יש מקום לכולם
מקסוס מיפה 9 מבטיח מקום ל-8 או 7 נוסעים שיחיו ברווחה וגם ומקיים, אבל הוא רחוק מלהיות מושלם. תהיו מוכנים לחיות לצד החסרונות שלו?
עמית מרצ'לי
20.02.25 - 12:46
תגיות:
מבחני רכב
,
מיניוואן
,
מקסוס
,
מקסוס מיפה 9
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: עמית מרצ`לי
רבות דובר לאחרונה על מותג הרכב מקסוס, היושב תחת הענקית המוטורית SAIC ומיובא ארצה על-ידי יותר מיבואן רשמי אחד. ההשפעה החיובית של מהלך זה על עידוד התחרות ברורה, אך ימים יגידו כיצד זה ישפיע על השוק ולא היינו ממהרים להתנבא. את המיפה 9 קיבלנו מהיבואנית ״אוטו-חן״, אשר השיקה אותו לצד המיפה 7 במחירים נמוכים בכמה אלפי שקלים בהשוואה ליבואנית UMI, שמיהרה להביא את הדגמים ראשונה.
מקסוס מיפה 9, מוביל נוסעים עם 7 או 8 מושבים, אינו רכב חדש בעולם. למעשה, הוא הושק לראשונה בשנת 2021 עבור השוק הסיני, בו הוא משווק גם תחת השם G90, או אפילו MG M9 אשר נמצא תחת אותו הקונצרן, בשווקים אסייתיים אחרים. מעבר לים, הוא מוצע גם בהנעה מיקרו-היברידית בשילוב עם מנועי בנזין או דיזל. מאז, התרחבה מקסוס לשווקים נוספים והיא משווקת כיום ב-70 מדינות, ביניהן גרמניה - שוק שאנשי המותג שמו למטרה בתחום זה.
מדוע אנחנו מציינים זאת? תבינו, שוק הרכב הסיני מתקדם בקצב מסחרר עד כדי-כך שדגמים אשר הושקו לפני שנה ובוודאי לפני שנתיים ושלוש, מציגים שינוי תהומי באיכויות ובטכנולוגיה, ודוגמה לכך ראינו רק לאחרונה עם BYD סיל U. איך מקסוס מיפה 9, שאומנם נוחתת באיחור, אבל מכוונת לקהל מטרה שחיכה לה בזרועות פתוחות? אספנו כמה חברים ויצאנו לבדוק.
תקציר
עיצוב ותא נוסעים:
לאור ממדיו קשה להגיד עליו שהוא יפה, אך בהחלט מסובב ראשים. תא הנוסעים איכותי ברוב האזורים, אך לא טכנולוגי כמו שהייתם מצפים ממכונית סינית.
איכות נסיעה ואבזור:
כמצופה ממוביל נוסעים איכות הנסיעה גבוהה ותאפשר לגמוע מרחקים, אלא שהריסון אינו מיטבי בתנועה עירונית. גרסת הכניסה לא מספיק מאובזרת לטעמנו.
ביצועים והתנהגות:
המנוע והסוללה מספקים די והותר כוח להתניידות יום-יומית. לאור המשקל הרב וזמינות המומנט המיידית, בקרות האחיזה נכנסות לפעולה לעיתים קרובות.
למי מתאים:
כל מי שהתעייף מאופנת ה-SUV 5+2 גם אלו הגדולים יותר, ורוצה להיזכר ביתרונות של מוביל נוסעים אמיתי.
מחיר עדכני למועד המבחן
(על-פי היבואן ״אוטו-חן״)
:
מ-270,990 שקל (רכב המבחן 299,990 שקל)
מיניוואן בגודל מלא
אבל יפה?
עיצוב ותא נוסעים
קשה להגיד על מכונית בממדים של מיפה 9 (אורך 5.27 מ׳, רוחב 2.0 מ׳, גובה 1.84 מ׳) שהיא יפה, אפילו לא נאה, אך במבחן הרחוב הישראלי היא בהחלט הצליחה לסובב ראשים. ולא בגלל שהיא מוחצנת יתר על המידה, אלא מפני שאנשים פשוט ניסו להבין מי הבריון החדש בשכונה. רכב המבחן בצביעה דו-גוונית תורם להופעה, בלבן הוא יראה בנאלי יותר ובשחור כמו רכב אח״מים מן-המניין.
רמת הטכנולוגיה בתא הנוסעים בהחלט לא מהגבוהות שפגשנו, ונדמה שהתרגלנו לדרוש יותר מרכב שמגיע מסין. במרכזו, מסך מולטימדיה צף בגודל ״12.3 המריץ ממשק הפעלה די מיושן, ולזה מצטרפים גם שוליים עבים ורזולוציה שאינה מתעלה. הדבר נכון גם לגבי המסך שמוצב מול עיני הנהג, גודלו ״7 והוא סובל לעיתים מהשתקפויות.
