$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סייקלינג אקדמי על סף כניסה לטור דה פראנס

הקבוצה הישראלית התמזגה עם קאטושה הרוסית ותתחרה בדרג הראשון בעולם, בכפוף לאישור ה-UCI

דני פורת
דני פורת   02.10.19 - 18:47
Getting your Trinity Audio player ready...

היסטוריה: סייקלינג אקדמי רכשה הערב (רביעי) את הרישיון של קבוצת קאטושה והחל מ-2020 תשתייך לדרג הראשון בעולם אופני הכביש - הוורלד טור. משמעות הדבר היא שהקבוצה הישראלית תיקח חלק בכל הגרנד טורים - כולל כמובן הטור דה פראנס, זאת בכפוף לאישור ה-UCI, איגוד האופניים העולמי.

אקדמי שחמדה מהרגע הראשון כניסה לליגה של הגדולות, ניצלה את המצב הכלכלי הגרוע של קאטושה הרוסית ורכשה מבעליה איל ההון איגור מקארוב את הרישיון. ההסכם בין הקבוצות, הופך את אקדמי לבעלת השליטה ומעניק לה את הרישיון להתחרות בכל המרוצים הגדולים בעולם, הקלאסיקות של האביב, וכמובן הטור דה פראנס, הג'ירו ד'איטליה והוואלטה הספרדי.

הסגל של אקדמי בעונה הבאה ישתכלל ויכלול רוכבים שיפלטו מקאטושה, כאשר הקבוצה הישראלית כבר הודיעה על רכישתו של האירי המצוין דן מרטין מקבוצת איחוד האמירויות. עדיין לא ברור כמה ישראלים ישרדו בעקבות המיזוג, כאשר גיא שגיב וגיא ניב, הם הרוכבים הבולטים, שיתחרו על הזכות להיות הישראלים הראשונים בטור דה פראנס.

סילבן אדאמס, מבעליה של סייקלינג אקדמי שעמד מאחורי המהלך אמר בעקבות ההסכם: ״הצהרתי לא אחת שיזראל סייקלינג אקדמי תגיע במוקדם או במאוחר ל-״וורלד טור״ ואני נרגש שהדבר עומד להתרחש כבר בעונה הבאה״. שותפו רון בר און הוסיף: "המהלך הזה יחיש את הגשמת חזוננו לפתח את ענף האופניים בישראל ולקדם את הרוכבים הישראלים לקדמת הבמה העולמית. לראות רוכב ישראלי בטור דה פראנס בעונה הבאה".

סייקלינג אקדמי שהוקמה ב-2015 ע"י רן מרגליות ואיש העסקים רון בר און שמה לעצמה למטרה לשלוח רוכב ישראלי ראשון לטור דה פראנס. הקבוצה השתתפה בדרג הקונטיננטל, השלישי ברמתו, ובשנתיים האחרונות עם כניסתו של אדמס והגדלת התקציב הוקפצה לדרג השני של הפרו-קונטיננטל, שכלל שתי השתתפויות בג'ירו ד'איטליה. ב-2020 הקבוצה הישראלית תשתתף בוורלד טור עם הקבוצות הגדולות והעשירות בעולם אופני הכביש.