$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ליגה סדירה 2024-2025
קבוצה מש’ נצ’ הפסד % נק’
1 הפועל ירושלים 7 6 1
2 בני הרצליה 7 5 2
3 הפועל תל אביב 6 6 0
4 מכבי תל אביב 6 5 1
5 הפועל חולון 6 4 2
6 הפועל גליל עליון 7 3 4
7 עירוני נס ציונה 7 2 5
8 הפועל עפולה 7 2 5
9 מכבי עירוני רמת גן 5 4 1
10 קריית אתא 7 2 5
11 הפועל גלבוע/גליל 7 2 5
12 אליצור נתניה 7 1 6
13 הפועל באר שבע/דימונה 5 2 3
14 הפועל חיפה 6 1 5
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ניר אלון למנהלת: חוק הישראלים החדשים חוקי

קבוצות יוכלו לרשום רק מתאזרח אחד במשחק, במכבי תל אביב מתנגדים: "מפלה שחקנים לרעה על בסיס ותקם בישראל"

רועי גלדסטון   26.05.16 - 16:22

תגיות: ליגת ווינר

Getting your Trinity Audio player ready...

על פי חוות דעת משפטית שערכו היועץ המשפטי להסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר וסגנו עו"ד יפתח הלינג, עבור ארגון שחקני הכדורסל, התיקון שהתקבל בתקנון ליגת העל בכדורסל המכונה "חוק הישראלים החדשים" ראוי ועומד במבחנים חוקיים וחוקתיים. כך הודיע היום (חמישי) ניר אלון, יו"ר ארגון שחקני הכדורסל וחטיבת הספורט בהסתדרות למנהלת הליגה.

כזכור, מנהלת הליגה קיבלה לאחרונה תיקון לתקנונה לפיו החל מעונת הכדורסל 2017/18 קבוצות תהיינה רשאיות להעסיק מספר בלתי מוגבל של "ישראלים חדשים", אך רישום בטופס המשחק של יותר משחקן "ישראל חדש" אחד בקבוצה יביא לגריעה יחסית ממכסת הזרים שאותה קבוצה זכאית להעסיק. המנהלת קבעה כי "ישראלי חדש" לעניין זה הוא "שחקן כדורסל שהגיע לישראל במהלך ובקשר עם קריירת כדורסל מקצוענית; ובמהלך קריירה זו או בסמוך לה, התאזרח במדינת ישראל והפך לאזרח ישראלי". עוד קבעה המנהלת כי שחקן "ישראלי חדש" יחדל להיחשב ככזה לאחר שהות של שנתיים בישראל, לאחר שנטל חלק במשחקי הנבחרת או לאחר שביצע שירות צבאי קצר.

בעקבות החלטת המנהלת הושמעה טענה מצד קבוצת מכבי תל-אביב בכדורסל לפיה התיקון פוגע בזכויות המגן של שחקני הכדורסל "הישראלים החדשים" וכי הוא מפלה אותם לרעה על בסיס ותקם בישראל. בחוות דעתם קבעו עו"ד שמיר ועו"ד הלינג כי "חוק הישראלים החדשים" לא מגביל קבוצות כדורסל בהעסקת "ישראלים חדשים", ולכאורה קבוצה יכולה להעסיק 11 שחקני כדורסל "ישראלים חדשים". בנסיבות אלה אין כל הגבלה על חופש העיסוק של הישראלים החדשים או על זכותם לשוויון והם לא מופלים לרעה ביחס לחבריהם.

עוד נטען כי אם קיים חשש שקבוצות כדורסל יימנעו מהעסקת מספר רב של "ישראלים חדשים" משום שהדבר יביא לגריעת מכסת השחקנים הזרים, הרי שמדובר בחשש קלוש משום ש"ישראלים חדשים" הם על פי הגדרתם שחקני כדורסל שרכשו אזרחות ישראלית במהלך ובקשר עם קריירת הכדורסל שלהם, כאשר ניסיון החיים מראה שמדובר בשחקני כדורסל שכמעט תמיד הגיעו לישראל כשחקנים זרים ובכל אופן רמתם המקצועית לא פחותה מזו של שחקנים זרים.

כמו כן נטען בחוות הדעת שלא רק שהחשש לפגיעה בשחקנים "ישראלים חדשים" הוא קלוש אלא שתכלית התיקון לתקנון מצדיקה פגיעה קלה זו. בהקשר זה צויין כי התכלית העיקרית של התיקון היא שימור מקומו של הכדורסל הישראלי כבית גידול לשחקני כדורסל וכחממה לטיפוח, פיתוח וקידום הכדורסל הישראלי. בהקשר זה צויין כי הליך הכשרתם של שחקני כדורסל מקומיים בליגות המקצועניות מתחיל כבר בשלב מוקדם של חייהם וכי האיגוד מחוייב להעניק לילדים שעוברים הליך הכשרה מפרך את התחושה שיש להם עתיד בתחום, בין היתר במספר המשרות הפתוח לפניהם בליגות המקצועניות.