כאמור, אנשי מקסוס מכוונים לשוק הגרמני שיודע להעריך מובילי נוסעים טובים. איכות החומרים וההרכבה לא אחידות, בוודאי לא בסטנדרט של המערביות, אך דומה למה שתקבלו ביפניות וקוריאניות מקבילות. הנדסת האנוש סבירה גם כן, עם פאנל חיצוני לשליטה על בקרת האקלים, שעם כמה שהוא מרגיש זול, בהחלט עושה את מה שמצופה ממנו. הישיבה מלפנים גבוהה ושולטת, שדה הראייה מצוין והמושבים הקדמיים נוחים ותומכים, אם כי בתג המחיר הזה היינו מצפים שהם יהיו מחוממים ומקוררים, אבל בואו נדבר על מה שקורה מאחור - הרי לשם כך התקבצנו.
ברכב המבחן מותקנות דלתות חשמליות, שלחיצה עליהן חושפת את שורת המושבים השנייה (סה״כ 8 מקומות ישיבה), המורכבת משלוש כורסאות נוחות לא פחות מאלה הקדמיות. הן אינן נעות על-גבי מסילה, כך שנוחות השימוש בהדום לרגליים תהיה מושפעת ממידת הרחמים של היושבים מלפנים, ומכמה שיהיו מוכנים לקחת את המושב קדימה למענכם. הרצפה שטוחה, יש תאורת אווירה שרצה לכל אורך הגג, אזור אקלים נפרד ושליטה נפרדת על הגג הפנורמי הכפול. קו החלונות נמוך והם גדולים במיוחד, מה שיאפשר לילדים ראות מצוינת החוצה. אלה שיעדיפו לרבוץ מול מסך הטלפון ישמחו לשמוע שיש שקע כוח מלא 220V לטעינה. מקומות אחסון אגב, לא חסר.
עוברים לשורת המושבים השלישית, שהגישה אליה מתבצעת על-ידי קיפול המושבים כלפי מעלה. היכולת לחיות שם ברווחה מושפעת מכמות תא המטען שתרצו לשמור, ובמצב הרחוק ביותר אפילו מבוגרים יוכלו להתרווח ולהגיע למצב של סמי-שכיבה. בסיס המושב אמנם צר ונמוך, אך עדיין יוכל לאכלס מבוגרים ללא תלונות מיוחדות. ככל שתזיזו קדימה את שורת המושבים ותגדילו את נפח תא המטען, מרווח הרגליים יצטמצם וגם הזווית תעבור למנח שיהיה אידיאלי בעיקר עבור ילדים, בעוד שמבוגרים לא יסבלו, אבל עלולות להירשם תלונות בנסיעות ממושכות. בסעיף האבזור תמצאו פתחי מיזוג ושקעי טעינה USB-A (זוכרים שדיברנו על פערים טכנולוגיים?).
תא המטען כפי שכבר הבנתם מושפע ממצב השורה השלישית, והנתון המופיע במפרט מסתמך על גובה המפתח. הנפח הנקוב עומד על 466 ליטר ומתייחס למצב בו המושבים נלקחים קדימה, קיפולם יביא כבר לנתון של 1,703 ליטר ויש גם תא מטען קדמי בנפח 55 ליטר. במצב הבסיסי שיאפשר לנוסעים בשורה השלישית לשבת בנוחות מוגזמת יתקבל נפח צנוע, וככל שתהיו מוכנים להקריב את מרווח הרגליים שלהם תקבלו נפח שיאפשר יציאה לטיול משפחתי בשבת מבלי להתאמץ.
סימני “הגיל“ בעידן הנוכחי מהירים יותר
בתג המחיר הזה, היינו מצפים שהמושבים יהיו מחוממים ומאווררים
איכות נסיעה ואבזור
כמצופה ממוביל נוסעים, כיול המתלים הרך מצליח לשכך היטב את רוב תחלואי הכביש במהירויות עירוניות. כן נציין שמשקל המכונית (2.4 טון) מורגש על שברים עמוקים וגם הריסון אינו מיטבי בכביש גלי, וגורם לתנודות שיורגשו בעיקר אצל היושבים בשורה השלישית. בידוד רעשי הדרך טוב מאוד בזכות חלונות כפולים מלפנים ומאחור, רעשים מכיוון המתלים דווקא נשמעים. במהירויות בין-עירוניות הריסון משתפר ומאפשר לגמוע מרחקים מבלי להתעייף. כושר תמרון? חבל להכביר במילים, סעו בזהירות.
רכב המבחן כאמור, ניתן על-ידי היבואן ״אוטו-חן״ שמייבא את המיפה 9 בשלוש רמות גימור. הבסיסית, ״Elite" בגרסת 8 מושבים, כוללת בין היתר: דלתות הזזה אחוריות בפתיחה ידנית, פנסי לד מלפנים ומאחור, חישוקי ״18, ריפוד דמוי עור, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת 6 רמקולים ובקרת אקלים דיגיטלית 3 אזורים. גרסת ״Luxury" בגרסת 8 מושבים מוסיפה: דלתות הזזה בפתיחה חשמלית, חישוקי ״19, חלון גג נפתח חשמלית, תאורת אווירה, מצלמות וחיישני חנייה היקפיים, וילונות לחלונות האחוריים, מושבים בריפוד דמוי עור ״משודרג״, משטח טעינה אלחוטית ושקע כוח 220V בשורה השנייה. הגרסה הבכירה ״Premium" מגיעה עם 7 מושבים בלבד ומשדרגת בריפודי עור אמיתי, חימום, אוורור ומסאז׳ למושבים הקדמיים ולמושבי ״מחלקת עסקים״ בשורה השנייה, חימום להגה ומראה אחורית משולבות מסך.
