ישבתי באצטדיון בנתניה וחיכיתי בסבלנות לתגובות להתנהגות (המכוערת) של אוהדי בית"ר ירושלים. כמה צפוי היה לשמוע קריאות כגון "קהל גזעני, בושה" וכל אותן קולות צפויים. ההתנהגות הזאת לא מקובלת על הדעת ובזויה כמובן, אבל צריך להפריד בין מה שהיה אמש לבין גזענות נוסח סדאייב-קדאייב.
כל האירוע בנתניה התחיל כתגובה לשחקן ששכב על הדשא כאילו קיבל כדור מאקדח בשעה שנדחף קלות על ידי איציק כהן - ולא מעניין כרגע אם היה כרטיס אדום או לא ולא אם זה היה שחקן יהודי, נוצרי, בודהיסטי או מי לא - בכל מקרה התגובה היתה דומה, ולקח הרבה זמן עד שהקהל ביציע זיהה שמדובר בכלל בשחקן מהמגזר.
לא אשקר. בהמשך נשמעו מספר פעמים קריאות קצובות "מחבל, מחבל" לכיוונו של אבו עביד, אבל במקרה הנוכחי באמת אפשר להתייחס לזה כמי שחיבל לנו במשחק עם ההצגה שעשה - כי עד אותו רגע, למעט השער המקרי, הייתה קבוצה אחת במגרש ונתניה שיחקה על בונקר ומתפרצות ומכאן הגיעה ההתנהגות הבזויה של אוהדינו.
החוקים של מכבי חיפה, ואלו של בית"ר י-ם
ועכשיו לקראת בית הדין. יריתם לעצמכם ברגל עם העונש המצחיק שנתתם למכבי חיפה. על מאות מוטות וחפצים נוספים שנזרקו מהיציעים בסמי עופר, יעקב שחר וקבוצתו היו צריכים לספוג עונש חמור בהרבה מהעונש הביזיוני שניתן - דין מוטות כדין כוסות קולה ומצתים (הרבה פחות ממאות..).
הכי קל להאשים אותם (אלן שיבר)
כמה ימים אחר כך כבר הבנתי שלמכבי חיפה, לכאורה כמובן, יש בית דין של מעלה לעומת שאר הקבוצות שדינן כבית דין של מטה, בשעה שראיתי במו עיני את הקהל המופרע שלנו זורק כדורי נייר שלא יכולים להזיק לבני בן החצי שנה לכיוונו של אפולה אדל ומקבל עונש דומה לעונשה של מכבי חיפה. בעצם סליחה, בית הדין תיקן את העונש ורק היציע התחתון ייסגר לעומת טדי שם יציע שלם יסגר מול קריית שמונה. בטח מישהו לחש על אוזנו של הדיין שיש הרבה מנויים חדשים השנה והיכולת של השחקנים גם ככה גמרה לחיפה את העונה אז שיוותר קצת.
כאוהד של הקבוצה שמבלה הכי הרבה שעות בבית הדין, אני מניח שתלבישו את הגזענות בסיפור כדי לסדר עונש חמור לירושלמים. גזענים כבר אמרנו?