$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כמו שלא שמעתם: כך עובדים האולטראסים בארץ

צפו. מימון הכספים, גיוס הפעילים, המבנה הארגוני ועוד. מתוך "יש מצב"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט   31.01.25 - 19:58
Getting your Trinity Audio player ready...
אובדן השליטה על ארגוני האולטראס זעק ביתר שאת בשבוע האחרון, אבל איך באמת הארגונים עובדים? "יש מצב בשישי" עם תחקיר מרתק על שיטות העבודה של הארגונים, מהיכן הם שואבים את המימון שלהם ועוד

עיקרי הדברים:
● הקבוצה היא רק פלטפורמה לפעילות: לא התוצאות מעניינות אלא אך ורק המיתוג והמעמד של האולטראס ביחס לאולטראסים אחרים ברשתות החברתיות

● מבנה - ארגונים צבאיים לכל דבר המכילים מאות פעילים: סרגל היררכיה ברור - ממנהיגים עד ל'חיילי שטח'

● תחושת חשיבות עצמית: מבחינת ראשי הארגון - הם הסיפור והמעמד שלהם הוא העיקר

● שימוש בילדים צעירים ונשים כדי להבריח אבוקות, חזיזים ואמל"ח לתוך היציעים

● קניית אבוקות מחנויות לכלי שיט: הפעלת גורמים בעלי רישיון שיט ושיתוף פעולה עם חלק מהמאבטחים כדי להכניס אבוקות

● מעמד יוצא דופן לאנשי הגדר: אחד האנשים הכי חשובים הוא "איש הגדר", זה שעומד עם הגב למגרש ומנהיג את שירת האוהדים. להיות "איש גדר" זה סמל סטטוס, והוא מהווה מודל לחיקוי בעבור צעירים שמנסים לפלס דרכם למעמד זה. לשם הם שואפים, והם עושים דברים כדי לזכות במעמד הזה.

● הטלת פחד ומורא על יושבי היציעים לרבות חיילים בארגון שמפקחים שלא יצלמו מסביב - אין צילומים מבפנים של זורקי האבוקות וגם כשמעלים סרטונים ותיעודים של אולטראס, הם עם טשטוש פנים, דבר שמוסיף למעמד.

● תנאי קבלה נוקשים: מבחני אומץ קיצוניים כדי להפוך לחלק מהארגון - למשל, הדלקת אבוקות ופעולות קיצוניות למתחילים - דבר שמראה שהם מוכנים להקריב בשביל להיות חלק.

● תכנון מוקפד מראש: בניית תוכנית עבודה ועליית מדרגה בקבלת ההחלטות והמסוכנות - כל מחאה של אולטראס תתחיל ברף הנמוך ולאט לאט תסלים - כמו במקרה עם סמי עופר והמשטרה. זה התחיל עם שילוט נגד המשטרה, המשיך עם אבוקות ועד לפיצוץ המשחק.

● הזמנה לקרבות רחוב בין הארגונים השונים לקראת משחקים דרך מסרים ברשתות החברתיות

● חיפוי הדדי במגרש תוך כדי תנועה ושימוש במסכות סקי, החלפת בגדים אחרי זריקת אבוקות, שימוש בצעיפים ובאביזרי לבוש וכפפות

● יחידות כלכליות עצמאיות: איך הם מתפרנסים ויש להם תקציב לתפאורות ואבוקות? מכירת מרצ'נדייז כמו לבוש של ארגוניה אולטראס, תרומות וסיוע מהמועדונים לרכישת תפאורות ואביזרים.

● שיתוף פעולה עם ארגוני אולטראס אחרים בעולם שמייצרים השראה - לא מעט קבוצות בישראל עובדות בשיתוף פעולה עם אולטראסים בחו"ל, וראינו את זה בתקופת המלחמה עם שילוט שתמך בישראל. שיתוף הפעולה כולל אירוח הדדי בישראל ובמדינה של הקבוצה ממנה הם מגיעים.

● קשר ישיר, עולה ויורד, עם הבכירים במועדונים: לצד חיבוק חם גם מאבקים מולם - הבעלים מספקים להם לעיתים מחסנים באצטדיון ומסייעים להם בהכנסת תפאורה, עדיפויות בכרטיסים לקהל חוץ וכו' ובכך יש שיתוף פעולה בין הארגונים. מה קורה כששיתוף הפעולה הזה מפסיק? תשאלו בעלים שעזבו את הכדורגל והם יעידו שהפסקת שיתוף הפעולה יצר את תגובת השרשרת.