ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
יציע הכסף - בשיתוף מור בית השקעות
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
ראש אגף התנועה שבנו נהרג בהתהפכות אוטובוס: "הבנתי שזה לירון"
11.03.25
חם, מתחמם, לוהט: "מה שבעיקר חריג כאן הוא משך הזמן של גל החום הזה"
11.03.25
רוקדות את החיים: שורדות השבי חוגגות את החופש בסרטון מרגש
11.03.25
אתונה: ביקור בעיר האירופאית הכי קרובה שיש
11.03.25
כבר לא ילד: 75 שנות טרנספורטר
פולקסווגן מציינת 75 שנים לטרנספורטר האייקוני שזכה לא מכבר בתואר הרכב המסחרי עם תקופת הייצור הארוכה ביותר באירופה. כך הוא התפתח במרוצת השנים
עמית מרצ'לי
11.03.25 - 05:33
תגיות:
פולקסווגן
,
פולקסווגן טרנספורטר
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: יצרן
סיפורינו מתחיל ב-8 במרץ 1950 עם יציאתו של ה-T1 מפס הייצור בוולפסבורג אשר סימן את הבאות ל-12.5 מיליון יחידות נוספות שיצאו בהמשך. עם עליית הביקושים לטכנולוגיה החשמלית, היה ברור כי זה עניין של זמן עד שגם הטרנספורטר יתחבר לשקע, עם השקת ה-ID.Buzz החשמלית המלאה בשנת 2022 ובשנה שעברה עם המולטיוואן פלאג-אין הייבריד. מדור לדור, התחקנו אחר סיפורו של פולקסווגן טרנספורטר.
הדור הראשון
בשנת 1950, נאלצה אירופה להמציא את עצמה מחדש ויחד איתה הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, שנוסדה שנה קודם לכן. באותה תקופה, בינג קרוסבי היה כוכב העל של עולם המוזיקה, אלביס פרסלי היה עדיין נער ופול מקרטני היה תלמיד בבית-ספר. בזמן שמוזיקת הרוק רק עמדה להיוולד, פולקסווגן כבר ייצרה מכונית קטנה במשך חמש שנים – מכונית שהפכה להצלחה עולמית: החיפושית, הידועה בשם "Type 1".
אז, גם החלה פולקסווגן בייצור סדרתי של קו מוצר שני: הטרנספורטר. בתוך החברה הוא נקרא פשוט "Type 2". היה זה דף חלק בהיסטוריה של הרכב – אבל כזה שציפו לו מאוד, במיוחד חברות בגרמניה המערבית שצמחה במהירות במסגרת ה"נס הכלכלי" ונזקקו בדחיפות לטנדר זול ונגיש. עיצובו הפשוט והפונקציונלי כלל מרכב באורך 4.1 מטר ו-4,500 ליטר בתא המטען. בהמשך הצטרפו גם גרסאות קומבי, מיניבוס וה-"סמבה באס", שהפך לסמל החופש של שנות ה-60. ייצור ה-T1 הסתיים ב-1967 אחרי למעלה מ-1.8 מיליון יחידות, אך הוא המשיך להיות מיוצר בברזיל עד 1975.
הדור השני
ה-T2 שהושק בשנת 1967, הביא עיצוב חדש לחזית עם חלונות צד גדולים וחלון קדמי מעוקל שאינו מפוצל. כמו קודמו גם הוא הפך לסמל של ילדי הפרחים של שנות ה-60, ונראה בתמונות המפורסמות מוודסטוק. בנוסף, הוא שמר על מעמדו בקרב משפחות, אנשי מקצוע ואפילו כוחות משטרתיים ברחבי אירופה. ייצור ה-T2 פסק בגרמניה ב-1979 אחרי ש-2.2 מיליון יחידות ירדו מפס הייצור, אך הוא המשיך להיות מיוצר במקסיקו ובברזיל עד 1996.
