כשנחתה צ׳רי בישראל לפני כשנתיים, חובת הוכחה כבדה רבצה על כתפייה, אז היה עליה להראות לבאות אחריה שגם למותג סיני לוגם בנזין יש מקום בליבם של הישראלים. ובכן, עם סך מכירות לשנת 2024 של כ-13,000 כלים, חלקם לשוק ציי הרכב, נדמה כי לפחות לעת עתה הניסוי צלח.
בהמשך הצטרפו דגם חשמלי ושלושה דגמי פלאג-אין הייבריד כאשר אחד מהם, אריזו 8, מתהדר במרכב סדאן משפחתי בעל ממדים מכובדים, ומאיים לחטוף מהשחקניות הוותיקות את המלוכה על שוק הליסינג. היצרן מצהיר על טווח חשמלי של 105 ק״מ ועל 1,200 ק״מ משולבים, כמה בפועל? ובאילו סעיפים היא מצטיינת מעל לכל האחרות?
תקציר
עיצוב ותא נוסעים: ההופעה החיצונית נאה ומכובדת לצד ממדים נדיבים ביחס לקטגוריה. החלל הפנימי נעים למראה אך איכותו אינה אחידה.
איכות נסיעה ואבזור: כיול המתלים הרך מצליח להתמודד עם מרבית השיבושים וכך גם בידוד הרעשים. רשימת האבזור ארוכה מהמקובל ובהתאמה מפרט הבטיחות.
ביצועים והתנהגות: התמיכה החשמלית מאפשרת ביצועים נמרצים בכל תוואי דרך, אך מותנית במצב הסוללה. לצד זאת, התנהגות הכביש אינה ספורטיבית.
למי מתאים: כל מי שמחפש משפחתית ומוכן לחיות עם המגרעות של רכב סיני.
מחיר עדכני למועד המבחן: מ-175,990 שקל (רכב המבחן 181,990 שקל)
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
הממדים נדיבים
עיצוב ותא נוסעים
ממדיה של אריזו 8 מרשימים עם אורך של 4.76 מטר, רוחב של 1.86 מטר ובסיס גלגלים של 2.77 מטר. לשם השוואה, אלו נתונים שהיו מקובלים בקטגוריית רכבי המנהלים עד לפני כמה שנים. הקווים האלגנטיים מתמזגים לגריל סיכות עתיר ניקל מנצנץ וחישוקי גלגלים מעוצבים בגודל ״18. מזוויות מסוימות האריזו עלולה להזכיר דגמים מיצרנים אחרים, ועדיין ההופעה המוצלחת משכה מתעניינים בתור לעמדת הטעינה המהירה (תזכרו את הפרט הזה).
תא הנוסעים יפה למראה, עם שילוב בהיר מוצלח ודמוי עץ ברכב המבחן, הוא גם איכותי למגע אך רמת ההרכבה לא אחידה בכל האזורים. במרכזו צמד מסכים מחולקים, ״12.3 כל אחד, המריצים ממשק ההפעלה מסורבל ורווי באייקונים קטנים הנבלעים בין יתר התפריטים. כדי לנסות ולהציל את המצב מתווסף משטח קיצורי דרך על מערכת המיזוג וכפתורי שליטה בקונסולה שבין הנהג - ניסיון נחמד צ׳רי אבל זה עדיין לא מספיק מלוטש.
מציאת תנוחת נהיגה אידיאלית נעשית בקלות, ומיקום השליטה על הכוונון החשמלי לכיסא נמצא על הדלת, בדומה למרצדס. בכלל, תא הנוסעים של האריזו מגלם רצון עז שמאפיין את המותג להתחקות אחר מותגים יקרים ואיכותיים ממנו, לא כל אחד עשוי להתחבר ואלו שכן ימצאו זאת כיתרון.
כאמור, בזכות הממדים הנדיבים הכניסה למושב האחורי נעשית ללא מאמץ. מרווח הרגליים והראש טובים, אלא שבסיס המושב נוטה לאחור מה שעלול להביא לזווית ישיבה מאתגרת עבור נוסעים גבוהים. בנוסף, מושב הנוסע מלפנים לא מתכוונן לגובה, מה שמקשה להשחיל את הרגליים מתחתיו. נוסע שלישי אגב, לא יסבול במיוחד בזכות רצפה שטוחה. עוד תמצאו מאחור גם פתחי יציאת מיזוג, חימום לצמד המושבים, אבל יציאת טעינה אחת בלבד.
נפח תא מטען הנקוב לא מרשים במיוחד עם 402 ליטרים, תוסיפו לזה מפתח צר וסף הטענה גבוה יחסית, ותקנחו עם היעדר גלגל חליפי - במקומו תמצאו ערכה לתיקון תקרים. לחלק מהמשפחות זה עשוי להספיק, ואילו החלק השני יסתכלו בערגה על האוקטביה של השכן.
יש ניסיון ליצור אווירה יוקרתית. מצליח לה?
כבר בגרסת הכניסה, מושב הנהג מאוורר. אבל מושב הנוסע לא מתכוונן לגובה
איכות נסיעה ואבזור
הנוחות העירונית של צ'רי אריזו 8 טובה הודות לכיול מתלים רך, אשר מצליח להתמודד היטב עם מרבית השיבושים הנפוצים. רדיוס הסיבוב אינו מצטיין וידרוש מהנהג לא פעם היערכות מיוחדת כדי לצלוח תמרוני פרסה למשל. מחוץ לעיר הנוחות נשמרת, כאשר רק שיבושים גדולים יפירו את שלוותה ויובילו לנדנודים, ואילו בידוד רעשי הרוח מצוין כתוצאה משימוש בשמשות כפולות. הטיפול ברעשים מכיוון המתלים פחות מוצלח, ואלה חודרים בכל המהירויות.
