הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שבוע של חשמל ומים: מספורטיבית ועד מימן

חשמלית ספורטיבית לסקודה, יונדאי מציגה את הדור החדש של מכונית המימן שלה וגם מותחת את האיוניק 6 שתגיע לישראל רק בשנה הבאה

רן סגל   08.04.25 - 10:41
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
תעשיית הרכב העולמית לא עוצרת, גם כאשר חוותה את משבר השבבים או קשיים בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה שפגעה באספקת חלקים מסוימים. כך למשל רנו אוסטרל עבר מתיחת פנים שדאגה לעיצוב חיצוני נאה ועדכני יותר ועוד כמה עדכונים קלים לכיול המכלולים לצד שמירה על מנעד המנועים המוכר. ג'נסיס הפתיעה עם שני דגמי קונספט מרהיבים וכוונה ברורה להתחרות במותגי היוקרה הבכירים ביותר.

סקודה אלרוק RS
סקודה חשפה את גרסת ה-vRS של האלרוק החשמלי, ומאחר והוא מבוסס על האניאק לא תופתעו שגם יחידת ההנעה החזקה דומה. שני מנועים חשמליים והספק משולב של 340 כ"ס שמאיצים אותו ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות (זריז בעשירית שנייה מהאניאק RS) וזכייה בתואר הסקודה הסדרתית המהירה ביותר ל-100 קמ"ש.

הסוללה כאן בקיבולת של 84 קוט"ש (79 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 550 ק"מ שכמובן יהיו רחוקים מאוד בתנאי אמת אם תנצלו את הביצועים ביום-יום. כדי בכל זאת שתהנו מהם, טעינה מהירה בהספק של 185 קילוואט תמלא את הסוללה מ-10% ל-80% בתוך 26 דקות.
בסקודה כילו את השלדה בהתאם, המרכב הונמך ב-15 מ"מ, המתלים אדפטיביים (אופציה) וההיגוי פרוגרסיבי – אלו נועדו להקנות לו התנהגות כביש ספורטיבית. מבחינה עיצובית האלרוק הדי שגרתי זוכה לצביעה ירוקה וזרחנית כמקובל בדגמי הספורט של סקודה, לצד גימורים מושחרים וחישוקי "21 ומבפנים במושבי ספורט מרופדים אלקנטרה ותפירה ירוקה הולמת.יונדאי איוניק 6 מתחדשת
כבר כשהוצגה המשפחתית החשמלית איוניק 6 לא היה קל להתעלם מהעיצוב, אבל כעת היצרנית הקוריאנית העבירה אותה מתיחת פנים ששדרגה את העיצוב עם מראה עתידני יותר. את הפנסים הגדולים בחזית החליפה יונדאי בפס תאורת יום בסגנון פיקסלים ואת התאורה הראשית הורידה קומה אל מעיין גומחות בקצוות הפגוש שהפך אגרסיבי לבטח בגרסת ה-N Line. בפרופיל נפגוש בחצאיות וחישוקים חדשים.

שינוי בולט התרחש גם מאחור, כאשר במקום הספוילר הכפול דלת תא המטען עוצבה מחדש והספוילר התחתון הפך בולט יותר. בתא הנוסעים ההגה, פאנל בקרת האקלים והקונסולה המרכזית עודכנו.

פרטים נוספים תמסור יונדאי במהלך החשיפה הרשמית במהלך חודש יולי, כשהיא צפויה לקבל את יחידות ההנעה של האיוניק 5 המעודכנת. מכלמוביל, היבואנית המקומית, נמסר כי האיוניק 6 המחודשת תגיע ארצה רק בשנה הבאה.
יונדאי נקסו – הדור הבא
העתיד, כך לפי רבים, נמצא בכלל במימן ולא בחשמל, ולצד טויוטה גם יונדאי משקיעה בתחום זה לא מעט, עוד מימי ה-iX35 בגרסת תא הדלק. כעת, אחרי 7 שנים מאז הוצג ה-NEXO המימני, חשפה היצרנית את הדור השני שלו ובדומה לימי המכוניות ההיברידיות הראשונות, הוא מקבל עיצוב מובחן, כך שאף אחד לא יטעה לחשוב שמדובר בעוד ג'יפון שגרתי. לטעמנו, העיצוב מוצלח בחזית, אך פחות בפרופיל ובחלקו האחורי. תא הנוסעים לעומת זאת נאה ומזכיר את דגמי יונדאי הנוכחיים.

לנקסו החדש יחידת תא דלק חדשה המספקת 110 קילוואט (+15 קילוואט), הסוללה מסוגלת לספק 80 קילוואט (+40 קילוואט), כלומר הספק משולב של 190 קילוואט המשקף שיפור של 55 קילוואט והמנוע מספק כעת 204 כ"ס (+41 כ"ס). בסופו של דבר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות זריזות למדי (שיפור של קצת פחות משנייה וחצי לעומת הדגם הקודם). לנקסו 3 מיכלי מימן בנפח כולל של 162.6 ליטר / 6.69 ק"ג של מימן שיספקו לכם טווח נסיעה של מעל ל-700 ק"מ עם פליטה של מים בלבד.