מאז ה-T1 הוא שמר על ההילה
הדור השלישי
ה-T3 שהושק ב-1979, היה המתקדם ביותר טכנולוגית באותה העת והציג שורה של שיפורים בבטיחות ובמרחב הפנים. החזית החדשה הייתה הזוויתית ביותר עד אז והתאפיינה ביחידות תאורה מרובעות. בהמשך הציגה פולקסווגן אופציה להנעה כפולה "Syncro" ואת מה שלימים יהפוך לתת-המותג "קליפורניה" עבור המשפחה המטיילת, ייצורו נמשך בדרום אפריקה עד לשנת 2002.
הדור הרביעי
ה-T4 שהושק ב-1990, ציין את המעבר של פולקסווגן לארכיטקטורה המשלבת מנוע קדמי ונפרד מההנעה האחורית לטובת הנעה קדמית, מה שאפשר חלל פנים משופר. ה-T4 היה זמין עם מגוון מנועים, כולל מנוע טורבו-דיזל בהזרקת דלק ישירה (TDI). דור זה היה גם הראשון בו הושקה תצורת ״מולטיוואן״ מוארכת, שהפכה למובילת המכירות של הסדרה עד שייצור ה-T4 הופסק בשנת 2003.
הדור החמישי
ה-T5 שהושק ב-2003, היה המרווח והרב-תכליתי ביותר עד לאותה העת עם גרסאות קומבי, ואן סגור, ארגז פתוח וקבינה כפולה. העיצוב עודכן להופעה מודרנית יותר, עם חזית ארגונומית והיצע רחב של אפשרויות הנעה חדשות. הדור החמישי שילב גם לראשונה את מערכת ההנעה 4MOTION החסכונית שידעה להעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים או לקדמיים בלבד בהתאם לצורך. בתום 13 שנים ועם יותר מ-2 מיליון יחידות, ה-T5 ירד מפס הייצור בשנת 2015.
ואז הגיע הבאזז... והשת“פ עם פורד...
הדור השישי
ה-T6 שהושק ב-2015, הביא איתו מנועים משודרגים, מערכות סיוע לנהג וסימן קפיצת מדרגה דיגיטלית בתא הנוסעים, שלא היה שונה בהרבה מזה של משפחתית ממוצעת. חיצונית, זכה הדגם ליישור קו עם משטחים אלגנטיים מבעבר, אופציה לצביעה דו-גוונית בהשראת הדורות הראשונים ואפילו מערכת מתלים אדפטיבית לשיפור איכות הנסיעה, תוך קריצה לשוק מובילי הנוסעים היוקרתיים.
ואז הגיעה הבאזז
ה-ID. Buzz החשמלית המלאה הוצגה ב-2022, וסימנה פרק חדש בסיפורה של משפחת טרנספורטר, כשהביאה הספקים של עד 286 כ״ס לשימוש מסחרי, ואיפשרה פתרונות תחבורה חשמליים לעסקים עם טווח נסיעה של כ-400 ק״מ. גרסת הקצה, GTX, משדרגת להספק משופר של 325 כ״ס וממשיכה את מורשת ההנעה הכפולה של הסדרה עם כושר גרירה של עד 1,800 ק״ג.
הדור השביעי
החידושים האחרונים במשפחת הטרנספורטר הגיעו בשנה שעברה והמשיכו את המורשת הרב-תכליתית של הדגם עם מרחב משופר, מנועים יעילים יותר ומערכות סיוע מודרניות. הוא כלל גם שימוש בפלטפורמה המודולרית MQB evo אשר ניתקה בין גרסאות הנוסעים המהודרות "מולטיוואן" ו-"קליפורניה" לבין הגרסאות המסחריות (שמיוצרת בשיתוף פורד) ואפשרה לראשונה גרסאות פלאג-אין היברידיות שסימנו צעד נוסף במעבר לעידן החשמלי. מהלך זה סימן גם את המעבר לשלדה אחודה במקום שלדת סולם, המביאה לשיפור ניכר באיכות הנסיעה.