הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מרצדס רוקדת על שתי חתונות

הירידה בביקוש לחשמליות לצד דרישת הלקוחות למנועי בנזין חזקים והעבודה מול תקנות הזיהום האירופאיות הובילו את יצרנית היוקרה לשנות כיוון

בועז קורפל
בועז קורפל   06.03.25 - 10:08

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית מרגישה היטב את הצניחה במכירת מכוניות חשמליות החל מתחילת השנה ואולי אף קודם לכך. התשובה שלהם למצב הזה נמצאת בשני מקומות שונים לגמרי: מצד אחד שיפור היכולת החשמלית עם סוללות Solid-State לטווחים של 1,000 ק"מ בין הטעינות במהלך שעשוי להסתיים בחודשים הקרובים ולפי כל הסימנים נמצא באישורים לקראת תחילת ייצור. מצד שני מחליטים במרצדס לצאת לדרך חדשה עם דור חדש לגמרי של מנוע בנזין V8 שמפותח בחטיבת הספורט AMG ולצידו יפעל מנוע חשמלי שיקבל אנרגיה מסוללה נפרדת (במילה אחת-היברידי).

מרצדס הצהירה בעבר (כמו יצרנים אירופאים אחרים) כי היא לא תפתח מנוע חדש שיעמוד בתקנות הזיהום של האיחוד האירופאי מעבר למנועים הקיימים ברשותה, וזאת משיקולים כלכליים גרידא, כלומר אין טעם להשקיע סכומי עתק בטכנולוגיה חדשה ויש צורך לצעוד לכיוון החשמלי, אולם ברם המהפך החשמלי במכירות גרם להם לשנות כיוון מתוך הבנה שאפשר לצמצם פליטות מזהמים ועדיין להישען על מנוע בנזין נקיים יותר לצד מערכות חשמליות.

פיתוח אסטרטגי
כך קוראים במרצדס לצעד החדש לכיוון מנועי מיילד היבריד והם לא היחידים בסיפור הזה כי גם היריבה הגרמנית פורשה סובלת מצניחה חשמלית והיא פונה גם כן לטכנולוגיות משולבות במטרה להציל את טורי המכירות שאליהם היא הייתה רגילה באירופה בשנים עברו. יש לזכור כי מרצדס לא ביטלו לגמרי את המהפכה החשמלית אלא רק דחו אותה בחמש שנים עד שהשמיים יתבהרו והשווקים בעולם יתייצבו על כיוון ברור. כבר עשיו ידוע כי ההצהרה של מרצדס ב-2021 כי עד 2025 המגוון כולו יעבור להנעה חשמלית לא יקרה והיעד הבא נדד ל-2030.