אריזו 8 נוחתת בישראל בשתי רמות גימור, הראשונה COMFORT פונה בעיקר לציי הרכב ומכילה בין היתר: כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, מצלמה אחורית, ריפוד עור סינטטי, מושבים מתכווננים חשמלית ומחוממים יחד עם אוורור למושב הנהג והנעה מרחוק. רמת הגימור הנבחנת NOBLE, משדרגת עם חיישני חנייה היקפיים, שמשות אחוריות כהות, חיישני גשם, גג שמש, מערכת שמע 12 רמקולים של SONY, מצלמות חנייה היקפיות, משטח טעינה אלחוטית, אוורור למושב הנוסע הקדמי, זיכרונות למושב הנהג ותאורת אווירה.
בסעיף הבטיחות רמת הגימור הראשונה מוצעת עם 6 כריות אוויר ואילו השנייה עם 10 כריות אוויר. מערכות בטיחות מתקדמות יש בשפע ללא תלות ברמת הגימור הנבחרת, פעולתן חלקה לרוב, אך הן מציקות עם צלצולי יתר קדחתניים, "כיאה" למרבית הרכבים הסיניים.
המרווח מאחור טוב, אבל למה רק שקע טעינה אחד?
תא המטען לא מצליח להרשים. אולי בכל זאת אוקטביה?
ביצועים והתנהגות
יחידת ההנעה עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר טורבו בהספק 143 כ״ס יחד עם מנוע חשמלי (18.3 קוט״ש) בהספק 204 כ״ס, המביאים להספק כולל של 347 כ״ס. לנתון מרשים זה אין חיבור מעשי לביצועים סוחפים, ולראייה תאוצה ל-100 קמ״ש אורכת 7.8 שניות ותוביל לסחרור הגלגלים הקדמיים בחיפוש אחר אחיזה.
מערכות ההנעה יתעדפו תמיד נסיעה חשמלית וגם במצב בו הסוללה כמעט מתרוקנת היא תדע לשמור לעצמה בערך 7 ק״מ עודפים. במצב זה, מנוע הבנזין יתעורר לחיים וישמש כגנרטור שמעביר כוח לצורך טעינת הסוללה ורק במקרים חריגים כגון טיפוס בעליות הוא יפעל אקטיבית בהעברת כוח ישירות לגלגלים.
אופי הפעולה של המנוע החשמלי נמרץ כמצופה, מה שמאפשר לצלוח עקיפות ללא תכנון מוקדם וגם כאשר מנוע הבנזין מתעורר הביצועים מספקים, אך הרבה פחות נמרצים. מצב הנהיגה הספורטיבי מקשיח מעט את משקל ההגה, שנשאר עדיין חסר תחושה. בכביש המתעקל תורגש גם רכינה ולסיכום אל תתבשמו מהנתונים היבשים, יש מספיק כוח אבל לא מדובר ברכב שיגרום לכם להתעורר מוקדם ולצאת לנס הרים.
צ׳רי מצהירים על טווח נסיעה רשמי של 105 ק״מ, שבפועל מתורגמים לכ-90 ק״מ מכובדים מאוד. נתון זה אגב, עשוי להשתפר בנסיעה מחושבת יותר. גם צריכת הדלק, לפחות על-פי 50 הקילומטרים האחרונים שמאפשר מחשב הדרך למדוד, הייתה נאה עם 19 ק״מ לליטר בסיוע החשמל ו-14 ק״מ לליטר עם סוללה ״מרוקנת״.
אריזו 8 תדע לתקשר עם מטענים מהירים עד להספק 42.6 קילוואט, ואכן בחיבור לעמדה מהירה הנתון התמקם באזור זה, אך ירד בהדרגה. במציאות, טעינה מלאה אורכת כ-45 דקות וטעינה בזרם ביתי כפי שסביר שתעשו בבית או במקום העבודה, תתאפשר עד להספק של 6.6 קילוואט, אז תמתינו כ-3 שעות.
תתכוננו לצפצופים ממערכות הבטיחות, או לפתוח את הבוקר בטקס ביטול התרעות
התנהגות הכביש לא ספורטיבית כמצופה (אולי) מרכב עם מעל ל-300 כ“ס...
סיכום
בשוק המשפחתיות של ימינו שמור לצ׳רי אריזו 8 מקום של כבוד, בהיותה מתומחרת באופן תחרותי ועם מערכת הנעה מתקדמת וחסכונית. גם רשימת האבזור גבוהה מהמקובל וממדיה מאפשרים מרחב מחייה מספק מאחור, על חשבון פרקטיות תא המטען. לצד זאת היכולת הדינמית מתקשה לתמוך את נתוני ההספק המופרכים של העידן הנוכחי, תפעול המערכות בתא הנוסעים מייגע ועל שפע הגימיקים האופייניים לרכב סיני הס מלהזכיר, ועדיין למי שביכולתו להתקין עמדת טעינה ביתית, או שיקבל אחת כזאת ממקום העבודה, מובטחת חוויית נסיעה ״מחשמלת״ - והוא גם עשוי לחסוך לא מעט כסף.