מיפה 9 נבחן במבחני הריסוק האירופאיים בשנת 2022 וזכה לציון מקסימלי של 5 כוכבים. במפרט המקומי סטנדרט הבטיחות אינו משתנה בין רמות הגימור וכולל את כל המערכות האקטיביות המקובלות, כולל כאלה מעייפות ומציקות במיוחד שנאלצים לבטל בכל תחילת נסיעה. פעולת המערכת לתיקון סטייה מנתיב היא מהאגרסיביות ומהמתערבות ביותר שפגשנו לאחרונה, וגם פעולת בקרת השיוט האדפטיבית לא מספיק לינארית ותגובותיה איטיות. בסעיף זה, ניכר שוב הפער הטכנולוגי בין רכב סיני עדכני לכזה שכבר מראה את גילו.
שלישיית מושבים מפנקים בשורה השנייה
המרווח בשורה השלישית מושפע בהתאם לכמה תא מטען תרצו
ביצועים והתנהגות
המנוע החשמלי מפיק כאן 245 כ״ס ומומנט מירבי של 35.7 קג״מ. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים, התאוצה ל-100 קמ״ש אורכת 8.9 שניות עד למהירות מרבית של 180 קמ״ש וטווח הנסיעה המוצהר עומד על 439 ק״מ בסיוע סוללה בקיבולת 90 קוט״ש (84 קוט"ש נטו). הביצועים מספקים לכל התנהלות יום-יומית משפחתית באשר היא.
לאורך ימי המבחן, שכללו נסיעות עירוניות ובין-עירוניות בדרגות מאמץ שונות, הצלחנו להגיע לצריכה של 23.6 קוט״ש ל-100 ק״מ ולטווח נסיעה ריאלי של 355 ק״מ. נציין שכברירת מחדל מיפה 9 מתעדפת הפעלה של בלימה רגנרטיבית בעוצמה הגבוהה ביותר, בעוד שלאור משקל המכונית וממידה קשה להגיד שהיא מצליחה להביא לנתונים אפקטיביים ולסייע בשיפור הנתון.
בתנאי מעבדה מסוגלת המכונית לתקשר עם מטענים עד הספק של 120 קילוואט, ולמלא קיבולת מ-30% עד 80% תוך 30 דקות. במבחן המציאות התבייתו המדדים רוב הזמן על הספק של 90 קילוואט, שתורגמו לטעינה מ-30% עד 100% תוך כשעה.
הישיבה הגבוהה והראות המצוינת מלפנים היא בדיוק הסיבה לבחור במיניוואן על-פני כל רכב פנאי מקביל ברמות המחיר הללו. מנגד, התנהגות הכביש סבירה והיינו שמחים ליותר תקשורת מכיוון ההגה שחסר היזון חוזר. גם המומנט שיורד באופן מיידי על משקל עצמי של 2.4 טון גורם לעיתים לבלבול, ולבקרות האחיזה של המיפה 9 ייקח כמה שניות להתארגן במידה ותפתיעו בלחיצה חזקה. שיוט נינוח ותאוצות מחושבות כפי שסביר שהוא יבצע רוב הזמן, יתבצעו בקלילות מרשימה.
פחות מודרני מהמיפה 7
אם תקריבו את רגליהם של יושבי השורה השלישית, תקבלו תא מטען שימושי לטיול משפחתי
סיכום
מקסוס מיפה 9 הוא בראש ובראשונה מוביל נוסעים כמו שמוביל נוסעים צריך להיות, וככזה הוא יאכלס 8 נוסעים בשמחה ויביא אותם בבטחה ליעדם. מנגד, התרגלנו לסטנדרט טכנולוגי גבוה יותר, מערכות הבטיחות מתערבות יתר על המידה ולא נעימות וניכר כי עבור המיפה 9 הגיעה העת לעדכון גם בהיבט טווח הנסיעה. למרות כל זאת, הוא מתייצב לצד אחיו ה"
מיפה 7
", כמעט לבדם בשוק מובילי הנוסעים החשמליים, כשמולם מתחרים יקרים משמעותית כמו וויה דרים או מרצדס EQV.
בהסתכלות רחבה על המתחרות ברף המחיר הזה מקסוס מיפה 9 עדיף ומרווח יותר מכל SUV עם 7 מושבים שתמצאו כיום בשוק. הוא גם מצליח להוות תחרות לקיה קרניבל ויונדאי סטאריה שנחתו זה עתה בגרסאות היברידיות, ובתג מחיר שחוצה את רף 300 אלף השקלים - כך שאם אתם מחפשים רכב שיוכל להסיע את כל המשפחה ובשלים לעבור לעידן שכולו עמדות טעינה, תעשו סיבוב על המיפה 9 ויש מצב שגם אתם תתחברו לשקע.