$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לקראת הפורמולה 1: עוד אליפות במקסיקו

לואיס המילטון יצטרך להזיע על מנת להבטיח את המקום הראשון

מערכת עולם הרכב   26.10.18 - 15:38

תגיות: פורמולה 1

Getting your Trinity Audio player ready...
החדשות החשובות ביותר שעלו מהמירוץ האחרון בטקסס הינן שפרארי חזרו להיות תחרותיים עם מרצדס בדירוג. בעיות הצמיגים, שהיו למרצדס במהלך המירוץ בטקסס, עשויות להיפתר בזכות שימוש חוזר בג׳נטים שחוקיותם מוטלת בספק, או בגלל מזג אוויר קריר או גשום
 
הלינק הנ״ל לעניין הג׳נטים, מנסה להסביר מדוע הצוות הטכני של ה FIA אישר את הג׳נטים האלה לעומת הפסילה של רעיון דומה של רדבול ב 2012. הטענה היא שבג׳נטים החדשים של מרצדס, האפקט העיקרי הוא שיפור קירור הצמיגים ואילו האפקט האווירודינמי משני לו. פרארי ועכשיו קבוצות אחרות, טוענים שזה בעצם אישור לאפקט האווירודינמי האסור ופתח למירוץ חימוש מסוכן לקראת העונה הבאה, בה הכנף הקדמית שונתה בכדי לא לאפשר הסטת אוויר לצידי המכונית, בשל הפגיעה ביכולת של מכונית מאחור לעקוף. הזרמת האוויר דרך הבלמים או רכיב הציר עצמו במשולב עם הג׳נטים והחוצה מצידי הגלגלים, כפי שמרצדס עושה, מייצרת את האפקט האווירודינמי שמבקשים למנוע. ה FIA רוצים שהוועדה הטכנית, בה יש נציגים מהקבוצות, תכריע מתוך הסכמה בעניין.
 
שאלת יכולת שימור הצמיגים של מרצדס עשויה להשפיע על הביצועים שלהם במירוץ, אבל מה ההסבר לחזרה לתחרותיות של פרארי. גארי אנדרסון מאוטו ספורט טוען שאין לו הסבר לנפילה של פרארי ביחס לקבוצות האחרות ופתאם חזרה קדימה. יש בכך יותר מרמיזה לכך שפרארי חזרו להשתמש בכוח החשמלי המוטל בספק מבחינה חוקית. מנגד אוטוספורט וג׳ורג׳יו פיולה מפרטים את כמות השינויים הגדולה שפרארי ביצעו החל מסינגפור שבחלקם הוכחו כמוטעים וייתכן שגם בהם טמון הסבר לביצועים. הערכתי היא ששפע השיפורים בפרארי נעשו בניסיון נואש לפצות על אובדן הכוח החשמלי הלא חוקי. אם אובדן הביצועים היה רק בגלל פיתוח מוטעה של פרארי, הבעיה שלהם עוד יותר גדולה ותרמה באופן קריטי לאובדן האליפות. זה גם אומר שפרארי אולי מצאו דרך לחזור להשתמש בחלק מהכוח הזה למרות אמצעי. בקרה החדשים של ה FIA.

בכל אופן, אנו מגיעים לאחד המסלולים המיוחדים ביותר בסבב, בעיקר בשל גובהו ודלילות האוויר הנלוות. המכוניות הנוכחיות מפסידות פחות כוח מהמכוניות האטמוספיריות של העבר בשל ההגדשה ומשום שהכוח החשמלי כמובן לא מושפע. מאידך גיסא, הקירור ובעיקר ההצמדה האווירודינמית והגרר מושפעים ביותר ובאופן גס תיארו את החבילות האווירודינמיות במקסיקו ככמעט ברמה של מונקו (מקסימום) אבל יוצרות הצמדה וגרר בדומה למספרים שמתקבלים במונזה (מינימום). במסלול במקסיקו סיטי יש הרבה פניות מהירות ובמיוחד רצף פניות האס לפני האצטדיון. ההצמדה נדרשת לא רק למהירות הכה חשובה בפניות, אלא גם בכדי למנוע שחיקה מוגברת של הצמיגים עקב החלקה צידית. שימו לב לצמיגים המוצעים: הייפר, אולטרה וסופר סופט. אמנם פני המסלול לא שוחקים יחסית, אבל אלה התרכובות הרכות ביותר, כמו במונקו.

הצמיגים הכה רכים עשויים להפוך את המירוץ לאסטרטגיה של שתי עצירות במקום העצירה האחת המחוייבת, אבל מזג האוויר המשתנה עשוי להפוך את כל סוף השבוע ללא צפוי. יום שישי רטוב והמשך סוף שבוע יבש עשויים לייצר שוב מירוץ בו הקבוצות נאלצות להמר עם הצמיגים. מנגד, מירוץ רטוב ימחק את כל המשחק הזה מאחר ולמרצדס יש יתרון ביצועים במצב כזה וכמובן את הנהג הטוב ביותר לתנאים כאלה, למרות שרדבול וורשטאפן ינסו להוכיח אחרת.

 
מאחורי שלושת הגדולות, פרז בפורס אינדיה יהיה יקיר הקהל ועשוי להפגין שוב את יכולתו בשמירה על הצמיגים הרכים. רנו הוכיחו בארהב שהספדתי אותם מוקדם מדי, אבל אני בספק שיצליחו באותה מידה. גרוז׳ן בהאס ייאלץ להלך על ביצים במהלך הסוף שבוע בכדי שלא לחטוף הרחקה. מי שלדעתי עשויים להפתיע יחסית הם סאובר ומקלארן.
 
שעת השידור המאוחרת תאפשר לנו שוב להיפגש לצפייה משותפת ואני מקווה שנזכה למירוץ מרתק כמו בטקסס.