לא בכל יום קבוצה ישראלית מגיעה להתחרות במדינה ערבית. סטארט אפ ניישן תזנק היום (ראשון) בפעם הראשונה בתולדותיה לטור איחוד האמירויות (שידור ישיר בערוץ הספורט) מסבב הוורלד טור היוקרתי, כאשר עומר גולדשטיין יהיה הנציג הישראלי שלה במירוץ. לרגל האירוע ההיסטורי, שוחחנו עם הבעלים של הקבוצה, סילבן אדמס, שמלווה את סטארט אפ במירוץ בן השבוע בנסיכות הערבית.
איך קיבלו אתכם באיחוד האמירויות?
"קבלת הפנים הייתה חמה מאוד מהרגע שהגענו, כולל בהצגת הרוכבים. זה מירוץ גדול בו משתתפות הקבוצות הטובות בעולם עם הרוכבים הטובים ביותר בעולם כולל כריס פרום מקבוצת אינאוס. באופן אישי, מנהל המירוץ בירך אותי ונותנים לנו פה יחס חם מאוד. יש למירוץ הזה כמובן גם חשיבות דיפלומטית. אנחנו רוצים להראות את הפנים היפות של ישראל, ולעשות את זה במדינה ערבית עם שכנינו זה דבר יפה מאוד".
איך מרגיש עומר גולדשטיין, כישראלי היחיד כאן?
"האמת היא שרצינו שגם גיא שגיב יגיע, אבל הוא לא קיבל ויזה. עומר מקבל פה יחס VIP. גם בשדה התעופה, הוא עבר באופן מהיר את הבדיקות. התפקיד שלו יהיה להביא את דני נבארו לעליות במצב הטוב ביותר. עומר מרגיש שהוא בכושר טוב ובטוח בעצמו. אני חושב שהוא יעשה פריצה השנה ביכולת שלו. הראש שלו במקום הנכון והוא צובר ניסיון".
(צילום: באדיבות סטארט אפ ניישן)
מה המטרות שלכם במירוץ?
"יש לנו בעיקרון שתי מטרות. הראשונה היא לנסות להשיג ניצחונות בספרינטרים עם המאיץ המוביל שלנו רודי ברבייה שכבר ניצח מוקדם יותר השנה בארגנטינה. המטרה השניה היא לעזור לדויד נבארו להתקדם כמה שיותר בדירוג הכללי. הוא המטפס הבכיר שלנו כאן".
האם אתה מרוצה מפתיחת העונה שלכם?
"הגענו כבר לכמה מטרות שהצבנו לעצמנו. יש לנו כבר שני ניצחונות במירוצים הראשונים וכמובן שמחנו מהפודיום הישראלי הראשון שהשיג איתמר איינהורן בקולומביה. זה רגע היסטורי מבחינת ישראל. אנחנו מקווים שגם יגיע היום ורוכב ישראלי ינצח במירוץ כזה. התוצאות טובות אבל היה לנו מזל רע עם הפציעות של אנדרה גרייפל ובן הרמאנס שייעדרו מספר שבועות. אנחנו חדשים בוורלד טור ואין לנו סגל עמוק מדי, אז אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לאבד רוכבים טובים כל כך".
עד כמה אתה מעורב השנה בקבוצה?
"בגלל שהקבוצה הגיעה לוורלד טור, החלטתי להיות יותר מעורב. אני גם יותר שאם לא נצליח להשיג את המטרות שלנו העונה ונכשל, האחריות תהיה עליי. הטור של האמירויות הוא המירוץ הראשון שאני מגיע אליו העונה ואני מקווה להיות בכמה מירוצי קלאסיקות וכמובן בג'ירו ובטור דה פראנס. אני נהנה להיות עם הרוכבים. זה מצב ייחודי כי לא תמיד הבעלים נמצאים עם הקבוצות במירוצים. אני חושב שאני יכול קצת יותר לדרבן אותם באופן שונה, כי אני לא שופט את הרוכבים כמו המאמנים והדיירקטורים שלהם".
(צילום: באדיבות סטארט אפ ניישן)