הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מול אאודי A6 אי-טרון: וולוו ES90 נחשפה

וולוו מצטרפת באיחור עם חשמלית "סדאן" גדולה, כזו שתציע טווח של 700 ק"מ ועד 680 כ"ס. לישראל היא תגיע בחציון השני של השנה, ומה עוד צריך להכיר?

רן סגל   06.03.25 - 10:57
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
היצרנית השוודית, בסיוע החברה-האם ג'ילי, חשפה מכונית סאלון חשמלית חדשה – ES90, שתנסה להתחרות בדגמים כגון מרצדס EQE, ב.מ.וו i5 ואאודי A6 אי-טרון החדשה. וולוו ES90 מבוססת פלטפורמת SPA2 שמשמשת גם את ה-EX90 אך הפעם מדובר בארכיטקטורת 800 וולט. מ"מאיר", היבואנית המקומית, נמסר כי וולוו ES90 צפויה להגיע ארצה במהלך החציון של השנה.
עיצוב
העיצוב החיצוני אומנם נראה כסדאן, אך מדובר בתצורת ליפטבק, בדומה לסקודה סופרב למשל, כשתא המטען הוא הדלת החמישית (נפח של 424 ליטר ועוד 22 ליטר בתא המטען הקדמי). פרט לכך אי אפשר להתבלבל לחשוב שמדובר ברכב אחר מאשר וולוו, עם פנסי הפטיש של ת'ור המוכרים ויחידות התאורה בסגנון C מאחור. בהשוואה ל-S90 היא קצרה מעט ממנה, אך עדיין מדובר ב-5 מטרים לאורך, לצד בסיס גלגלים מרשים של 3.1 מ'. בתא הנוסעים נפגוש מסך מולטימדיה "14.5 מבוסס מערכת הפעלה של גוגל כולל OTA כמובן (גם למערכות הרכב), ולוח מחוונים "9 לצד תצוגה עילית.
כמו כן מערך הבטיחות מקיף וכולל רדאר לייזר (LiDar), 5 רדארים נוספים, 7 מצלמות ו-12 חיישנים אולטרא-קוליים, כאשר המהירות המרבית מוגבלת בכל הגרסאות ל-180 קמ"ש, כחלק מאסטרטגיית 0 הרוגים של וולוו.
יחידות ההנעה
ל-ES90 שלוש יחידות הנעה. גרסת הכניסה עם הנעה אחורית תציע הספק של 333 כ"ס ו-6.9 שניות ל-100 קמ"ש. לגרסה זו סוללת 92 קוט"ש (88 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 650 ק"מ.

לגרסת הביניים הספק של 449 כ"ס המגיע ממנוע חשמלי נוסף היוצר הנעה כפולה ובהתאם ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-5.6 שניות. לגרסה זו סוללה גדולה יותר בקיבולת של 106 קוט"ש (102 קוט"ש נטו) המאפשרת לה טווח נסיעה של 700 ק"מ.

גרסת הביצועים מציע הספק של 680 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.0 שניות בלבד, כאשר גם כאן הסוללה בקיבולת זהה ובעלת טווח מוצהר זהה, שתלוי כמובן עד כמה אגרסיבית תהיה הנהיגה שלכם.

לכל הדגמים טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים ואפשרות לטעינה אולטרה מהירה בהספק של 350 קילוואט, מה שמוביל לכך שתמתינו 20 דקות בלבד מ-10% ל-80%, אך כידוע תשתיות שכאלה עוד נדירות.