"הקופים הירוקים" הצטרפו וכתבו: "אמנם הפוסט מתייחס למשחק בשבת הקרובה, אבל התמונה הגדולה מדאיגה הרבה יותר – חשוב לנו בהזדמנות זו לשקף לכם את מה שקרה עד כה מאחורי הקלעים, ואמנם זה יהיה על קצה המזלג, אבל זו תהיה קריאה שהיא חובה לכל אוהד מכבי חיפה שאכפת לו ממה שקורה כאן".
"לא כך רצינו לפתוח עונה חדשה. בעונות הקודמות נתקלנו בלא מעט מועדונים שניסו לעשות סיבוב על הקהל של מכבי חיפה, עם מחירים מופקעים עבור כרטיס כניסה למשחק. פעם אחר פעם עמדנו על שלנו כקהל ואמרנו את דעתנו, וברוב המוחלט של הפעמים גם ניצחנו. הפעם מדובר במכבי חיפה עצמה, שבלי שנשים לב תוך מספר שנים הפכה את המשחק הראשון בגביע הטוטו, שבעבר היה חינם עבור כל מנוי, למשחק שמחיר הכרטיס אליו עולה (בחלק מהיציעים) יותר משווי של משחק ליגה במנוי".
"אם מישהו תהה למה לאחר 5 שנים רצופות של עליית מחירי המנויים, השנה המחירים נותרו זהים, הנה לכם פרומו למה שהולך לקרות בעונה הקרובה. אנחנו נשלם את העלייה ש"חסכו לנו", השאלה היא באיזו דרך. חשוב להדגיש – על מנת שמועדון יצליח הוא צריך להכניס כסף, זו המציאות. עם זאת, האיזון בין הרצון להכניס כסף לבין הצורך לשמור על הכדורגל נגיש ולשמר את הקהל הנאמן של מכבי, הוא איזון שחייב להישמר.
"כמו במקרים קודמים ברור לנו מאוד – אם נתעלם עכשיו, זה רק ימשיך לעלות. המאבק על מחירי הכרטיסים במיוחד בתקופה בה אנחנו חיים הוא מאבק צודק והכרחי, ולצערנו נראה שהעונה הוא יקרה גם בתוך הבית, ולא רק מחוצה לו.
כאן נכנס החלק של התמונה הגדולה. בתקופה הפגרה, נציגי אולטראס חיפה ועמותת היציע הצפוני ניהלו מספר שיחות עם הגורמים הרלוונטיים במועדון על נושאים שונים, ובין היתר גם על זכויות אוהדים. להלן המסקנות:
• מחירי כרטיסים במשחקי חוץ – עד כה מכבי חיפה הייתה שותפה לרוב המאבקים שלנו נגד מחירי כרטיסים גבוהים במשחקי חוץ, ועזרה בהפעלת לחץ על אותם מועדונים במקביל אלינו. העונה מכבי חיפה הודיעה לנו שהיא אינה מתכוונת לעסוק בנושא, ולכן חשוב שתבינו את גודל האחריות וחשיבות האחדות שלנו כקהל סביב מחאות בנושא זה במהלך העונה.
• מנוי השייך לאוהד שנפטר – את החשיבות בהסדרת הנושא הזה הצגנו למועדון בחודש מאי 2023. כמובן שהסדרת הנושא הפכה למהותית עוד יותר לאחר תחילת המלחמה. לצערנו קיבלנו עשרות פניות מאוהדים בנושא, לדוגמה מקרה שקרה עוד טרם המלחמה, של אוהדת שנפטרה סמוך לתחילת העונה, והמנוי שלה נחסם מיידית ללא החזר כספי למשפחה וללא הודעה מוקדמת. מקרה נוסף הוא של בן משפחה של אוהד שנפטר, אשר נכנס לרכוש כרטיס באתר וקיבל הודעה בנוסח הבא: "מצטערים, אך לפי המידע שבידנו הלקוח נפטר. אנא צור איתנו קשר" וכך, באפס רגישות וללא הודעה מוקדמת, נחסמים מנויים של אוהדים שנפטרו.
• העברת כרטיס למשחק בודד מתוך המנוי – פנינו למועדון בדרישה להסדיר את האפשרות של בעל מנוי להעביר כרטיס בודד למשחק, מבלי לסכן את כל המנוי כולו. למי שלא יודע, עד כה בעל מנוי שרצה לאפשר למישהו אחר להיכנס למשחק מסוים עם המנוי שלו, היה צריך לספק לו את הברקוד שמופיע באפליקציה, ברקוד קבוע ולא משתנה. וכך אותו אדם תיאורטית יכול להיכנס עם אותו ברקוד כל העונה, ולא רק למשחק ספציפי. התשובה שקיבלנו מהמועדון הייתה חד משמעית – האפשרות להעביר כרטיס בודד בצורה בטוחה תהיה קיימה העונה. מה קרה בפועל? ללא תיאום וללא הודעה מוקדמת המועדון פרסם שאכן אופציה זו תהיה קיימת, למעט משחקים בעלי ביקוש גבוה. בואו נזכיר לכולם, שמשחקי הבית של מכבי חיפה הם Sold Out לאורך כל העונה, אז מי מגדיר מה זה ביקוש גבוה? ולמה זה לא שקוף לקהל לפני תחילת העונה? במועדון אין תגובה.
•מנויי פלסטיק – כידוע לכם המועדון לא מאפשר להנפיק מנויי פלסטיק. גם אנחנו וגם כל אוהד שפנה למועדון באופן אישי על מנת להנפיק מנוי פלסטיק חדש נתקל באותה תשובה – המפעל לא מייצר יותר כרטיסים. זה לא בידיים שלנו. נחסוך מכם את כל התהליך שקרה בדרך ונגיע לשורה התחתונה: המפעל מייצר פלסטיקים, רוב הקבוצות בליגה עובדות בפורמט זהה ועם מערכות זהות לאלו שמכבי עובדת איתם, אין שום מכשול בנושא הזה. ולכן אחרי שעשינו שיעורי בית וחזרנו עם מסקנות אלו למכבי, קיבלנו את התשובה האמיתית, פשוט לא רוצים לייצר יותר מנויי פלסטיק. לא מעוניינים שלאוהדים יהיה מנוי פלסטיק. למה? במועדון אין תגובה. ניתן לכם להסיק למה מה האינטרס מאחורי המהלך הזה.
לסיכום הדברים, היום זה משחק גביע הטוטו, מחר זה התעלמות אינטרסנטית ממחיר כרטיס למשחק חוץ ובשבוע הבא זה 140 שקל לכרטיס בפלייאוף. המגמה ברורה – מכבי רוצה מקסימום רווחים, מינימום התחשבות באוהדים.
מי שמשלים עם המצב הנוכחי, משלם וימשיך לשלם מחיר כבד בכיס ובזכויות שלו, ומכאן זה רק ילך ויחמיר".