מרצדס E קלאס עוברת תהליכים מקבילים ליריבות העיקריות שלה עם גרסאות פלאג-אין והתמסרות למדדי זיהום האוויר המחמירים ותגבור ממד הבטיחות. אבל למרות הכרסום של רכבי ה-SUV במעמדה הקלאסי, זו עדיין המכונית הנמכרת ביותר של מרצדס-בנץ ובפערים עצומים; רק בשנה הקודמת נמכרו באירופה 107 אלף יחידות ובארה"ב נוספו עוד 40 אלף מסירות, ועוד לא הכנסנו לסל ההכנסות את השוק הסיני בו דווח על הכפלה בכמות המכירות (במיוחד בקרב גרסאות ארוכות בסיסי גלגלים). אם יש מכונית שלא תיפול קורבן לחזירות של הקרוסאוברים ותשאר כאן עוד שנים ארוכות, זו ה-E קלאס.
ה-E קלאס הנוכחית מבוססת על הדגם משנת 2017 (W213) ואם אתם קצת מבולבלים לגבי ההררכיה הפנימית בגלל הדמיון החיצוני בין הדגמים המודרניים, נחדד שוב כי היא משובצת ממש מתחת לספינת הדגל S קלאס. הקשר בין שתי המכוניות תמיד היה קרוב, אבל בשנתיים האחרונות הוא התהדק עוד יותר עקב השימוש הנרחב במערכות נהיגה חצי אוטונומיות ועליה ברמת האיכות הכללית, האבזור וכל הצעצועים. במידה מסוימת, ה-E קלאס נחותה מה-S קלאס בעיקר במידות שלה.
מתיחת הפנים של ה-E קלאס מוגבלת למנועים ומערכות פנים ואינה כרוכה במהפכות חיצוניות. במסגרת זו, במרצדס השאירו את התכנון החיצוני של ה-E קלאס דור 10 כמעט כפי שהיה ולא נקטו בשינויים מרחיקי לכת במרכב או בברזלים מלמטה. אז כן, יש לה פגושים חדשים, שבכה עם עיצוב משורג שונה ועוד כמה נגיעות בפנסים, אבל בתמונה הסופית - נשארנו איפה שהיינו וזה טוב, כי לא היה שום דבר שלילי לומר עליה לפני כן.
שני הדגמים העיקריים שיובילו את ה-E קלאס הם ה-E350 עם מנועי ה-4 צילינדרים וגרסת ה-E450 עם מנועי ששה צילינדרים, לצד דגמי ה-AMG הנוהמים.בציוד התקני, כל הדגמים מוברגים עם צגים דיגיטליים משופרים בהיבט הנגישות וגם מבחינת מהירות תגובה - מסכים ראשיים בגודל 12.3 אינץ' (בשדרה ובלוח המחוונים) כאשר הראשון מבוסס כעת יותר על שימוש בבבקרת ה-MBUX הווקאלית ופחות נשען על מתגים אלקטרוניים פיזיים; במקום חוגה לתפעול המערכות הותקן משטח מגע דרכו ניתן לשלוט גם במערכת הניווט החדשה, עליה הלבישו גם טכנולוגייה של מציאות רבודה. טכנולוגייה נוספת שמגיעה מאגף הבטיחות מתריעה על העדרן של כפות ידיים על גלגל ההגה בעת הפעלת בקרת שיוט אדפטיבית או בקרת סטיה מנתיב בסיועם של חיישנים, וזאת במקום מערכות פשוטות יותר שמזהות רטט של גלגל ההגה. בקרת השיוט גם מחוברת (בשווקים מסויימים) אל דיווחי תנועה, כך שהיא מסוגלת לבצע התאמות אוטומטיות של האצה ובלימה בהתאם למצב בכבישים. עוד תוספת נחמדה היא מערכת התרעה על שטחים נסתרים במראות הצד שפעילה גם כאשר הרכב כבוי, כלומר ניתן למנוע מצבים של פתיחת דלתות על עוברי אורח או פגיעה ברוכבי אופניים.
לא פחות מ-7 מנועים של ה-E קלאס יהיו זמינים עם מערכות פלאג-אין בשנה הבאה בהזנת דיזל, בנזין, במרכבי סטיישן, הנעה כפולה ועוד בהספקים שיחלו ב-155 כ"ס ועד 600 כ"ס פלוס (בעתיד). גרסת הבסיס של ה-E350 תפיק מ-2.0 ל' טורבו כ-255 כ"ס, ואולם מעליה מנוע ה-V6 משודרג עם מערכת היברידית קלה לה מתנע-גנרטור וסוללת 48 וולט שמתפקדת כמעין "מגדש-על". התפוקה המרבית תעמוד על 362 כ"ס העוברים לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות. דגם ה-E53AMG משתמש באותו מנוע V6 אך משחרר לכביש כ-435 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-4.4 ש') וכן כולל כסטנדרט מתלי אוויר אדפטיביים וכל חבילת הכיול הייחודית לרכבי הספורט השריריים.
השקה רשמית של ה-E קלאס מתוכננת לסוף שנת 2020. לישראל סביר שתגיע במהלך שנת 2021.