שנה בלבד אחרי שטובי הרוכבים בעולם האופניים נחתו בישראל לשלושה קטעים שנחקקו בזכרון של כולנו, הג'ירו ד'איטליה יוצא לדרך והפעם יהיה על טהרת איטליה. בשבת יוזנק הקטע הראשון נגד השעון בבולוניה, עם הנציג הישראלי גיא ניב וסייקלינג אקדמי, ואחרי 21 קטעים מפרכים, יגיע הטור המיתולוגי לקו הסיום בקטע נג"ש נוסף בוורונה ב-2 ביוני.
המסלול: השבוע הראשון יעמוד בסימן הספרינטרים והקלאסיקנים שבחבורה. כאשר אחרי הקטע הנג"ש הקצר בפתיחה, ירכב הפלוטון במהירות שיא באיזור טוסקנה, יעבור בלאציו, אברוזו ופוגליה ומשם צפונה לסן מרינו לקטע (9) הנג"ש ההררי השני (34.8 ק"מ) ומשם לפימונט. תחילה הרוכבים יטפסו על האלפים מהצד המזרחי שלהם כולל המעברים המפורסמים של הגאביה והמורטירולו, לפני התקלות עם הדולומיטים המאיימים. בסך הכל מדובר על 3,578 ק"מ מצטברים של רכיבה, מתוכם שלושה קטעי נג"ש (כ-60 ק"מ במצטבר), שישה קטעים שמסתיימים בפסגה (40 עליות מדורגות), שמונה קטעים מישוריים ועוד שלושה קטעים מתגלגלים.
קצת בדומה לטור דה פראנס, הפעם הג'ירו מפגיש את הרוכבים עם העליות הרציניות רק בשבוע השני בקטע ה-13 יחל הטיפוס הרציני אל הקול דה ניבולה (2,247 מטרים מעל פני הים). למחרת עוד שלב אינטנסיבי, אך קצר יותר, שמסתיים בטיפוס לאתר הסקי מונט בלאנקו סקייווי. אחרי יום מנוחה, יגיע שלב 16 עם הפאסו די גאביה והמורטירולו שיגרמו זעזועים רבים בדירוג הכללי. יש מי שמחכה ובצדק לשלב 20 שמסתיים בקרוסה ד'אונה מונטה אבנה (194 ק"מ) עם שלושה טיפוסים ברוטליים. למחרת יגיע לובש החולצה הוורודה לוורונה לשלב נגד שעון שלישי ואחרון (13.5 ק"מ) שיכריע את המאבק.
הפייבוריטים: כריס פרום, שביצע את התקפת הסולו ההיסטורית שנה שעברה על הקול דה לה פינסטרה, בחר שלא להגן על תוארו ויתרכז בטור דה פראנס. הסגן שלו, טום דמולאן, יהיה גם יהיה ומדורג בראש טבלת ההימורים לניצחון בדירוג הכללי העונה אחרי שכבר לבש ורוד ב-2017. ההולנדי של סאוונב ינצל את היכולות המופתיות שלו בקטעים נגד השעון כדי ליצור לעצמו יתרון עוד לפני הטיפוסים. מי שעשוי לקרוא עליו תיגר הוא פרימוז' רוגליץ', שסיים בעונה שעברה רביעי בטור דה פראנס. הסלובקי בן ה-29 מצוי בכושר פנטסנטי לאחר שניצח בכל הטורים הקצרים בהם השתתף העונה: רומאנדי, טירנו אדריאטיקו והאמירויות.
סיימון ייטס, שהוביל אשתקד את הטור עד השלב ה-18 בטרם התפרק לחתיכות בהרים, מועמד לגיטימי לזכות בחולצה הוורודה, לבטח אחרי שהוכתר לאלוף בוואלטה אשתקד. וינצ'נזו ניבאלי בן ה-34, שזכה פעמיים בג'ירו בעבר, ינסה לעשות את זה אולי בפעם האחרונה בקריירה, כאשר מיגל אנחל לופס מאסטנה מסמל את הדור הבא וינסה לאיים על הפודיום, למרות יכולות הנג"ש הידועות לשמצה שלו. גם מיקל לאנדה, שתמיד נמצא כמעט באיזור הטופ 5, עשוי לספק את הסחורה בהרים ובמאבק על הדירוג הכללי.
הספרינטרים: לא פחות מרתק יהיה הקרב על חולצת המאיץ המצטיין של הג'ירו. אליה ויויאני (דקוניק קוויק סטפ) ופרננדו גאביריה (UAE), שני התותחים הכבדים שהשיגו יחד שמונה ניצחונות ב-2018 ו-2017, צפויים להיאבק ראש בראש בעיקר בשבוע הראשון המישורי. המתחרה העיקרי שלהם יהיה האוסטרלי הצעיר של לוטו סודאל, קאלב יואן, שכבר ניצח השנה שלבים בטור של טורקיה ואיחוד האמירויות. דוידה צ'ימולאי, מקבוצת סייקלינג אקדמי, חולם לזכות לפחות בקטע אחד ועם הכושר שהוא מגיע, לא בטוח שמדובר במשימה בלתי אפשרית, אך גם למאיצים כמו פסקל אקרמן וארנו דמארה יהיה בטוח מה להגיד.
הזווית הישראלית: כאמור אקדמי מגיעה השנה לתחרות עם מטרה להשיג כמה שיותר נקודות דירוג ולמקם את צ'ימולאי גבוה במיאוצים. אבל לא פחות חשובה היא הכללתו של גיא ניב בסגל. הישראלי היחיד הפעם (גיא שגיב נבחר לטור של קליפורניה) במירוץ ינסה להחזיר את החוב מהעונה שעברה, אז פרש בגלל מחלה בקטע החמישי. הפעם, ניב שעשה קפיצת מדרגה וסיים פעמיים בטופ 10 במירוצים בטיווואן ובפורטוגל, יקווה לצלוח את שלושת השבועות ולהגיע הביתה עם כל הפלוטון לעיר של רומיאו ויוליה.